Mistä löytyisi edulliset aurinkokennojen maatelineet ja minkä takia eivät ole suositumpia?

puuhamikko

Tulokas
Mistähän löytyisi järkevän hintaisia maatelineitä vai pitääkö itse puusta väsätä?

Onko joku tehnyt itse ja sattuuko olemaan tietoa onko siihen hankala saada rakennuslupaa?

Edit. Vastailin omiani ilp telineen rakenteluun liittyen. :)

Nyt näköjään otsikkoa tarkennettu.

Viimeksi muokattu:
2x2 kestopuusta on ollut ainakin 15v poikkimenoa odotellessa aika käy jo pitkäksi.
Ilp tai sen teline ei tarvitse rakennuslupaa, jossain suojelukohteessakin riittää toimenpidelupa.

Vilp ilmeisesti tarvitsee rakennusluvan ainakin osassa kunnista, koska se on lämmitysjärjestelmän muuttaminen.
Tuskin niitä kiinnostaa telineen materiaali tai valmistaja, lähinnä varmaan että koko laitos on mahdollisimman huomaamaton ja ei ole aivan tontin rajalla. Omassa kunnassa ei ole vilppiä erikseen mainittu rakennusvalvonnan sivuilla, niin saattaisi jäädä hakematta.

2x2 kestopuuta suunnittelin alunperin telinettä, mutta tein kuitenkin tallin nurkassa lojuvasta huonekaluputkesta.

Jäähdytyskoneelle taidan modata jalan tietsikkapöydän rungosta.
ILP iä vissiin ootte asentamassa...

Kattelin/oletin kyllä että tässä olis paneeleita asentamassa säikeen sijainnin perusteella!

Tietty asia vähän riippuu laitetaanko 60W paneeli vai oikein kunnon kenttä mitä nykyään monet haluavat.

Mistähän löytyisi järkevän hintaisia maatelineitä vai pitääkö itse puusta väsätä?

Onko joku tehnyt itse ja sattuuko olemaan tietoa onko siihen hankala saada rakennuslupaa?
Omat paneelirivistöt on kyhätty käytetyistä Alu-verkkoaitatolpista, romuttamosta tietty
Sopiva pituiset noin 2.2m
Niihin rautakaupasta galvanoidut 50-50mm tolppajalat niin saa potentiaalitasauksen hoidettua samalla
Tolppien väli painekyllästettyä lautaa missä 1/2 lauta 1cm raolla toista lautaa vasten mihin laittaa paneelit
Rako on vedenpoistoon, paneelien välissä lautaa vasten on myös muoviluiska (Minun paneeleissa on juuri sopivasti veden poistoreijät laudan kohdalla)
Terassiruuveilla ja A2 pulteilla kasaan ja paneelit kiinni A4 naulalevyillä
Tietty tuet maahan takana lisäksi

Kunnan rakennustarkastaja kävi sattumoisin kesällä muissa asioissa ja totesi että ne saa hänen puolesta olla kunhan ne ei ole muille vaaraksi:hattu:

Tän palstan voisi poistaa.
Koska tää on jo lähtenyt väärillä tiedoilla.
Täälä ei ole mitään muille jaettavaa.
Edes teknisesti.

Takaisin
Ylös Bottom