Nibe 410P lämmönjako

M

mursu

Vieras
Terve,

onko koneessa mahdollista säätää koneen sisäistä lämmönjakoa siten, että käyttöveteen menee lämpö ensin ja ja toissijaisesti lattiakiertoon? Kysyn tätä siksi kun pohjoisessa on keväisin ja syksyisin isot lämpötilaerot päivällä ja yöllä. Periaatteessa pärjää vielä pelkällä kompuralla (ja takalla) mutta aamuisin tuppaa olemaan suihkussa viileää vettä, kun lattiakierto on imaissut pakkasyön jälkeen lämmöt pannusta.

sh1

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe 410P lämmönjako

Ei ole mahdollista ohjata laitteesta itsessään. Mulla Nibe ajaa kosteiden tilojen piiriä mistä on haaroitettu eri pumpulla muut tilat. Tämän ulkoisen pumpun olen laittanut kellokytkimen taakse niin voi säätää jos on tarvis.

John_T

Aktiivinen jäsen

Nibessä kun on vain yksi käyrä.

Tietysti, jos KV-pumpun pudottaisi pienemmälle virtaukselle aina tarvittaessa, niin lattiakierrossa kuluisi ehkä aavistuksen vähemmän energiaa.

M

mursu

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kiitoksia vastauksista. Itse en halua käsisäätöihin lähteä, joten taidan napsauttaa vastukset päälle. Yleisesti voisi kait todeta, että säätömahdollisuudet ovat melko vähäiset nibessä.

Laite on kuitenkin yksinkertainen: muutama lämpötilaseuranta, pumppu, kompura, vastukset ja normi säädöt käyrien mukaan. Voisiko olla mahdollista tehdä ns ohittava ohjaus koko laitteelle, käyttäisi vain olemassaolevia lähtöjä ja tuloja? Tässä olisi talveksi puuhaa...

Back
Ylös Bottom