Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäs sen funktio olisi tuossa? Tuohan on aika poikkeuksellinen laitos, jossa on vastukset varaajassa, josta otetaan kierrukalla käyttövesi ja tarpeen mukaan myös lämmönjakoon vettä, jos kompura yksin ei riitä. @Pohdiskelija menovesi taitaa olla jo niin kuumaa, että käyttöveskin on sitten väkisin kuumaa. Tuollahan saa tehtyä käyttöveden pelkillä vastuksilla yhtä aikaa kuin lämmitys tehdään pelkällä kompuralla tai kompuran ja vastuksen yhdistelmällä.Ehdottomasti harkitsisin tulistusvaraajan asennusta tämmöisen tilanteen parantamiseen.
Morjes, mulla samat laitteet ja samat ongelmat. Mitä asetuksia nyt käytännössä muutit?Optimoinnilla sain nyt eilisen kulutuksen lukemaan 94kWh -13C pakkasilla. Siedettävä lukema mielestäni, varmaan joku tuollainen 11kW Panasonic voisi olla parempi vaihtoehto, mutta jos tuo Mitsu pystyy pitämään nuo kulutuslukemat -15C keleihin asti niin olen tyytyväinen ja poltan kompuran mielummin loppuun enkä vaihda tehokkaampaan, menee takaisinmaksuaika melkoiseksi.
Vastukset käyvät edelleen, mutta kovin vähän aikaa kerrallaan (10 min per käynnistyssykli, käynnistyy ehkä tunnein välein). Mututuntumalta heittäisin, että ne eivät kerkiä edes kunnolla lämpiämään ennen kuin kytkeytyvät pois päältä, mutta kaipa Mitsun automatiikka tietää paremmin. Ainakin talo on lämmin ja sähkölasku alle kympin per päivä.
Itse otin vastukset pois päältä. Ainakin itsellä riittänyt -10 asteeseen ihan hyvin, lyhyellä kokemuksella tosin vielä. Tietysti riippuu myös peräkkäisten suihkuttelijoiden määrästä. Jos on kovempia pakkasia niin olen laittanut vastukset takaisin päälle.Tervehdys,
Naapuriin tuli HMA100-S ja en meinaa löytää siitä oikein mitään tietoja..mitähän eroa näillä on HMA100-V:n kanssa. Tämä S näyttä kovasti Niben vehkeeltä, valikoita myöten..
Oireet on täsmälleen samat - vastukset päällä vaikka on nollakeli.