Nibe F470 Ulkölämpötila ja Sähkövastukset

Upponalle

Aktiivinen jäsen
Terve!!

Onko muilla samaa probleemaa vai onko kyseessä probleema kun koneeseen asenettu sähkövastuksien kataksu (estetty tilaan) on asenettu lukemaan +8 joka ei kylläkään toteudu vaikka pihalla olisi +10 niin lämpöpumpun päälle valikossa ei tule punaista ruksia vasta kun sammuttaa koneen ja laittaa uudestaan päälle niin sitten tulee kyllä ruksi mutta itsekseen ei reagoi.
Vai onko toi koneen reagointi jonkun toteutuneen tuntimäärän takana eli pysynyt esim.+9 pari kolme tuntia että aparaatti reagoi estotilan vastuksille??

Savustaja

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe F470 Ulkölämpötila ja Sähkövastukset

Siellä samassa valikossa (omassa Nibessä 4.9.2), jossa säädetään lämmityksen ja lisäyksen pysäytyslämpötilat, on myös kohta Suodatusaika, joka määrittää sen ajan, jolta lasketaan ulkolämpötilan keskiarvo, joka siis on tuo pysäytyslämpötila. Tehdasasetuksena tuo suodatusaika on 24h. Itse olen pudottanut sen kuuteen tuntiin. Jotkut foorumin Nibe F470 omistajat ovat kylläkin tänne raportoineet, ettei se pumppu orjallisesti noudata kuitenkaan tuota säädettyä lämpötilaa. Itse en ole niin tarkasti seurannut.

Siikki

Aktiivinen jäsen

Saattaa myös olla kyseessä bugi, jonka joku muukin oli huomannut ohjelmistossa. Itsellä esimerkiksi viime yönä ei ollut reagoinut lämpötilan laskuun, vaan aamusta oli esto edelleen päällä. Kun säätää eston yhden asteen keskiarvon yläpuolella ja sitten takaisin niin homma toimii taas oikein.

Suodatusaika on 6h minullakin, saattaisi ehkä olla fiksumpi asettaa takaisin oletusasetukseen 24h? Ottaisi ainakin yön kylmät lämpötilat paremmin huomioon keskiarvossa. Ei nimittäin 21 asteen poistoilmalla kompura saa tehtyä lämmintä vettä nimeksikään. Onko kukaan käytännössä testannut suodatusajan toimivuutta eri lämpötiloilla?

Tuolta aloittelijalle neuvoja -ketjusta:

Lainaus
Edit: nyt kun katsoin niin "lisäys estetty" näytti vaikka noin asteen erolla olisi pitänyt sallia. Kun lisäsi asteen ja taas takaisin samaan, niin vastukset meni päälle.

Dille83:
Tuon saman olen itsekin huomannut. Syytä en tiedä, mutta juuri rajakeleillä tätä tulee luonnollisesti harjoitettua jonkin verran. Voisi olla jokin aika- tai toleranssitekijä. En ole jäänyt odottamaan vaan tehnyt tuon saman jos olen ollut äärellä..

burmanm

Vakionaama

Siikki sanoi:
Suodatusaika on 6h minullakin, saattaisi ehkä olla fiksumpi asettaa takaisin oletusasetukseen 24h? Ottaisi ainakin yön kylmät lämpötilat paremmin huomioon keskiarvossa. Ei nimittäin 21 asteen poistoilmalla kompura saa tehtyä lämmintä vettä nimeksikään. Onko kukaan käytännössä testannut suodatusajan toimivuutta eri lämpötiloilla?

Mulla tulis mieleen että näin keväällä tuo saattaa olla ongelmallinen jos on liian pitkä suodatusaika. Jos vaikka päivät on +10C ja yöt -3C, niin ihan helposti ei vastukset lähde käyntiin 24h keskiarvolla vaikka -3C:ssä menee enemmän lämpöä kuin mitä F470 pystyy tuottamaan. Voisi tulla aamulla kylmät suihkut ;)

Upponalle

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Ton suodatus ajan logiikan ois mukava saada tietää, helpottas säätämistä suodatusajan suhteen että mikä on sykli millä haistelee sitä keskilämpöä pihalla. Pudotin suodatusajan nyt 12h ja samantein tuli pumpun päälle se punanen X. Itestä tuntuu ja kuullostaa toi 24h suodatus että valmistaja pelaa varmanpäälle vaikka menis reippaasti pienemmälläkin suodatusajalla.
Kellään ei taida olla tarkkaa tietoa millä logiikalla toi suodatusaika toimii?!?

Siikki

Aktiivinen jäsen

Muistaakseni suodatusajan muuttaminen "nollaa" keskilämpötilan, eli keskilämpötilan laskeminen aloitetaan uudelleen siitä. Jos ulkona on vaikkapa +8 ja lis. pys +7 niin Nibe laittaa eston päälle, koska "keskiarvo" on se 8 astetta.

Back
Ylös Bottom