Laihiksella

Raksaaja

Vakionaama
Vs: Laihiksella

Raksaaja sanoi:
Noin 5 kiloa lähtenyt vajaassa 4 kuukaudessa.

6 kiloa :)
Tänään tuli vedetty ruokatunnilla kunnon karvakoura kebab-mättö (ja juomana tuopille...vettä)
Tarkoittaa sitä, että illalla on 1 tunnin (25km) pyörälenkki edessä, että pysyy tankkaus ja kulutus tasapainossa.

P

Pähkäilijä

Vieras

Pyöräily on ihan kivaa uinnin jälkeen ennen juoksua :cool:

Espejot

Hyperaktiivi

Ihmiset ovat erillaisia

http://www.hs.fi/ruoka/a1441939135693?ref=hs-ruokahyvinvointi-2
Ihmisen suolistobakteerikannan koostumuksella on vaikutusta siihen, miten hyvin ihminen onnistuu pudottamaan painoaan, kertoo uusi ruotsalaistutkimus. Tutkijat uskovat, että jo lähitulevaisuudessa voidaan kehittää suolistobakteerikannan mukaan räätälöityjä dieettejä ihmisille, jotka haluavat pudottaa tehokkaasti painoaan tai välttää tiettyjä sairauksia.

ekis

Vakionaama

Espejot sanoi:
Ihmiset ovat erillaisia

Ihmisen suolistobakteerikannan koostumuksella on vaikutusta siihen, miten hyvin ihminen onnistuu pudottamaan painoaan, kertoo uusi ruotsalaistutkimus. Tutkijat uskovat, että jo lähitulevaisuudessa voidaan kehittää suolistobakteerikannan mukaan räätälöityjä dieettejä ihmisille, jotka haluavat pudottaa tehokkaasti painoaan tai välttää tiettyjä sairauksia.

On erilaisia, mutta ei syöty energia bakteereilla mihinkään häviä. :-\

VesA

In Memoriam

ekis sanoi:
On erilaisia, mutta ei syöty energia bakteereilla mihinkään häviä. :-\

Voi se mennä suolesta pönttöön enemmän tai vähemmän, luulisin. Onhan suolistohäiriöitä joissa ihminen on niin läpipasko että ravintoa pitää antaa suoraan suoneen. Energian matka läskiksi on aika monivaiheinen eikä sitä oikeasti edes tunneta ihan kunnolla.

ekomies

Pakkastalvea odotellessa...

Ny pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja jatkaa projektia. Painon on junnannu paikoillan jo tovin.

P

Pähkäilijä

Vieras

Espejot sanoi:
Ihmiset ovat erillaisia

Ihmisen COP?

mikäli paskassa ei olisi energiaa ei se höyryäisi pakkasessa.

Skata

Vakionaama

ekis sanoi:
Mitähän noi mahtaa maksaa aika vähän näyttäis olevan myynnissä?
Vaikka tuolta http://shop.medtronic-diabetes.com.au/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=638&option=com_virtuemart&Itemid=116&vmcchk=1&Itemid=116 . Kustantaa siis 375 AU$ :)

mazottaja

Aktiivinen jäsen

Paino laskee niin kovaa vauhtia, ettei mukana tahdo pysyä. On tosin painoo mistä lähtee ja isoja 3 numeroisia
lukua. Mut ei ole nälkä ja tälläistä sitä tässä pari viikko popsinut. Enkä ole käynyt vaakalla ja en mee, ennein kuin
vatsa puuttuu tai pienenee kunnolla.
Leipää ja juusto vain unissa nähnyt ja juustoo on kyllä ikävä ;D
Tonnikalaa olen ostanut tuota öljymallia lidlestä ja öljyt kaatanut veke. Ei ole niin peltisen
makuista mitä joskus se vedessä oleva. Jonain päivänä korvannut purkin tonnikalaa tomaatti sardiinilla.
Tonnikalaa syönyt tänään esim 2 purkkia, tomaattin, tuorekurkkua pätkän, 2 kanan munaa keitettyä, mandariinin.
Yhden kasler pihvin. Niitä tehtiin eilen uuni pellillä ja ne kun paistaa korpuksi niin on hyviä
ihan kylmänä eikä ole sitkeetä. Eikä ole rasvaa, mutta kuivaa lihaa kyllä ;)
Jonain päivänä yksi broilerin koipi, mut ilman nahkoja. Pihvit tuntuu mielestäni täyttävimmiltä.
Jos vielä tuntuu että nälkä olis tai haluu syödä syömisen ilosta niin yhden tomaatin voi ottaa iltapalaksi ja pätkän tuorekurkkua.
Vaimo laittaa raejuustoo tonnikalaa, paprikaa, salaatin lehteä ja kanan munaa salaattia.
Se on sortunut jo yhteen leipä palaan per päivä ;D Kanan munat nostaa jollain kolestoria ja ei se itelläkään
alhaisin ole. Mutta minne se nälkä katoo. On mulla nutrilettia ja silläkin laihdutellut, mutta näitä saa popsia
jonkun verran. Omenatakin vaimo välillä järsii, itellä huonot hampaat, en ole ite syönyt.
Kahvia sitä tulee joutua, mutta ilman pullaa toki. Tätä kun jouluun vetelee ja pikkaisen
soveltelee, niin maistuu juusto ja kinkku varmasti hyvätlä :D Kiinnostaa nähdä kuin pitkään
menee, mutta on pakko laihuttaa molemmat jalat paskana, ei ole valinnan mahdollisuuksia.
Mut leipää ei passaa syödä, se sotkee tuon tehon. Sit en tiedä mitä tekee diabetes hommassa, niillä kaikki
tarkempaa. Itelle ainakin hyvin toimii.

