Nilan vp18c/ek9 PILP ongelmia ja kysymyksiä

Xyron

Jäsen
Talvi tuli ja nilanin kans taas takkuan. Kaksi "perimmäistä" makuuhuonetta ei tunnu lämpeävän ollenkaan 18 astetta sisälämpötila... kun muualla talossa 22-24? Takkaa poltettu toki. En tajua tuosta huonetermarista mitään. Nytkin olen pitänyt sitä päivän (1-6 asteikolla) nelosella ja valo palaa. Olisi helpomaa kun siinä olisi vailla asteet. Mikähän mahtaa olla sen toimintaperiaate? Asetukset alla, en tiedä onko niissä jotain pielessä.

Paneelissa
Auto
2 28
Keskuslämmitys
Toiminta lämmitys
Meno min 24
Meno max 32
Käyrä 1
Siirtymä-1
Pumppu talvi
Lämmin vesi
T11 30
T12 45
T12 77
Priorit vesi
Viilennys
Lämpötila asetus +1
Ilmanvaihto
I-vaihto Talvi
Käyrä min 28
Käyrä max 45
Komp min ote
Talvi pien off
Lämpötilan säätö
Kesä min 16
Talvi min 16
Kesä > 12
Käytä data
T10 20c
T2 28c
T1 -7c
T11 53c
T12 48c
T14 26c
T5 29c
T6 1c
Tulopuh 1 ja poisto 2
Vaihda keskuslämmitys en pumppu talvesta jatkuvalle. Minulla oli sama ongelma että ei lämpene viimeiset huoneet. Nosta jakotukista virtausta niille huoneille jotka ovat kylmät. Minulla kaikki termarit auki ja lämmitetään sähköllä lattiaa 120kwh päivässä. Termarit 20 asteessa ja lämmitetään kompuralla ja ilpin avustuksella 80 kwh päivässä. Miten sinulla?

T88

Jäsen
Ok kokeilen vaihtaa jatkuvalle. Virtausta olen nostanut. Tuntuu että aina yön aikana viilenee kämppä oikein reilusti, takalla olen saanut pidettyä hyvät lämmöt. Minkälaista vuorokausi kulutusta (kWh) on ollut?

Xyron

Jäsen
Ok kokeilen vaihtaa jatkuvalle. Virtausta olen nostanut. Tuntuu että aina yön aikana viilenee kämppä oikein reilusti, takalla olen saanut pidettyä hyvät lämmöt. Minkälaista vuorokausi kulutusta (kWh) on ollut?
Keskuslämmitys käyrä 1+1 ja ulkoilma - 4 lattiaan 28 menovesi. Autotalli ilp ja talo pilp ja lattialämmitys. Termarit 20 paitsi märkätilat ja lasten huoneet. Päivä kulutus n 100-120 ja ihan sama paljonko ulkona viilenee niin sama kulutus. Kokeile lisätä virtausta piirille joka on mielestäsi kylmä. Puoli kierrosta kerrallaan ja kerran vrk niin huomaat eron.

T88

Jäsen
Lämpöpyynti näytöllä 28. Käyrä 2 siirtymä 1. Mitä talvikäyrää tarkoitat? Ilmanvaihto on talvi asetuksella ja siellä käyrä min 28 ja Max 45.
Tulee mieleen että johtuuko tuo viileneminen ilmanvaihdosta kun lattiaan menee tuo 27 asteinen vesi.

Mikähän mahtaa olla vikana kun nilani vetää alapatterin heti jäähän kun laskee puhallintehot 1-2? Olen vaihtanut uuden sulatustermostaatin mutta ei ole ollut vaikutusta.

Moro,

Osaisko joku tietäväinen auttaa.. 3v vanha asunto johon juuri muutin. Lattiat kylmät ja pesuhuoneen lattia jääkylmä. Muutenkin asunnossa kylmä ku jääkaapissa. Onkohan asetuksissa jotain? Hälyjä ei ollut historiassa muutakuin suod vaihtoa.

Näytä data

Nykytila Lämmitys

Anode ok

T15 21c

T10 22c

Kosteus 43%

T2 30c

T1 6c

T11 59c

T12 51c

T14 20c

T5 34c