Mökille ilp

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
I

ilpa

Vieras
Onko väliä että kumpi Pana nordic CS-NE9GKE tai Mitsu FD25, GE25 ?
Tosin kuulin että Mitsu GE25 mallissa olis jotain häikkää toimivuudessa...
Hirsimökillä on pattereita ja tavallinen "varaava" tiilitakka.

Vs: Mökille ilp

Omalla mökillä lämpöä pukkaa Mitsubishin GE25 ja se pelittää moitteeta. Hintaero isoveljeen GE35 on kuitenkin niin pieni (n. 100 €), että nyt valitsisin GE35:n. Laitteiden välillä on myös fyysisiä eroja (toisin kuin FD25 ja FD35 mallien välillä).

GE35 on tehokkaampi laite kuin GE25 ja myös hieman etevämpi sulatusten suhteen. GE:n suosio mökkikäytössä perustunee sen + 10 "C ylläpitolämpötilan toimintoonn, jota FD-malleissa ei ole.

Molemmat "Mitsut" (FD ja GE) voi kuitenkin varustaa gsm-ohjauksella (n. 300 €) ja tekstiviestien välityksellä panna pökköä pesään.

Mitsun FD25 on on varmasti hinta-/laatusuhteeltaan hyvä valinta, jos mökillä pidetään +16 "C ylläpitolämpötilaa jatkuvasti tai sitä ohjataan kännykällä päälle/pois. Jos peruslämmityksen kustannukset minimoidaan ja mökillä on +10 "C ison osan vuotta, niin oma valintani olisi GE35.

.

ilpa sanoi:
Samaa tässä itse pähkäilen. Panasonicissa on +10 C ylläpitolämmön lisäksi mahdollisuus myös +8 C ylläpitoon, siitä plussa Panalle. GSM-ohjauksen saa siihenkin, taitaa olla ominaisuudetkin identtiset Mitsun kanssa.

sh1 sanoi:
ilpa sanoi:
Samaa tässä itse pähkäilen. Panasonicissa on +10 C ylläpitolämmön lisäksi mahdollisuus myös +8 C ylläpitoon, siitä plussa Panalle. GSM-ohjauksen saa siihenkin, taitaa olla ominaisuudetkin identtiset Mitsun kanssa.
Pana on hieman hepposempi vehje.Panasonicin NE-mallista mennyt ulkoyksikön kortteja

Itse olen myös ostamassa mökille ilpiä. Olen miettinyt Panan, Mitsun GE25:n ja GE35:n välillä. Onko Mitsuissa sama ominaisuus, kuin Panasonicissa, että sisäyksikkö jatkaa ilman kierrättämistä, vaikka haluttu lämpötila on saavutettu? Tämä ominaisuus tuntuisi ainakin takan kanssa mukavalta. ILP kierrättää takan lämmön koko mökkiin ja alkaa taas automaattisesti lämmittämään, kun lämpötila laskee alle säädetyn.

Takaisin
Ylös Bottom