Midea xtreme 9 puhallussuunta ongelma

Treasure

Tulokas
Omakotitalossa sijaitsevaan 25 m2 yksiööni asennettiin Midea Xtreme 9, jossa käytössä nyt talvella Heat mode ja auto fan. En saa kauko-ohjaimella puhallussuuntausta swing-napilla toimimaan. Näyttö kyllä osoittaa, että suuntauksen käsiohjaus on päällä, mutta mitään ei tapahdu. Kauko-ohjain saa siis swingillänyhteyden sisäyksikköön.

Ohjekirjan mukaan pitäisi olla valittavissa 5 kiinteää puhallussuuntaa mutta laite puuhailee itsepäisesti automatiikalla ilmanohjain ylimmässä asennossa ja välillä käy ala-asennossa. Pienessä asunnossani minulle olisi tärkeää ohjata puhallussuunta tarvittaessa pois esim. sängystä tai sisäyksikön alapuolella olevasta työpisteestä.

Olen resetoinut järjestelmän kaksi kertaa, jonka jälkeen swing on toiminut satunnaisesti silloin tällöin. Samoin puhalluksen manuaalisäätö, nyt sekään ei reagoi.

Tietääkö joku kokenut, onko jotain mitä en nyt ymmärrä vai onko laitteessa yksinkertaisesti vikaa? Asentaja on on käynyt paikalla kaksi kertaa, mutta on melko pihalla ja sama meno jatkuu. Kiitos.

Treasure

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Lisäyksenä että silloinkin kun manuaalisuuntaus satunnaisesti suostuu toimimaan ilmanohjain palautuu ylimpään asentoon.

Treasure

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Kiitos, minulla on käyttöohje ja olen sen lukenut, mutta laite ei toimi ohjeen mukaisesti kuten viestissäni kuvaan.

MiZuPissi

Jäsen
Sivusuuntaus on manuaalisesti asetettava ei ole sähköinen.Auto toiminta ei toimi lainkaan ei lämmitä eikä jäähdytä Kiinan vehkeitä tässä viikon ihmetellyt.

JMM

Jäsen
Omakotitalossa sijaitsevaan 25 m2 yksiööni asennettiin Midea Xtreme 9, jossa käytössä nyt talvella Heat mode ja auto fan. En saa kauko-ohjaimella puhallussuuntausta swing-napilla toimimaan. Näyttö kyllä osoittaa, että suuntauksen käsiohjaus on päällä, mutta mitään ei tapahdu. Kauko-ohjain saa siis swingillänyhteyden sisäyksikköön.

Ohjekirjan mukaan pitäisi olla valittavissa 5 kiinteää puhallussuuntaa mutta laite puuhailee itsepäisesti automatiikalla ilmanohjain ylimmässä asennossa ja välillä käy ala-asennossa. Pienessä asunnossani minulle olisi tärkeää ohjata puhallussuunta tarvittaessa pois esim. sängystä tai sisäyksikön alapuolella olevasta työpisteestä.

Olen resetoinut järjestelmän kaksi kertaa, jonka jälkeen swing on toiminut satunnaisesti silloin tällöin. Samoin puhalluksen manuaalisäätö, nyt sekään ei reagoi.

Tietääkö joku kokenut, onko jotain mitä en nyt ymmärrä vai onko laitteessa yksinkertaisesti vikaa? Asentaja on on käynyt paikalla kaksi kertaa, mutta on melko pihalla ja sama meno jatkuu. Kiitos.
Ohjekirja kattaa yleisesti ottaen useita eri malleja, kaikkia mainittuja ominaisuuksia ei varmasti Extremestä löydy. Ei Extremessä ole automaattisesti säätyvää puhalluksen ohjainta, ainoastaan kädellä pystyy säätään suuntausta sivusuunnassa. Kaukosäätimellä ja aplikaatiolla onnistuu sitten säätää puhallusta pystysuunnassa. Ylä asentoon ohjain menee katkokäynnillä eli nosta tuossa kohtaa lämpötilan pyyntiä niin ohjain pysyy siinä kohtaa mihin se on asetettu. Katkolla laite ei lämmitä juuri mitään vaan kierrättää ilmaa pienillä kierroksilla.

Back
Ylös Bottom