Nibe 410 ja ulkoinen lämmönlähde

westeri

Jäsen
Onko kukaan yhdistänyt pilppiään liitossarjalla ulkoiseen lämmönlähteeseen? Ajatuksena tuo kuulostaisi kiinnostavalta liittää ulkorakennuksen puupannu niben kiertoon, talvella voisi autella sillä eikä vastukset naksuisi päälle. Kokemuksia ja vinkkejä jos on niin kiitooos... :D

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe 410 ja ulkoinen lämmönlähde

Liitossarjoista en tiedä mutta minulla on levylämmönvaihdin lattiakierron paluuputkessa. Lämmönvaihtimen toisessa piirissä on Fujin ILP kiinni. Näin lämpimällä tuo käy lähinnä katkokäyntiä, mutta sigun linkistä voi hämmästellä käppyröitä. Vastuksia ei ole ollut päällä huhtikuun alusta alkaen.

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe 410 ja ulkoinen lämmönlähde

Minä taas odotan mielenkiinnolla syksyä ja vertailua viimevuotisiin melkoisen hurjiin kulutuksiin. Talvella, kovemmalla pakkasella, tuosta pumpusta loppuu potku kesken aivan varmasti. Loka-marraskuussa pumpun pitäisi toimia verrattain hyvin. Tavoite on puolittaa viimesyksyiset luvut ilman puun polttoa (silloinkaan en polttanut).

Aloittajalle sen verran vielä että lattiakiertoa voi tosiaan lämmittää suoraan monella tapaa, mutta ongelmana on "sopivasti" lämmittäminen. Itse ohjaan lämmitystä ulkolämpötilan mukaan, kuten Nibekin. Jos saman saa toistettua vaikka jonkun oumannin kanssa niin eiköhän se sitten ihan passelisti toimisi sekin vaihtoehto. Tällöin Nibestä voi yrittää talvella saada vielä jonkinlaista LTO:ta lämmityskiertoonkin. Nimittäin jos kovalla pakkasella pistää reippaasti pökköä pesään ja lämmittää lattiakiertoa liian kuumaksi, nibe vetää shuntin kiinni, lämmittää varaajan kuumaksi kompuralla ja sitten se sammuttaa kompuran ja alkaa puskea poistoilman pihalle ilman lämmön talteenottoa. Siinä alkaa sitten tulla puille ylimääräistä hintaa..

Back
Ylös Bottom