Nibe f470 ja takan lämmitys

anteroinen

Tulokas
Kaipailisin neuvoja kokeneemmilta Nibe F470 pilpin käytöstä takan lämmityksen yhteydessä. Muutettiin keväällä taloon missä kyseinen pilp käytössä ja nyt sitten syksyn tullen on taloa lisäksi lämmitetty takan avulla. Ongelmana on, että Nibe hälyttää lähes joka kerta takan lämmityksen yhteydessä matalapainehälytys 51, joten jotain teen luultavasti väärin. Hälytys korjaantuu kyllä suodattimien puhdistuksella/vaihdolla, mitä toisaalta ihmettelen kun suodattimet eivät (tästä tiheästä puhdistus/vaihtovälistä johtuen) ole kyllä juuri likaiset. Edellisen omistajan ohjeiden mukaan olen säätänyt ilmanvaihdon pienemmälle takan lämmityksen yhteydessä mutta ei tunnu tuohon hälyyn auttavan tai vaikuttavan, jos nappaa ilmanvaihdon kokonaan pois niin sitten laskee poistoilman lämpötila ja hälyttää sitä. Mitä tässä tulisi nyt sitten huomioida, lämmitänkö väärin vai onko säädöt sitten pielessä? Pilppiä on meidänkin asumisen aikana jo huollettu ja pitäisi olla ihan kunnossa, ei sitäkään toki tiedä varmaksi kun on laitteella yli 10v ikää jo.

Mikki

Hyperaktiivi
Ikkuna jostain raolleen kun takkaa polttaa. Näin etenkin jos ei takalle ole korvausilmaa tuotu ulkoa suoraan.
Ei kannata siihen Nibeen koskea.

Topjanne

Jäsen
Mulla on takkakytkin, jolla käännän puhallintehoilla hieman ylipaineiseksi takan sytyttämisen ajaksi. Vaatii kylläkin kaapeloinnin Nibelle, joka voi olla jälkikäteen vähän haastavaa.

oemssi

Tulokas
Mulla on takkakytkin, jolla käännän puhallintehoilla hieman ylipaineiseksi takan sytyttämisen ajaksi. Vaatii kylläkin kaapeloinnin Nibelle, joka voi olla jälkikäteen vähän haastavaa.
Takka-asetuksen saa myös itse ohjelmoitua johonkin puhallinnopeuteen (1-4). Itse olen laittanut asetuksen 2 takkaa varten, ja siinä tulomäärä on hieman isompi kuin poisto, jolloin ilma menee hormissa oikeaan suuntaan. Tuon asetuksen kun laittaa niin se on oletuksena 4 tuntia päällä ja sitten palaa normaaliksi.

Topjanne

Jäsen
Juu, sama juttu, mutta nopeus 3, koska nopeus 2 on varattu tahdistukseen. Eli kun kompressori huilaa, niin käyttää nopeutta 2. Takkakytkin käynnistää tuon 3-nopeuden.

1: puhaltimet nollilla eli suodattimenvaihtoasetus
2: tahdistettu
3: takkakytkin
4: tehotuuletus

oemssi

Tulokas
Juu, sama juttu, mutta nopeus 3, koska nopeus 2 on varattu tahdistukseen. Eli kun kompressori huilaa, niin käyttää nopeutta 2. Takkakytkin käynnistää tuon 3-nopeuden.

1: puhaltimet nollilla eli suodattimenvaihtoasetus
2: tahdistettu
3: takkakytkin
4: tehotuuletus
Joo totta, sekoitin nopeudet ja tarkoitin toista nopeutta ylhäältä eli "asetus 1" koska se ylin on "normaali".

Back
Ylös Bottom