Nibe F470 tuloilma vs poistoilmatehot

Spiderbait

Aktiivinen jäsen
Huomasin tuossa yksi päivä kun katselin asetuksia että normaali asennossa tuloilma on 60% ja poistoilma 50%. Kauhistuneena kaivelin ilmanvaihtopöytäkirjan esille ja sinnekin oli kirjattu samat prosentit. Silti talo oli mittauksien mukaan alipaineinen, eikös tässä nyt ole aikamoinen ristiriita? Ja minkähän ihmeen takia se on laitettu noin päin koska mielestäni jo oletus asetuksena se on tulo 45%, poisto 50%. Asetukset on siis sen jäljiltä kun IV-urakoitsija kävi tekemässä IV-mittauksen ja pöytäkirjan.

J

Jusuf

Vieras
Vs: Nibe F470 tuloilma vs poistoilmatehot

Huomenta.

Korjatkoon viisaammat, jos olen väärässä.

Ilmamääriin vaikuttavat iv-putkiston mutkat ja pituus l. painehäviöt. Tärkeintä on se, mitä tuloventtiilistä tulee ja poistoventtiiliin menee. Jos tuloilmaputket on pitkät ja käppyrällä ja poistoputket ovat lyhyer ja suorat, voi olla, että tarvittaviin ilmamääriin joutuu pyörittämään tulopuhallinta suuremmalla teholla. Näin itse olen ainakin maallikkona ymmärtänyt IV:n sielunelämää.

Jussi

Tois puol jokke

Vakionaama

juu ja suodattimet yms mitkä ottaa vastaa tekee kans omansa tuloilmassa. ovea raolleen ja kokeilee imeekö kiinni...

pökö

Kaivo jäässä

Puhaltimien prosentteja on turha tuijottaa, kanaviston toteutus ratkaisee aika paljon.

Spiderbait

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

No sittenhän tämä on ihan selkeä homma, kiitokset vastauksista.

Espejot

Hyperaktiivi

Lainataan ketjua.

Onko mahdollista lisätä jonkin huoneen IV:tä ilman että alipaine menee vitulleen?

pökö

Kaivo jäässä

On se useinkin mahdollista. Huoneesta kun avataan tuloventtiiliä niin siihen huoneeseen lisäätyvä ilma on muista huoneista (joissa on tuloilma) pois eikä kokonais ilmamäärä välttämättä muutu yhtään.

Back
Ylös Bottom