Mitsun pumpun alin säätölämpötila muuttui 10 -> 16 astetta

Hardy

Tulokas
Minulla on v 2021 asennettu Mitsubishi AP35VGH mökillä. Olen talvella pitänyt siinä toisinaan lämmityksen ylläpitolämpötilana +10 astetta. Maaliskuun puolivälissä viimeksi. Nyt yritin asettaa lämpötilaksi +10. Ei onnistu. Sekä laitteen oma kauko-ohjain että MelCloud näyttää että alin säädettävä lämpötila on +16. Miten saan sen takaisin +10:een. Mitään en ole muuttanut ainakaan tietoisesti minnekään, pumpun käynnistin uudelleen. Onko tähon tullut jokin uusi päivitys. Onko kellään muulla sama ongelma. Sähkönkulutus nousee turhaan, jos peruslämpö nousee +16:sta. Avusta kiittäen.
- Hardy

Jule

Vakionaama
Yleensä ne pumput pitää asettaa erikseen siihen ylläpitolämpömoodiin, miten kukakin valmistaja sitä kutsuu, muuten se on pääsääntöisesti juurikin tuo 16C se pienin asetuslämpötila.

Hardy

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
No mitenkä lämmönsäätö on ollut mahdollista +10 C vuodesta 2021 maaliskuuhun 2025, jos pienin asetussäätö pumpuissa olisi 16 C.

i-savea ei pumpussani tietääkseni ole.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
No mitenkä lämmönsäätö on ollut mahdollista +10 C vuodesta 2021 maaliskuuhun 2025, jos pienin asetussäätö pumpuissa olisi 16 C.

i-savea ei pumpussani tietääkseni ole.
Sivu 26

Sivu 37
1744443535851.png

Melcloudissa kannattaa tarkistaa ja asettaa laitteen tyyppi uudestaan.

kimmok

Vakionaama
10c° ei välttämättä tuo järisyttäviä säästöjä.
Varsinkaan vs. Siihen pelkoon että laite vetää ulkoyksikön jäähän.
Sen jälkeen ostat uuden laitteen ja mietit asiaa uudelta kantilta.
Varsinkin jos laite on as. Pieneen tilaan niin huoneen energia ei riitä +10c° sulatuksille.
Ps.niin monta pettynyttä asiakkaita kunolen nähnyt.niin en haluaisi kaivaa ve......ä

Jule

Vakionaama
Onkohan muuten oikeasti joskus jollain tapahtunut niin että 10˚C huoneessa oleva ilppi ei ole kyennyt sulattamaan itseään siksi että tila on liian pieni? Päinvastaisenen tilanne on kyllä hyvin mahdollinen, eli tila on liian iso, mutta silloinkin siksi että ilpin tehot ei riitä edes sen 10˚C saavuttamiseen.

kimmok

Vakionaama
Onkohan muuten oikeasti joskus jollain tapahtunut niin että 10˚C huoneessa oleva ilppi ei ole kyennyt sulattamaan itseään siksi että tila on liian pieni? Päinvastaisenen tilanne on kyllä hyvin mahdollinen, eli tila on liian iso, mutta silloinkin siksi että ilpin tehot ei riitä edes sen 10˚C saavuttamiseen.
No kirjoitan varmaan vaan arvauksia. Eli en kokemuksesta.

Tifo

Vakionaama
Jos ajatellaan että tila on pieni ja lisäksi harva kuin harakan pesä niin kun ilppi sammuu niin mökki on kylmä jo kättelyssä. Yleensä kaikkien paskasti tehtyjen rakennusten kanssa monenlaisia ongelmia.

Jule

Vakionaama
Jos ajatellaan että tila on pieni ja lisäksi harva kuin harakan pesä niin kun ilppi sammuu niin mökki on kylmä jo kättelyssä. Yleensä kaikkien paskasti tehtyjen rakennusten kanssa monenlaisia ongelmia.
Mutuna kyllä sanoisin että jos se tila on edes siinämäärin rajattu että se ilppi kykenee tavoitelämpöön, niin silloin sulatuskin onnistuu., jos tavoitelämpö ei toteudu, niin sittenhän se on ihan sama minkä kokoinen se tila on.

En mä nyt tietenkään kehoita ketään asentamaan 5kw pumppua puuliiteriinsä, vaan kuvittelen että ongelmaksi ei muodostu tuo sulatus.

Minulla on v 2021 asennettu Mitsubishi AP35VGH mökillä. Olen talvella pitänyt siinä toisinaan lämmityksen ylläpitolämpötilana +10 astetta. Maaliskuun puolivälissä viimeksi. Nyt yritin asettaa lämpötilaksi +10. Ei onnistu. Sekä laitteen oma kauko-ohjain että MelCloud näyttää että alin säädettävä lämpötila on +16. Miten saan sen takaisin +10:een. Mitään en ole muuttanut ainakaan tietoisesti minnekään, pumpun käynnistin uudelleen. Onko tähon tullut jokin uusi päivitys. Onko kellään muulla sama ongelma. Sähkönkulutus nousee turhaan, jos peruslämpö nousee +16:sta. Avusta kiittäen.
- Hardy
Onko varmasti lämmitys (aurinko) valittuna kaukosäätimestä tai melcloudista?

haraldh

Vakionaama
Talvet eivät ole veljeksiä, etenkään viime talvina mutta mun tallin Gree pysyy hyvin sulana kun siihen ohjelmoi 16 asteen lämmityksen tunniksi pari per vrk. Muuten se on +8°C tilassa.

Sama talon IVT ILP n 15 v vanha. Normaalilla 19 °C 6 h /vrk / 21°C loput se jäätää ennemmin tai myöhemmin. Ohjelmoin tällekin +24°C 40 minuutiksi vuorokauden halvimman tunnin aikana niin se on tämän talven ollut täysin vapaa manuaalisesta sulatuksesta pressun ja vesikannun kanssa.

Viimeksi muokattu:

BBF

Vakionaama
Gree :ssä on tosiaan minimi +8C ja sillä se on toiminut mökillä jo monta talvea. Eihän sitä ole pakko käyttää mutta jotenkin hölmöä olisi rajoittaa se +16C. Tuo matala minimilämpö oli kyllä itselle iso valintaperuste.

kimmok

Vakionaama
Gree :ssä on tosiaan minimi +8C ja sillä se on toiminut mökillä jo monta talvea. Eihän sitä ole pakko käyttää mutta jotenkin hölmöä olisi rajoittaa se +16C. Tuo matala minimilämpö oli kyllä itselle iso valintaperuste.
Sit kun se on jäässä niin älä syytä laitetta.
Vaan olosuhteita mitkä olet sille itse antanut.
Jag har tag.

Back
Ylös Bottom