Onko nordic malli?

Jormakka

Tulokas
Hei

Minulla on ollut nyt kolme vuotta käytössä 2kpl Hitachi Summit RAK-35RPB ilpiä.

Myyjä vakuuttaa, että ovat nordic malleja, mutta paikallinen huoltomies oli sitä mieltä, etteivät olisi.

Tippapelti jäätyy umpeen 2 päivässä, eikä siellä ole mielestäni mitään sulanapitoa, kts. kuvat.
Pohjalle muodostuu heti paksu jääkerros.

Ahlsell ei kuulema myy, kun nordic malleja. Mitä olette mieltä?

Alla kuva sen jälkeen kun sulatin ilpin höyryllä.

sisältä.jpg

Tältä näytti jäässä:
jäässä.jpg

jäässä2.jpg

Tässä vielä tyyppikilvet:

sisäyksikkö:

sisäyksikkö.jpg

Ulkoyksikkö:

ulkoyksikkö.jpg

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tuon laitteen alin käyttölämpötila on teknisten tietojen perusteella -15C. => Ei mikään ns. "nordic-laite"

Tässä tekstit laitteen Service Manualista:

"This room air conditioner (the reverse cycle) should not be used when the outside temperature is below
–15°C (5°F). If the reverse cycle is used under this condition, the outside heat exchanger is frosted and efficiency falls."

"In order to maintain reliability of the device, please use this device when outdoor temperature is above –15°C."

Muistelen että Hitachin ns. "nordic-laitteissa" on ulkoyksikön tyyppinumeron lopussan N-kirjain. ;)

Aiempaa keskustelua aiheeseen liittyen https://lampopumput.info/foorumi/threads/hitachi-premium-s-rak-35psb-rac-35wsb.22055/

Viimeksi muokattu:

PolyEsko

Vakionaama
Mutta jäätyy sitä ennen jo koko pohja umpeen.
Ei siis taida olla mikään "Nordic" -malli.

Auttaisikos tuohon itse viritetty lämmityskaapelikaan?
ja miten kompressori kestäisi kylmemmässä?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Auttaisikos tuohon itse viritetty lämmityskaapelikaan?
ja miten kompressori kestäisi kylmemmässä?

Kyllä tuohon auttaisi kennon vireen vedetty kaapeli joka pitäisi veden tuolla kennon alla. Kompressori ei ole pakkasista moksiskaan, aina sitä voi hieman lisäeristää. :)

Tässä yksi tapa vetää lämmityskaapeli kennon viereen Etelä-Eurooppaan tarkoitettuun ulkoyksikköön.
nord_aslak-jpg.52642

Back
Ylös Bottom