mukavuus vs. säästö

R

Rassaaja

Vieras
Vs: mukavuus vs. säästö

jukka sanoi:
Kyllä lämpötilaa Panassa on pitänyt manuaalisesti korjailla aamulla, jos yönaikana pakkanen on muutamalla asteella kiristynyt. Olen kokeillut puhallusta automaatilla ja manuaalisesti.
Jospa sitten ensi viikon jälkeen paranee, kun Pana vaihtuu Tosihibaan.

Mistä kohtaa mittaat lämpötilaa? Kauimmaisesta huoneesta vai siitä ilpin välittömästä läheisyydestä? Jos sulla on Panassa siivekkeet automaatilla niin laite tekee lähelleen "lämpömuurin" ja sitten perimmäisessä nurkassa lämpötilat seilaa enemminkin ulkolämpötilan mukaan. Kun laittaa siivekkeet manuaalisesti vaakatasosta 30-45° alaviistoon niin alkaa lämpökin levitä tasaisemmin edellyttäen tietenkin, että on avointa tilaa mihin levitä.

Mihinkäs vanha Pana joutuu?

jukka

Aktiivinen jäsen

Siivekkeet on suunnattu manuaalisesti alaviistoon ja mittaus n3m sisäyksiköstä ja tason päällä n1m lattiasta. Kauimmaisessa huoneessa lämpö on 1 aste pienempi.

Panan sain myytyä työkaverille ,joka laittaa torppaansa toisen pienemmän.

M

Mävaan

Vieras

Meillä kaksi Sanyo 93:sta lämmittää kahta kerrosta. Asetukset automaatilla ja lämpötilat (kaukosäätimessä) heiluu +/- 1 asteen. Miksi käytätte manuaalipuhallus asetusta?

K

kauko

Vieras

Mävaan sanoi:
Miksi käytätte manuaalipuhallus asetusta?
Itse olen käyttänyt manuaali puhallusta sen takia koska sillä saa kaksi astetta lämpimämpää kuin automaatilla samalla pyynnillä. Luulis säästöä tulevan enemmän kun pyynti on pienemmällä.
Eli jos pyynti on 20, niin 2 nopeudella saa lämpötilan 21,7'c. Jos laittaa automaatille niin puhallus on ihan onneton ja lämpötila laskee lähelle 20'c...
Tuo puhallus ei kumminkaan sähköä paljoa enempää vie vaikka sitä vähän lujemmalla pitää.

M

Mävaan

Vieras

Paljon näyttävät Mitsulaiset käyttävän manuaaliasentoa puhalluksessa. Onko laitteissa toimintahäiriö jos automaatti ei toimi?

tet

Hyperaktiivi

kauko sanoi:
Mävaan sanoi:
Miksi käytätte manuaalipuhallus asetusta?
Itse olen käyttänyt manuaali puhallusta sen takia koska sillä saa kaksi astetta lämpimämpää kuin automaatilla samalla pyynnillä. Luulis säästöä tulevan enemmän kun pyynti on pienemmällä.
Eli jos pyynti on 20, niin 2 nopeudella saa lämpötilan 21,7'c. Jos laittaa automaatille niin puhallus on ihan onneton ja lämpötila laskee lähelle 20'c...
Tuo puhallus ei kumminkaan sähköä paljoa enempää vie vaikka sitä vähän lujemmalla pitää.

Itsekin olen ajellut automaattipuhalluksella, mutta myönnettävä on että säästöä saattaisi syntyä enemmän manuaalilla. Kun sisäilmaan siirtyvän lämpöenergian määrä on lämpötilaero kertaa virtaus, niin selvää on että virtausta lisäämällä lämpötilaero pienenee eli kennolämpötila laskee -> COP nousee. Mutta sitten tulee kyllä meluakin enemmän.

K

kauko

Vieras

Mävaan sanoi:
Paljon näyttävät Mitsulaiset käyttävän manuaaliasentoa puhalluksessa. Onko laitteissa toimintahäiriö jos automaatti ei toimi?
Kyllä se varmana toimii, mutta joutuu pitämään pyynin kovemmalla kun manuaali puhalluksella. Mitä "meteliin" tulee niin vaikka mitsu puhisee keittiössä täysillä niin olohuoneeseen se ei kuulu kun esim telkkari päällä.

Kannattaa muidenkin kun mitsulaisten testata tuota manuaali puhallusta. Saattaa hyvinkin käydä niin että voi tiputtaa sen pyynnin 24 -->22 ja lämpötila pysyy sisällä samana...

Kari

Aktiivinen jäsen

Riippumatta merkistä niin automaatti asento lähinnä heiluttelee ilman suuntausta edes takas ja sinne sun tänne.Moni käytäjä kuitenkin usein toteaa että manuaali asetuksilla saa paremman "omaan asuntoon" sopivan ilman kierron.

D

Drummer

Vieras

Kari sanoi:
Riippumatta merkistä niin automaatti asento lähinnä heiluttelee ilman suuntausta edes takas ja sinne sun tänne.Moni käytäjä kuitenkin usein toteaa että manuaali asetuksilla saa paremman "omaan asuntoon" sopivan ilman kierron.

Ainakaan minulla tuo AUTO-asento ei heiluttele virtausta mihinkään suuntaan, säätää vain puhalluksen tehokuutta automaattisesti. Heiluttelu saadaan sitten eri nappulasta päälle niin vertikaalisesti kuin horisontaalisestikin tai kumpaankin suuntaan. Itse olen huomannut että laite puhaltaan liiankin kovaa (meillä on pieni vauva lattialla, muuten olisi OK) silloin kun se käy automaatilla ja n. -10 asteen pakkaselle asti pidänkin puhalluksen SuperSilentilla tai 1-asennossa. Kun pakkanen nousee tuosta, niin säädän AUTOlle tai 2 nopeuteen Tämä varmasti on hyvin yksilökohtaista ja riippuu sisäyksikön sijoituspaikasta.

tet

Hyperaktiivi

Kari sanoi:

Nyt taisi mennä sinulla automaatit ja automaatit sekaisin. Puhuttiin käsittääkseni puhallusnopeudesta, ei suuntauksesta.

Back
Ylös Bottom