Mistä lämpöpatterit

siwer

Vakionaama
Baltiasta/Itä-Euroopasta tuntuu saavan halvalla mutta toimituskulut räjäyttävät pankin.

Bauhausilla oli 22-tyyppiä oleva "Yleispatteri"-tuotesarja aivan älyttömän hyvään hintaan mutta niitä on enää joku hassu kappale Turussa jäljellä. Bauhaus ei vastaa kysymyksiin yhteydenottolomakkeen takaa siitä onko näitä enää ikinä tulossa lisää.

Referenssiksi vaikkapa tyyppi 22, 1600x600.
Bauhaus 119 euroa, mutta eioo enää.
Halvin Purmo Suomessa mitä löytänyt putkitukku.fi 211.10e ilmaiset toimituskulut. Tämä itse asiassa aika hyvä hinta Purmolle.
Yleensä se Purmo C22 600 1600 n. 250 - 350e välillä.
Onnline Onnisella (ALVilla) 243.25e

Kotly.pl Puolassa myisi tuota kokoa 93.55e joka alkaa kuulostaa varsin sopivalta hinnalta moisesta teollisesti tuotetusta pellinpalasta. Tiedustelin toimituskuluja, neljälle patterille 350e. 250e olisin ollut valmis maksamaan. Toimituskulujen kanssa päädytään siihen että kannattaa vaan ostaa Suomesta pari 211 euron Purmoa.

tori.fi:ssä ja jämäeriä myyvillä trokareilla on välillä sinänsä ihan hyviä hintoja mutta ne on aina jotain pikkupattereita. Käytetyt ovat aina niitä liian pieniä 10- tai 20-tyyppiä.

Olenko missannut jonkun hyvän salaisen patteripaikan?

Antero80

Vakionaama
2019 kun jouduin pari patteria ostamaan
Niin Cerbos.ee tarjosin kotiinkuljetusta 100€, päädyin hakemaan itse kun sai samalla juomat haettua :)

Liitteessä radiaattorien referenssi hinnat..

PS. Jos on tuttuja isoilla rakennustyömailla kannattaa kysellä heiltä, helposti naarmuuntuneet menee jätelavalle. Itse ostin muut radiaattorit sitä kautta, paljon halvempaa kuin Virosta tai Puolasta.

Liitteet

• Screenshot_20210410-180302.png
    Screenshot_20210410-180302.png
    214,8 KB · Katsottu: 328
Pitäisi hankkia toistakymmentä Purmo C22:sta tai vastaavaa. (öljylämmitys vaihtumassa VILPpiin)
Mitä ehdotatte hankintapaikaksi, kun on tuo pakukin alla ja aikaa sillä tavalla että Latviassa saakka ehtis käydä...
Linkkejä?

kiitos!

Large

Aktiivinen jäsen
Deposta hain syksyllä itselle muutaman patterin. Ostin netistä sopivan kokoiset ja hain valmiin tilauksen myymälästä. Ei tarvinnut kierrellä ympäri kauppaa etsimässä haluamiani tuotteita ja odotella kun niitä haetaan varaston ylähyllyiltä.

kurre orava

´niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...´
Niinkin epätodennäköisestä paikasta kun Hobby Hall:sta on saanut purmon radiaattoreita ihan kilpailukykyiseen hintaan. Valikoima ei ole tosin iso ja kannakkeet pitää hankkia muualta. Otin yhden 600*1200 C22:sen kokeeksi, sieltä se tuli oven taakse luvatussa ajassa.

kakesa

Aktiivinen jäsen
Jukira. Lupaavat suomen halvimmat vesipatterit. Ja jos joku myy halvemmalla, niin pyysivät ilmoittamaan. Sieltä hankin minä. Tuli muutamassa päivässä, Onnisen myymälästä noudin. Piti kyllä maksaa etukäteen...

Kiitoksia paljon vinkeistä
depo.ee, https://online.depo-diy.ee/products/7097, vaikuttaa tällä hetkellä potentiaaliselta paikalta, ei tarvitse lähteä ajelemaan Latviaan saakka, se kun vie kuitenkin sen 8h yhteensä.

Myyvät Type 22 radiaattoreita merkiltä Prorad, ymmärtääkseni valmistajan site on tämä: http://www.theprorad.com/sayfalar.asp?LanguageID=2&cid=47&id=50&b=urundetay

Rookie kun olen, niin vielä kun saisin varmistettua, ettei tule mitään yllätyksiä siinä vaiheessa kun putkari alkaa tekemään kytkentöjä?
Voiko mennä pahasti perseelleen jos deposta proradit hankin?

Kiitos!

EliasA

Tulokas
Päädyitkö hakemaan noita turkkilaisia Proradeja Tallinnasta? Laatuvaikutelmat kiinnostaisivat jos olet moisia hankkinut.

Large

Aktiivinen jäsen
Mulla on ollut lokakuusta lähtien moiset varastossa. Muovien läpi tarkasteltuna ihan samannäköisiä kuin Purmotkin. Laatuvaikutelmassa ei siis eroa.

Espejot

Hyperaktiivi
Suurin tuotantolaitos on Puolassa, Rybnikissä ja sitä laajenetaan palhaillaan.

Edit: Venäjällä on radiaattoritehdas mutta venäjän liiketoiminasta luovutaan.
Edit: näyttää siltä radiaattoreita tehdään usean tuotemerkin alla, esim Myson (mm. GB) ja Emmetti (mm. Italia). Ainakin Saksasassa on ollut tuotantoa.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom