luxus ilp kahdella sisäyksiköllä

E

elge72

Vieras
Niin, että olisko kellään kokemusta, kun mä sain tänään omani asenettua, ja ammattilainen kävi tyhjiöitsemässä, ja tarkastamassa asennuksen. Kun hommat oli tehty, niin kone lähti kyllä päälle, mutta n. 20 sekunnin kuluttua, sisäyksikön kaikki valot syttyivät päälle, ja se käyminen loppui siihen... Laite on ostettu viime lauantaina, eli on ihan uusi yksilö, ja asennuksen suoritti ammattimies, eli mikä hitto siinä voi olla vikana, voitte kuvitella, että mulla on käämit itselläni aika piukalla, on siinä sentään aika monta tuntia itselläkin kulunut sen seinään laittamisessa, ja kaiken lisäksi seinässä on nyt kaksi komeaa reikää... saakeli sentään, itkemäänkö tässä täytyy vielä ison miehen alkaa... :-[

S

Seba

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: luxus ilp kahdella sisäyksiköllä

elge72 sanoi:
Niin, että olisko kellään kokemusta, kun mä sain tänään omani asenettua, ja ammattilainen kävi tyhjiöitsemässä, ja tarkastamassa asennuksen. Kun hommat oli tehty, niin kone lähti kyllä päälle, mutta n. 20 sekunnin kuluttua, sisäyksikön kaikki valot syttyivät päälle, ja se käyminen loppui siihen... Laite on ostettu viime lauantaina, eli on ihan uusi yksilö, ja asennuksen suoritti ammattimies, eli mikä hitto siinä voi olla vikana, voitte kuvitella, että mulla on käämit itselläni aika piukalla, on siinä sentään aika monta tuntia itselläkin kulunut sen seinään laittamisessa, ja kaiken lisäksi seinässä on nyt kaksi komeaa reikää... saakeli sentään, itkemäänkö tässä täytyy vielä ison miehen alkaa... :-[

E

elge72

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

no kun ei ole ohjekirjaa mukana, soitin liikeeseen eilen, ja lupasivat koittaa postittaa.. en taida saada hälytyskoodeja mistään selville. Myyjäliikkeeseen olin yhteydessä, he lupasivat huomenna ottaa yhteyttä kyseisen mallin korjaajaan, mutta kyllä sen nyt tietää et on melkoinen molo otsassa, kun uuden laitteen on saanut "toimintakuntoon" ja tälläinen on lopputulos... Olisi se sentään aika kivaa, kun toimisi ilman mitään suurempia soittoja ympäri suomen, mutta tää on niin tätä, mun tuuria, sanoin muijalle jo ennen asennusta, että meidän tunnetulla tuurilla, ei se kone todellakaan toimi kunnolla... ja oli vielä kaiken lisäksi liikkeen viimeinen kone, esittelykappale, että kai siihen kaikki uunot on jotain kepposia siellä kaupassa tehnyt... :eek:

S

Seba

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

elge72 sanoi:
no kun ei ole ohjekirjaa mukana, soitin liikeeseen eilen, ja lupasivat koittaa postittaa.. en taida saada hälytyskoodeja mistään selville. Myyjäliikkeeseen olin yhteydessä, he lupasivat huomenna ottaa yhteyttä kyseisen mallin korjaajaan, mutta kyllä sen nyt tietää et on melkoinen molo otsassa, kun uuden laitteen on saanut "toimintakuntoon" ja tälläinen on lopputulos... Olisi se sentään aika kivaa, kun toimisi ilman mitään suurempia soittoja ympäri suomen, mutta tää on niin tätä, mun tuuria, sanoin muijalle jo ennen asennusta, että meidän tunnetulla tuurilla, ei se kone todellakaan toimi kunnolla... ja oli vielä kaiken lisäksi liikkeen viimeinen kone, esittelykappale, että kai siihen kaikki uunot on jotain kepposia siellä kaupassa tehnyt... :eek:

J

Joppe112

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kannattaisi tosiaan monien lukaista meidän foorumiamme jo ennen kuin tekee mitään harkitsemattomia heräteostoksia yleensäkään Multi -kokoonpanojen suhteen:

http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,242.0.html

Ne ovat monimutkaisempia ja voivat aiheuttaa ylimääräistä päänvaivaa pienemmille asennuspajoille.

Multi:t ovat monien mielestä kovin kiinnostavia, mutta niistä on vähemmän saatu mitään kunnollisia käyttökertomuksia toistaiseksi kirjattua foorumille, jotka puhuisivat niiden puolesta meidän leveysasteilla. Niin kauan kuin näin on, pidän niitä itse lähinnä USAn talojen keskusilmastointiin tarkoitettuina bulkkituotteina.

