Nibe F470 käynnistelee itsestään

hgpond

Tulokas
Nibe F470, n. 9v vanha laite. Alkoi tulla tässä syyskuussa MyUplinkistä spostiviestejä keskellä yötä, että laite kytketty irti ja laite kytketty. Hälytysloki näyttää oheiselta, eli nuo ennen 6:00 tulleet hälytykset koneen omin päin tekemiä käynnistyksiä. Kokeilin yhtenä päivänä pitää konetta sammuksissa n. Tunnin (lueskelin tämän resetoivan jotain?), siitä huolimatta seuraavana yönä teki tuon saman. Kellään muulla tehnyt vastaavaa, mikä aiheuttaa? Mitä tässä kannattaisi tehdä?
1000025756.webp

Tuo kytketty irti tarkoittaa sitä että nettiyhteys on pätkäissyt ja sitten taas palautunut.

Huoltovalikossa oleva käynnistyy tarkoittaa sitä että laite on käynnistynyt. Sillä ei ole yhteyttä tuohon sähköpostion tulleeseen ilmoitukseen. Laitteen kompressori on vain käynnistynyt ja siitä on jäänyt logiin merkintä. Nyt on vielä niin lämmintä öisin että laite käy ns. Pätkää hyvin paljon. F470:ssa on on-off kompressori joka joko käy tai ei käy. Tuolle ei oikein voi tehdä muuta kuin esim. ajastimella ohjelmoida kompressorille ja lisäykselle esto tietylle ajalle. Sitten laite käy pidemmän ajan yhtäjaksoisesti. Minulla on esim illalla 3 tunnin esto, yöllä laite saa käydä 3 tuntia ja sek jälkeen on taas 3 tunnin esto. Lopun päivästä laite saa käydä koko ajan. Tämä toimii siihen asti kun ei ole yöpakkasia. Yöpakkasten jälkeen tuota ajastusta ei voi pitää päällä.

Tuo kytketty irti tarkoittaa sitä että nettiyhteys on pätkäissyt ja sitten taas palautunut.

Huoltovalikossa oleva käynnistyy tarkoittaa sitä että laite on käynnistynyt. Sillä ei ole yhteyttä tuohon sähköpostion tulleeseen ilmoitukseen. Laitteen kompressori on vain käynnistynyt ja siitä on jäänyt logiin merkintä. Nyt on vielä niin lämmintä öisin että laite käy ns. Pätkää hyvin paljon. F470:ssa on on-off kompressori joka joko käy tai ei käy. Tuolle ei oikein voi tehdä muuta kuin esim. ajastimella ohjelmoida kompressorille ja lisäykselle esto tietylle ajalle. Sitten laite käy pidemmän ajan yhtäjaksoisesti. Minulla on esim illalla 3 tunnin esto, yöllä laite saa käydä 3 tuntia ja sek jälkeen on taas 3 tunnin esto. Lopun päivästä laite saa käydä koko ajan. Tämä toimii siihen asti kun ei ole yöpakkasia. Yöpakkasten jälkeen tuota ajastusta ei voi pitää päällä.
Tuo "käynnistyy" viesti ei kyllä mielestäni kerro kompressorin käynnistymisestä, koska silloinhan niitä tulisi useampia päivässä. Tuo kirjaus tulee hälytyslokiin silloin kun koneesta katkeaa virrat kokonaan, eli silloinkin kun itse manuaalisesti lyöt vivusta laitteen 0-asentoon.
Ainakin itselle nuo sposti ilmoitukset ovat tulleet lähes samoilla hetkillä kuin hälytyslokissa kirjaukset käynnistymisestä, eli myuplinkkiin ei tule dataa laitteelta.

Joo toi ”käynnistyy” tulee silloin kun laite on käynnistynyt uudelleen.

Ja myuplinkin irtikytketty ilmoitus ei kai pitäisi ihan hetkellisestä katkosta tulla, itse olen esim vaihtanut omaan (f750 ja sam41) suodattimen sammuttamalla laitteen n. 10 minuutiksi eikä myuplink vielä siinä ajassa ole lähettänyt mitään ilmoituksia.

Takaisin
Ylös Bottom