lattialämmitys ja ilp?

S

SK

Vieras
Miten käytätte ilp:iä suorallasähköllä olevan lattialämmityksen kanssa? Olen juuri hankkinut laitteen uuteen taloon ja minulla lattialämmitys sähköllä ja varaava takka. Jokaisessa huoneessa on oma termostaatti lattialämmitykselle, jota pysty säätämään tiettyyn asteeseen ellei mittaa lattian lämpöä. Pidänkö lattialämmöt "nollissa" poislukien kosteat tilat ja jauhan pumpulla ja takalla. Lattialämmöt saa ohjattua yö taikka päiväsähköllä toimivaksi?

Kokemuksia?

Y

Yittiläinen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: lattialämmitys ja ilp?

Ehkäpä tässä pieni vinkki, jota itse aion koittaa:

Kosteissa tiloissa jatkuva lämmitys, muutoin käytät vain halpaa sähköä, eli varaat lattioihin lämmön yö aikaan, ja käytät ilppiä yöllä!!!

V

vmaksi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Itsellä samanlaiset lämmityssysteemit kuin kysyjällä. Nykyisillä yö- ja päiväsähkön hinnoilla ILP:n käyttö päiväsaikaankin on halvempaa kuin lämmittää lattiaa öisin. Saa tosin nähdä kun tulee kunnon pakkaskelejä, tarvitseeko lattialämmitystä käyttää ihan mukavuussyistä. Kosteissa tiloissa pidän lattialämmityksen päällä.

Ajattelin kokeilla edetä kuitenkin pelkällä ILP:llä tuonne -10 asteen keleihin asti ja sitten rupean lämmittämään takkaa pari pesällistä päivässä. Katsotaan sitten tarvitseeko lattialämmitykseen tosiaan koskea. Pidän kyllä sulakkeet päällä koko ajan, mutta termostaatit sen verran pienemmällä ettei lämmitys kytkeydy päälle.

J

Julli

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Meillä lattialämmitys on myös sähköllä. Kosteissa tiloissa riittävä lämpö ja muualla sen verran että lattia tuntuu ainakin haalealta. Ilpillä sitten loput ja kovemmilla pakkasilla lisää lattialämpöä. En ole alkanut kikkailemaan yö- tai päiväsähköllä. Lattialämmitystermostaatit menee päälle kun tarvetta on riippumatta kellonajasta.

S

SK

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

No syntyykö sitä säästöa vaikka ilp:ia käyttää kaiken aikaa. Kosteissa tiloissa tosiaan kaiken aikaa lämmöt päällä ja muualla ei juurikaan vielä ole.

Back
Ylös Bottom