pökö

Kaivo jäässä

Noin 2 kiloa lähtenyt vartalosta siitä hetkestä kun tämän ketjun ekis aloitti. Ruisleivän syöntiä olen vähentänyt mutten meinaa sitä lopettaa, vaaleeta en syö ollenkaan.

mazottaja

Aktiivinen jäsen

En minäkään voi olla syömättä jatkossa hyvää leipää juustolla. Mut dietin aikana pakko jättää pois.
Mulla on laidutus elämän tapa, Mitä yrittää muuttaa ruoka tottumuksia, mut ei se niin helpolla
onnistu. Liikunta kyky mennyt, ei voi lenkeillä saati edes paljoa kävellä.
Mut kevennellään välillä, niin voi joskus hyvästä pizzasta nauttia.
Eukko vain tekee liian hyviä ruokia, mut nyt sekin dietillä ;D
Pikku veto menossa :cool: Ei passaa luovuttaa, pakko jatkaa.

ekis

Vakionaama

pökö sanoi:
Noin 2 kiloa lähtenyt vartalosta siitä hetkestä kun tämän ketjun ekis aloitti. Ruisleivän syöntiä olen vähentänyt mutten meinaa sitä lopettaa, vaaleeta en syö ollenkaan.

Hienoa pökö ja muut laihduttajat.. Nyt BMI 23 alottaessa oli 29 kyllä pitäis lähelle 20 päästä :)

Espejot

Hyperaktiivi

pökö sanoi:

Täällä juuri päinvastoin ;) siis leivän osalta. Ruisleivästä pitäis päästä eroon kun ei sovi mahalle.

ekomies

ekomies sanoi:
Ny pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja jatkaa projektia. Painon on junnannu paikoillan jo tovin.

Päivitystä. Niinkuin hiljaiselosta voi päätellä, paino on palautnut lähtölukemiin... :-X
Parhaimmillaan oltiin -8 kg.
Uutta yritystä pukkaa, sääli vain kun ei saanut tasattua painoa silloin kun se oli alimmillaan.
Mites pökö, ekis ja muut, onko talven aikana rasvakerros paksuuntunut?

remykv

Vakionaama

mulla joulun jälkeen pudonnut 3.5kg, jätin ähkyyn syömisen pois :)
nyt kaksi viikkoa syönyt myös rehuja ja korvannut sillä raskaampaa ruokaa koska työterveydessä kehoittivat katsomaan mitä suuhun laittaa.
alkaisi jo kesä niin tarkenee pyöräillä ja pelata pallopeliä.
painoa mulla ei hirveästi liikaa ole, mutta olisi mukava jos koresteloorit yms. sais kohdilleen.

ekomies

remykv sanoi:
mulla joulun jälkeen pudonnut 3.5kg, jätin ähkyyn syömisen pois :)
nyt kaksi viikkoa syönyt myös rehuja ja korvannut sillä raskaampaa ruokaa koska työterveydessä kehoittivat katsomaan mitä suuhun laittaa.
alkaisi jo kesä niin tarkenee pyöräillä ja pelata pallopeliä.
painoa mulla ei hirveästi liikaa ole, mutta olisi mukava jos koresteloorit yms. sais kohdilleen.

