Miten käytätte?

kapsu

Aktiivinen jäsen
Huomenia Sanyo-immeiset,

kuinkas te käytätte ilppejänne?

Onko se lämmityskaudella lämmitys-asennossa päällä 24h? Se olisi vaivattominta.. Eikös sisäyksikön puhallus ole silloin aina päällä, vaikka tilassa olisikin haluttu lämpötila saavutettuna?
Vai käytättekö ehkä vuorokausi ajastusta? Ymmärsin että siihen saa ajastettua vain yhden päälläolo jakson?
Vai mikä on käytäntönne?

Joksa

Aktiivinen jäsen
Vs: Miten käytätte?

Olen pistänyt koneen päälle käsikäytöllä (lämmitys tai jäähdytys) silloin kun tarvetta ilmenee. Eli kutakuinkin kun ulkolämpötila laskee alle 15 asteen kone lämmitykselle tai sisällä niin kuuma että tarttee jäähdytystä. Onhan siinä sanyossa tuo yö-asento ohjelmoitavissa mutta se ei näytä käyttökelpoiselta kuten ajastuskin, ainakaan minun tarpeisiin. Kaukosäätimen paikka kannattaa valita siten että lämpö riittää oleskelu tilohin, kaken paikan valinnalla voi tehdä huonelämpötilan hienosäätöä. Lisäksi puhallussuunta kannattaa kokeilla lämmön tasaisen jakautuman saamiseksi, minulla talo on pitkän omainen, joten parhain lämmön leviämisen sain aikaan säätämällä automaattiasennosta fläppiä pari pykälää ylöspäin. Tietenkin oikein toimiva ilmanvaihto ja lämmöntalteenotto auttavat asiaa.
Meni vähän ohi tuo loppujuttu, mutta tämmöistä olen vuoden käytön aikana havainnut.

K

kimbe67

Vieras

Minä lämmittelen Sanynoilla näillä kelillä kämppää yösähköllä yö aikaan. Ja nimen omaan tuolla ajastus toiminnolla. Päiväsaikaan kotosalla on väkeä, joten lämmintä tulee muuta kautta (takka, leivinuuni yms.) Kunhan kunnon pakkaset tulee, sitten saa värkki pyöriä koko ajan.

O

Osku

Vieras

Minulla ILP on nyt lämmitysasennossa, puhallus automaatilla, kokoajan. Kun uunia aletaan lämmittämään, laitan puhalluksen jatkuvasti pienimmälle nopeudelle. Ajastusta en ole vielä käyttänyt.

tet

Hyperaktiivi

Viikon verran on ollut yhtä mittaa käynnissä. Puhallinnopeus automaatilla, moodi lämmityksellä ja suuntaus käsin aseteltu toiseksi alimmaiseen asentoon. Lämmitystarve on kuitenkin näillä keleillä niin pieni että invertterin minimitaajuus on liikaa, kompura seisoo varmaan puolet ajasta. Tällöin puhallus menee todellakin "minimille", puhallin hädintuskin pyörii.

kapsu

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Jos puhallinnopeus on automaatilla, onko siinä silloin ne samat kolme eri nopeutta käytössä kuin käsisäädöissä vai toimiiko se fiksummin?

tet

Hyperaktiivi

kapsu sanoi:
Jos puhallinnopeus on automaatilla, onko siinä silloin ne samat kolme eri nopeutta käytössä kuin käsisäädöissä vai toimiiko se fiksummin?

Aika tasaisesti se puhallusta säätelee. En ole ehtinyt vahtimaan että montako nopeutta on, mutta on niitä paljon enemmän kuin kolme. Se hitain, jolla puhaltelee kun kompura seisoo, on todella paljon hitaampi kuin käsin asetettava hidas nopeus.

Back
Ylös Bottom