Toivottavasti, tämä sinun juttusi ei nyt pääty kuten tuo referoitu esimerkkitapaus. :-\

E

elge72

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Testasiko laitteen asentaja sitä käytännössä niin että itse totesit sen toimivan?
[/quote]

Joo, kyllä hän sen huomasi myös, että jotain vikaa on, mutta kun ei ollut heidän merkkiään, ei osannut sanoa mitään, ei kuitenkaan ollut mikään pikkupajan asentaja, vaan paikallisten "kunnon" merkkien myyjäliikkeen asentaja, ja totesi ne kuuluisat sanat perään, että on aina edelleen sitä mieltä, että näistä halpismerkeistä pitäisi pysyä vaan erossa, alan olemaan samaa mieltä jo itsekkin, vajaan päivän kokemksen perusteella..

Senverran ajattelin itse päätellä, että ulkoyksikössä varmaan on jotain häikkää, kun molemmat sisäyksiköt hetken käytyään sammuvat, ja kaikki valot tosiaan syttyvät päälle... Liekö sitten, ettei kompura tahi ulkoyksikön ropelli lähde päälle.. tiedä häntä..

S

Seba

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Joo, kyllä hän sen huomasi myös, että jotain vikaa on, mutta kun ei ollut heidän merkkiään, ei osannut sanoa mitään, ei kuitenkaan ollut mikään pikkupajan asentaja, vaan paikallisten "kunnon" merkkien myyjäliikkeen asentaja, ja totesi ne kuuluisat sanat perään, että on aina edelleen sitä mieltä, että näistä halpismerkeistä pitäisi pysyä vaan erossa, alan olemaan samaa mieltä jo itsekkin, vajaan päivän kokemksen perusteella..

Senverran ajattelin itse päätellä, että ulkoyksikössä varmaan on jotain häikkää, kun molemmat sisäyksiköt hetken käytyään sammuvat, ja kaikki valot tosiaan syttyvät päälle... Liekö sitten, ettei kompura tahi ulkoyksikön ropelli lähde päälle.. tiedä häntä..
[/quote]

E

elge72

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

No mä en muista nyt sitä mallia, mikä se on, kun ei tosiaan tullut niitä ohjeita edes mukana, pitäisi kyllä olla tulossa postitse jo, ja ei ollut sitä laatikkoakaan ulkoyksikössä, kun oli näytekappale, mutta ei kai niitä montaa mallia ole kahdella sisäyksiköllä. Valot ei ala vilkkumaan, vaan jää vain päälle, ja kone ei sen jälkeen tee mitään, enkä saa kuitattua pois, ainakaan mitenkään niin että alkaisi toimimaan. Kyllä ne valot hetkeksi sammuu, kun jotain nappia painaa, mutta syttyy taas hetken kuluttua uudelleen, eikä edelleenkään toimi.

Tänään soitin maahantuojalle, ainoa mies joka näitä kuulemma huoltaa, on maanantaihin asti sairaslomalla... kuinkas muutenkaan... nooh, täytyy odottaa sitten maanantaihin asti... mut jos sairausloma jatkuu edelleen, otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, en mä jaksa tollasten vehkeiden kanssa alkaa montaa viikkoa pelleilemään..

E

elge72

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
No nyt olen huomannut uutta, eli se tosiaankin sammuu vasta, kun pitäisi alkaa lämmittämään, tai siis ulkoyksikön putket lämpenevät jo ja ropelli pyörii, ja kompura käy, mutta sitten se sammuu... Eli voisiko olla mahdollista että termari on epäkunnossa tai jotain sen suuntaista, että antaa väärää tietoa eteenpäin, ja sitten sammahtaa sen seurauksena... :eek:

PauliG

Vakionaama

Laitappa laiteen merkki ja malli löytyvät laiteiden tyyppikilvista, ratkaisu voi löytyä hyvinkin helposti kunhan tiedetään mistä laiteesta on kyse. siis SISÄ ja ULKO yksiköiden mallit!

E

elge72

Vieras

PauliG sanoi:
Laitappa laiteen merkki ja malli löytyvät laiteiden tyyppikilvista, ratkaisu voi löytyä hyvinkin helposti kunhan tiedetään mistä laiteesta on kyse. siis SISÄ ja ULKO yksiköiden mallit!

no juu, nyt kävin katsomassa, merkki on siis se kuuluisa luxus ja tälläiset merkit löytyi koneen kyljestä
UAAo627 ja sitten alapuolella luki vielä notta KFR-25G/XBPAc

E

elge72

Vieras
luxus ilp kahdella sisäyksiköllä

Nonniin, nyt alkaa jo näyttämään paremmalta, viimeinkin, osat on paikkakunnalle tullut, ja huomenna tulee huoltomies vaihtamaan rikki olevat osat, vikakoodi antoi kuulemma sen suuntaista infoa, että sisäyksikkö ei lähde päälle, siihen tulee jotain uutta osaa ja ulkoyksikköön vissiin vaihdetaan sisäyksikön ohjaus...tai jtn.. huomenna sen sit näkee, jos vaikka alkaisi toimimaan..täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä, et alkaisi pelittämään...