Samoin täällä liikuntaa aloitettu kevyellä rasvanpolttosykkeellä=kävelyä, apuna Polarin sykemittari. Jos työpaikan kautta saa liikuntaseteliä tms sporttipassia niin kannattaa hyödyntää.
Polarin bmi näyttää 25,7, "overweight".

ekis

Vakionaama

Paino on pysynyt kurissa muutaman kilon sisään heiluu.
Olen muistanut syödä säännöllisesti pieniä annoksia. ;D

remykv

Vakionaama

saapa nähdä auttaako rehut ja liikkuminenkaan, aloitin tupakin lopettajaiset viikko sitten.
viimekerralla kun olin lakossa, painoa tuli niin nopeasti lisää että 6kk päästä joutui aloittamaan tupakoinnin uudestaan kun ei meinannut enää saada kenkiä jalkaan;)

5500

Aktiivinen jäsen

Kävelyä ja pyöräilyä päivittäin puolitoista/pari tuntia ja ruokana rehuja, nautaa, kalaa ym. opeteltu 6 viikkoa ja paino pudonnut 85-->>80 kg.

T

tapio50

Vieras

Piti myös aloittaa keventäminen. Ei olisi tullut muuten aloitettua, mutta kun anopin hautajaiset lähestyy ja puku, joka oli päällä isäni hautajaisissa kymmenkunta vuotta sitten, kiristi hieman vyötäröltä, ei paljon mutta kuitenkin sen verran että olisi tullut olo tukalaksi.
Painoindeksi on kuitenkin 23,9.

remykv

Vakionaama

ekomies sanoi:
Samoin täällä liikuntaa aloitettu kevyellä rasvanpolttosykkeellä=kävelyä, apuna Polarin sykemittari. Jos työpaikan kautta saa liikuntaseteliä tms sporttipassia niin kannattaa hyödyntää.
Polarin bmi näyttää 25,7, "overweight".

eli ylipainoa on, mutta kertooko tuo totuuden, voihan lihasmassallakin ylipaino syntyä;)
mulla bmi 26.3

ekomies

remykv sanoi:
eli ylipainoa on, mutta kertooko tuo totuuden, voihan lihasmassallakin ylipaino syntyä;)
mulla bmi 26.3
Voi syntyä, mutta se on harvinaisempaa.
Aloitin myös kuntosalilla käynnin, jos saisi muutettua rasvaa lihakseksi.
Rasvamittarina toimii pötsin ympärys jenkkakahvojen päältä mitattuna. ;D

P

Pähkäilijä

Vieras

remykv sanoi:
onkohan inbody mittaukset kuinka paikkansa pitäviä?

ne mitä muutama vuos sitten tuli markkinoille antoivat kuvioa kun haulikolla ampus seinään 30 metrin päästä.

BMI on aika ohjeellinen mutta hankala, toimii keskimittasilla - keskiluustosilla - pienilihaksisilla kait parhaiten. Lyemmille näyttää liian vähän ja pitemmille liikaa.

http://www.painoindeksi.org/uusi/

tuo kompensoi pituuden aiheuttamaa heittoa enemmän. Ei Kai Greene silti ole lihava vaikka pituutta korkeutta on 173 senttiä ja painoa 130 kiloa.

remykv

Vakionaama

Pähkäilijä sanoi:
ne mitä muutama vuos sitten tuli markkinoille antoivat kuvioa kun haulikolla ampus seinään 30 metrin päästä.

BMI on aika ohjeellinen mutta hankala, toimii keskimittasilla - keskiluustosilla - pienilihaksisilla kait parhaiten. Lyemmille näyttää liian vähän ja pitemmille liikaa.

http://www.painoindeksi.org/uusi/
tällä meni vielä huonommaksi
minä kuulun noihin persjalkaisiin
pitääköhän tässä alkaa laihduttamaan

F

felon

Vieras

Painoindeksi ei kerro mitään ,jos on oikeasti kunnolla lihasmassaa. Ylipainoiseksii voi joutua 10% rasvoillakin. Mitta vyötäröltä kertoo enemmän. Ei haittaa jos painaa 120 kiloa ,kun vyötärö on 90cm.
Pihtimittauksella pystyy seuraamaan tasoja/kehitystä ja on kohtuu toimiva ,jos on hyvä kokenut ottaja
Kannattaa käyttää aina samaa mittaajaa ,muuten tulee eroja.Kehonmittaus tukee hyvin kehitystä silloin ,jos treenaillaan myös kuntosalilla. Saattaa olla ,että laihtumista rasvoista tulee useampi kilo ,mutta se ei näy vaakassa ,koska lihasmassa on lisääntynyt. Laihdutus sinälään on helppoa ,kun vetää omaan kulutukseen nähden noin 500 miinuskaloreilla /päivä ja kannattaa syödä proteiinejä kunnolla ,jos ei halua lihoista kovinpaljoa lähtevän pois.Tarkinmittaus kehonkoostumuksesta saadaan vedenalaispunnituksella.

Back
Ylös Bottom