Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei varmaan käynnistykään. Pienillä tarkoitin esim. ilmanvaihtokoneiden moottoreita joissa otot on 90- 175 watin luokkaa, ne käy ja kukkuu ilman konkkaakin.remykv sanoi:paineilmakompura ei ainakaan käynnisty jos vähänkin vastapainetta ja konkka särki,läkyttää vaan hissussii
en minä sinun kirjoituksia epäilekkään, alkuperäisessä kysymyksessä oli mainittu kompurapökö sanoi:Ei varmaan käynnistykään. Pienillä tarkoitin esim. ilmanvaihtokoneiden moottoreita joissa otot on 90- 175 watin luokkaa, ne käy ja kukkuu ilman konkkaakin.
pökö sanoi:Kannattaa niitä silti epäillä, epäilen usein itsekin. Unohdin jo koko kompuran kun kiihkossa vastasin ekan kerran.
ohjeet ammattilaisille ja kokeneille harrastajilletms sanoi:Danfossin ohjeet kylmälupakavereille
http://www.mattikaki.fi/sahkoturvallisuus/danfoss-ohje.htm
tuo ohjehan voisi sopia paremmin, kovia kokeneille harrastajilleremykv sanoi:ohjeet ammattilaisille ja kokeneille harrastajille![]()
Tai sitten konkka on laitettava ns. tiputukseenpökö sanoi:Sun täytyy hommata sadetin konkan viereen.

tms sanoi:Danfossin ohjeet kylmälupakavereille
http://www.mattikaki.fi/sahkoturvallisuus/danfoss-ohje.htm
pökö sanoi:Ei varmaan käynnistykään. Pienillä tarkoitin esim. ilmanvaihtokoneiden moottoreita joissa otot on 90- 175 watin luokkaa, ne käy ja kukkuu ilman konkkaakin.
Ne onkin kait DC-moottoreita.pökö sanoi:Ei varmaan käynnistykään. Pienillä tarkoitin esim. ilmanvaihtokoneiden moottoreita joissa otot on 90- 175 watin luokkaa, ne käy ja kukkuu ilman konkkaakin.
Voi ne olla "tuhlauskäämillä" varustettuja oikosulkumoottoreitakin (eli "oikosulku" on roottorin lisäksi osittainen myös staattorissa). Niinpä tuollainen "90-175W moottori" tuottaakin vain saman verran (muuta kuin lämpö-) tehoa kuin 50W kondensaattorilla varustettu (oik. vaihesiirretty) asynkronimoottori tai 25W tehoinen BLDC-moottori.Unelmavävy sanoi:Ne onkin kait DC-moottoreita.
Niinpä, konkassa on jälkikäteen mitattuna vain irroitushetken tasajännitenäyte vaihtojännitteestä.Mikkolan sanoi:Tolla menetelmällä konkka voi saada minkä tahansa latauksen 0 V ... +/- 330 V. Pitäs olla diodi välissä että latautuis huippuarvolla. Ei mitään ruudin keksijöitä danfossillakaan.
Ei kai kylmälupia anneta, jollei tuolla menetelmällä 10 mikron toleranssiin osu.
holotna sanoi:Hartikaisen Eki sanoi laittaneeensa ne kaksi johtoa aina syksyisin isoon LOPEEN perunan äärikulmiin kiinni ja aina se kuulemä Äitien päivään asti vettä kaivosta nostaaa. Kesäisin nostaa sankolla vedet kaivosta ennen kuin syksyllä Pinjetti on valmis nostettavaksi.
holotna sanoi:Hartikaisen Eki sanoi laittaneeensa ne kaksi johtoa aina syksyisin isoon LOPEEN perunan äärikulmiin kiinni ja aina se kuulemä Äitien päivään asti vettä kaivosta nostaaa. Kesäisin nostaa sankolla vedet kaivosta ennen kuin syksyllä Pinjetti on valmis nostettavaksi.
kotte sanoi:Voi ne olla "tuhlauskäämillä" varustettuja oikosulkumoottoreitakin (eli "oikosulku" on roottorin lisäksi osittainen myös staattorissa). Niinpä tuollainen "90-175W moottori" tuottaakin vain saman verran (muuta kuin lämpö-) tehoa kuin 50W kondensaattorilla varustettu (oik. vaihesiirretty) asynkronimoottori tai 25W tehoinen BLDC-moottori.
En tiedä, mutta vapaa käännös ulkomaankielestä, eli varjonapa kuulostaa ainakin omaan korvaani ihan asialliselta termiltä. Mikään magneettihan tuo ei ole, vaan induktiosilmukka, johon syntyvä virta hidastaa magneettikentän muutosta käämin ja siihen liittyvän staattoriraudan eli navan alueella, jolloin magneettikenttä kehittyy staattorin muihin osiin aluksi nopeammin. Tuostahan sitten syntyy ajan suhteen hieman pyörähtävä magneettikenttä pääkäämin muodostavan magneettikentän kanssa, mikä aiheuttaa paikallaan olevaan oikosulkuroottoriin pienen vääntömomentin ja sitä kautta moottorille riittävä käynnistyssykäyksen (magneettikentän pyörähdyksen suuntaan).Mikkolan sanoi:tuhlauskäämi on tutumpi nimellä " varjomagneetti", onkohan sillä joku virallisempi nimitys?
Mikkolan sanoi:Kun kolmivaihemoottoria käytetään konkalla on vaihesiirto n.180 astetta ja käämit 120 asteen välein, niin tuleeko tuosta jotenkin häviöitä enmmän kuin oikealla 3p virralla?
holotna sanoi:Kompressorissa sellainen 64 mikrofaradin kondensaattori, miten se toimii tossa systemissä,, minäkun en tiedä, voiko joku kertoa.
Digitaaliyleismittareissa on tyypillisesti suoraan alue kondensaattoreiden mittaamiseen. Tuosta siis näkee, ovatko mikrofaradit tallella, mutta toki voi muitakin vikoja olla (eli läpilyöntiherkkyys tai ominaisuuksien muuttuminen lämpimänä tai kuormituksen alla). Jälkimmäisiin auttaa vain virran ja jännitteen mittaaminen kondensaattorista normaalitoiminnassa (ja virran mittaushan edellyttää joko vaihtovirtamittausta ja yhden johtimen irroittamista tai pihtivirtamittaria, jossa sopiva mitta-alue) sekä laskutoimisa aiheesta kondensaattorin impedanssin saa ohmeina kaavasta Z = 1 / (omega * C), missä omega on suunnilleen 314 (tulee pii-vakion likiarvosta kertoimella 2 * 50) ja C on kondensaattorin kapasiteeti faradeina (faradi on miljoona mikrofaradia). Tuohon impedanssiin voi (tässä tapauksessa) soveltaa ohmin lakia, kunhan toteaa ensin, että kondensaattori ei ole osittain oikosulussa (jolloin se lämpenisi käytössä huomattavasti ja vika voi lisäksi näkyä vastusmittarillakin).holotna sanoi:dessan on aivan oikeassa, kuinkas mittaat, että konkan mikrofaradit on tallessa.
holotna sanoi:dessan on aivan oikeassa, kuinkas mittaat, että konkan mikrofaradit on tallessa.