Mistä vielä säästäisin/nipistäisin?

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Mistä vielä säästäisin/nipistäisin?

Eb sanoi:
Ja pökö älä uhoa taas siellä, juttusi kuulostaa vihapuheelta :)
Huomaat kyllä jos alan vihapuheisiin, eikä minulla mitään viroa vastaan ole ;)
Oletko muuten itse virolainen?

E

Eb

Vieras

En ole virolainen.
Syntyjään ihan satakunnan kavereita ja koko ikä tullut pörrättyä näillä kulmilla, eli rannikot lähiseudulla hyvinkin tuttuja, pk-seutu,tallinna ja tukholma/göteborg.

pökö

Kaivo jäässä

Ok. ajattelin vaan kun sulla noi allekirjoituksen pumput on siältäppäin.

J

jolla

Vieras

Eb sanoi:
Jos muistan oikein on aloittajan auto Suomen kilvissä.
Viroon rekisteröinti säästäisi verot ja runsaan potin vakuutusmaksuista.

Ja kun jo autovero maksettu Suomeen ei käytössä täällä ongelmia ajamisen sanktioiden kanssa.
1000€ vuoteen säästöä tuostakin.

mistä tuo 1000€ säästö koostuu, minulla täällä suomessa katsastus 60€+ käyttömaksu 250€+ vakuutukset 170€ = alle 500€
jos säästän tonnin, niin nehän maksaa minulle 500€ vuodessa

E

Eb

Vieras

jolla sanoi:
mistä tuo 1000€ säästö koostuu, minulla täällä suomessa katsastus 60€+ käyttömaksu 250€+ vakuutukset 170€ = alle 500€
jos säästän tonnin, niin nehän maksaa minulle 500€ vuodessa

No katsotaan normaali diesel käyttöinen henkilöauto suht uusi, vaikka nyt mersun 320 diisseli neljällä ovella.
650€ pelkkä dieselvero ja se toinen vero mikä nyt lie.
60 se katsastus
500€ liikennevakuutus + kasko täysillä boonuksilla,keskeytyksillä ja lasinrikko jutuilla, ja pienellä omavastuulla

Viron vastaava:
Mikä dieselvero ?
16€ katsastus
200€ sama vakuutus potti mitä tuossa ylhäällä, hyvällä asiakas historialla, ja pienellä omavastuulla

J

jolla

Vieras

Eb sanoi:
No katsotaan normaali diesel käyttöinen henkilöauto suht uusi, vaikka nyt mersun 320 diisseli neljällä ovella.
650€ pelkkä dieselvero ja se toinen vero mikä nyt lie.
60 se katsastus
500€ liikennevakuutus + kasko täysillä boonuksilla,keskeytyksillä ja lasinrikko jutuilla, ja pienellä omavastuulla

Viron vastaava:
Mikä dieselvero ?
16€ katsastus
200€ sama vakuutus potti mitä tuossa ylhäällä, hyvällä asiakas historialla, ja pienellä omavastuulla

tuohon katsastukseen 16€ on lisättävä myös käynti siellä virossa, ei kait sitä voi suomessa katsastaa, ei säästöä lainkaan, 60€ on suomessa korkeimpia hintoja https://katsastushinnat.fi/halvimmat/
eihän tuo hinta edes pidä paikkaansa
http://tehnokonsult.ee/hinnakiri/hinnakiri-tallinn/
sitten vielä ensirekisteröinti+kilvet

"Ajoneuvon käyttöoikeuden tulee perustua työsopimukseen esimerkiksi autoedun muodossa. Ajoneuvolla on oltava myös Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus."
"Lisä- tai kaskovakuutuksesta ei ole EU:n laajuisia sääntöjä."

tuota säästötonnia ei voi muutenkaan yleistää, suomen autokantaan suhteutettuna mainitsemiasi ajoneuvoja tulee aika harvakseltaan vastaan

Baltic

Aktiivinen jäsen

Eb !
Voisit vaikka yv:llä laittaa lisää käytännön tietoa tuosta auton rekkauksesta Viroon... Josset halua tässä "verosuunnitella".
Mitään laitontahan tuossa ei ole ja kun autovero kerran maksettu suameen, niin sitä ei voi periä uudestaan!

Mulla -99 Volkkari paku, jolla ei käytännössä mitään arvoa. Mutta hyvin toimiva, käytännöllinen peli.
Ajoneuvo+D-vero on nyt noussut "sietämättömäksi" = 540e/v
Siksi nyt pois liikenteestä.
Eikö Viro-autoa voi katsastaa Suomessa = EU ?

Back
Ylös Bottom