Nibe 410p lämpötilojen lokitus

teal

Tulokas
Uutenä foorumilaisena en ole varma kuuluuko tämä enemmän tänne Niben alle vai enemmän tuonne virityksiin. Käsittääkseni 410:ssä ei ole nykyaikaisia modbus tai vastaavaa liitäntää, josta anturitiedot voisi kysellä itse laitteelta. Nurkista löytyisi niin Arduinoa kuin Raspberry Pitä ja pohdin onnistuisiko näillä tee-se-itse lokituksen rakennus. Ilmeisesti tällaisia on jotkut rakennelleet, kun esimerkiksi täältä löytyy automaattisesti päivittyvää käppyrää: http://www.saunalahti.fi/~pasiy./

Kysymys kuuluukin, että miten muut nörtit ovat lokituksen rakentaneet? Lukevat Niben antureiden tietoa vai ovat lisäillee omia antureita laitteeseen? Mahdolliset ohjeet ja lisätiedot kiinnostaisi, jotta pääsisi projektissa alkuun.

pAy

Vakionaama
Vs: Nibe 410p lämpötilojen lokitus

Tuo tehty erillisillä antureilla DS18B20 joita mm. Nibessä, eli 1-wire verkko ja ohjelmana koneella LogTemp, joka lähettää kuvat eteenpäin. Onnistuu toki Arduinolla, ethernet shieldillä ja samoilla antureillakin, ehkä vähän enemmän on säätämistä.

teal

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Nibe 410p lämpötilojen lokitus

pAy sanoi:
Tuo tehty erillisillä antureilla DS18B20 joita mm. Nibessä, eli 1-wire verkko ja ohjelmana koneella LogTemp, joka lähettää kuvat eteenpäin. Onnistuu toki Arduinolla, ethernet shieldillä ja samoilla antureillakin, ehkä vähän enemmän on säätämistä.

Kiitos vastauksesta. Erillisiin antureihin olen itsekin tällä hetkellä päätymässä. Kattilassa ja putkissa olevat anturit näyttäisivät olevan avoimissa anturitaskuissa (vai miksi niitä sanotaan) sellaisenaan ja sinne varmaan saa helposti lisättyä anturit, mutta millähän tuo jäteilman anturitasku on tiivistetty? Siinä kun näyttäisi olevan jotakin massaa päällä.

Back
Ylös Bottom