Minulla on SAM 41 -laitteen alla siivouskaappi (melamiinipintaista lastulevyä). Kaapin ylänurkka on tässä vuosien varrella selvästi hieman kostunut, koska sauma on irvistänyt jo pidempään. Olen ajatellut sen johtuvan yleisesti kylpyhuoneen kosteudesta. Jokin aika sitten huomasin kuitenkin, että SAM 41:n alapinnassa oli pisaroita, joten aloin epäilemään että tuolta puskee vettä läpi joissain tilanteissa. Nyt sitten yhtäkkiä huomasin, että siivouskaapin ylälevy on yhtäkkiä turvonnut entisestään ja saumat näyttää nyt todella rujolta. Uskoihin, että SAM 41 on siis taas päästänyt vettä läpi, vaikka ei enää olekaan kostea mistään kohtaa.
Olen maallikko näiden laitteiden kanssa, mutta tulkitisisin että tämä liittyy kondenssivesiin ja niiden puutteelliseen ohjaukseen jollain tapaa? NIBE F750:n alapaneelin alla on vesikaukalo, jota kautta vedet pitäisi ilmeisesti ohjautua viemäriin. Olen tuolta säännöllisesti putsannut liejut pois, enkä ainakaan silmämääräisesti huomaa mitää tukoksia. Onko kellään tällaisesta kokemusta ja miten asiaa voisi lähteä selvittelemään? Talo on valmistunut v. 2019, jolloin myös laitteet asennettu.
Olen maallikko näiden laitteiden kanssa, mutta tulkitisisin että tämä liittyy kondenssivesiin ja niiden puutteelliseen ohjaukseen jollain tapaa? NIBE F750:n alapaneelin alla on vesikaukalo, jota kautta vedet pitäisi ilmeisesti ohjautua viemäriin. Olen tuolta säännöllisesti putsannut liejut pois, enkä ainakaan silmämääräisesti huomaa mitää tukoksia. Onko kellään tällaisesta kokemusta ja miten asiaa voisi lähteä selvittelemään? Talo on valmistunut v. 2019, jolloin myös laitteet asennettu.