S

Sampo

Vieras

elge72 sanoi:
no juu, nyt kävin katsomassa, merkki on siis se kuuluisa luxus ja tälläiset merkit löytyi koneen kyljestä
UAAo627 ja sitten alapuolella luki vielä notta KFR-25G/XBPAc

Varmaankin on Green valmiste. Pari päivää sitten luin noita vikakoodeja oman koneeni manuaalista,siis sellaisesta tarkemmasta joka löytyi netistä,mutta empä niitä opetellut ulkoa kun luulen ettei niitä ihan heti vielä tarvita.

E

elge72

Vieras

Sampo sanoi:
Varmaankin on Green valmiste. Pari päivää sitten luin noita vikakoodeja oman koneeni manuaalista,siis sellaisesta tarkemmasta joka löytyi netistä,mutta empä niitä opetellut ulkoa kun luulen ettei niitä ihan heti vielä tarvita.

Ei sulla sattuis olemaan sitä nettisivuu jossain ylhäällä, mistä sä niitä vikakoodeja katselit, tai muuten vaan niitä koodien merkityksiä jossain...?
Ei saanut paikallinen korjaajakaan vehjettä kuntoon, alkaa ukolla pikkuhiljaa mennä mielenkiinto, tai sit ei vaan ammattitaito riitä.... no maahantuojan edustaja on ainakin edelleen sitä mieltä, että kyllähän se kone kuntoon laitetaan, keinolla millä hyvänsä... No pakkohan se silti onkin kuntoon saada..on siinä takuu sentään..
Mutta kyllä tästä on usko vahvistunut, että jos hyvän ja halvan haluaa, täytyy tosiaan ostaa kaksi eri konetta... Se on just tätä mun tuuria, et mä saan aina ne maanantaikappaleet... :-\

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

elge72 sanoi:
Ei sulla sattuis olemaan sitä nettisivuu jossain ylhäällä, mistä sä niitä vikakoodeja katselit, tai muuten vaan niitä koodien merkityksiä jossain...?

Toivottavasti näistä linkeistä löytyy apua http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,2233.msg17671.html#msg17671

S

Sampo

Vieras

janti sanoi:
elge72 sanoi:

Toivottavasti näistä linkeistä löytyy apua http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,2233.msg17671.html#msg17671

Juuripa tuolta minäkin ne koodit löysin..Gree manuaalit linkin takaa.Toivotaan että päteevät myös sinun koneeseen :)

E

elge72

Vieras
No nyt alkaa jo luxus tuntumaan luksukselta, tänään kävi jälleen remonttimiehet vaihtamassa jotain antureita, ja kuinka ollakkaan, siitä asti se on kuin onkin toiminut...mä jo olin heittämässä kirveen kaivoon, että jos ei tämän reissun jälkeen ala toimimaan, mä puran kaupat, ja menen ostamaan jonkun "oikean" merkkisen ilpin. No katsotaan kuinka kauan tätä riemua riittää, toivottavasti pelittää pitkään ja hyvin, näillä näkymin nyt ainakin näyttää hyvältä.

A

aatu1

Vieras

Joo mulla laitettiin viikko sitten samanlainen ja alkuun toimi mutta jo seuraavana päivänä alko ongelmat.Toisesta tuli lämmintä täysillä vaikka oli säädetty +20 ja toisesta ei tullu ollenkaan lämmintä.Soittelin huoltoon ja hirmu yllätys huoltomies on sairaslomalla(ainut kuulemma joka ymmärtää näitten päälle). Nyt ei tuu kummastakaan lämmintä vaikka oon yrittäny buutata. Et onneks en oo ainut kenellä on yhtä hyviä kokemuksia. :mad: :mad: :mad: :mad: ???

E

elge72

Vieras

No joo, tulenpahan kertomaan tänne välillä kokemuksia, nyt niitä on jo jokusen kuukauden ajalta... Elikkäs, siitä asti, kun se alkoi toimimaan, se on oikein mainiosti pelittänyt, on ollut jo jonkun astetta pakkastakin muutamina päivinä. ainoa mikä ottaa päähän, on sellainen, kun sellaisessa -10 asteessa pistää pyynniksi vaikka 25 astetta, ulkoyksikkö käy aivan jumalattomalla metelillä, mutta kyllä se lämmintä kuitenkin pukkaa.
Että oikeastaan on ihan hyvät kokemukset niiden alkukankeuksien jälkeen koneesta.
Ei muuten ole talossa lämmityspattereita vieläkään päällä, toki keittiössä on puuhella, jota lämmitetään sitten tarpeen mukaan, että pitää sen pään talosta lämpimänä..

Back
Ylös Bottom