Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sampo-T sanoi:Lapinjärvi,Kymenlaakso-Itä-Uusimaa rajaseutu
Aamun alin auringonnousun aikaan -24.4.
Nyt jo -23.2.Sää todella hieno /g025
ILPo tietysti käytössä,pienehköillä tehoilla n. 700W ja pönttöuunin lämmitys meneillään viereisessä huoneessa.
Pääasia että vaimolla on töitä, ittellä ei niin väliäPeku 2012 sanoi:että pääs vaimo aamuvarhain töihinsä.
Tää kosteushomma on vekkuli. Meillä on ilmankosteus nyt 35% eikä se tuosta juuri laske vaikka iv-kone kävisi täyttä. Joku sanoo ettei roottorikone palauta kosteutta mutta meillä palauttaa ja paljon. Kämpässä on 2 toimivaa mittaria ja molemmat nousee silmissä kun esim saunassa ollaan. Ennen mulla oli kuutiokone ja tilanne oli aivan toinen.remykv sanoi:eilen iv-pingviinin kanssa onkelmia ja kosteus edelleen mökissä turhan korkealla
meillä kosteus normimittarilla tällä hetkellä 34% ja pingviinin mukaan 50%.pökö sanoi:Tää kosteushomma on vekkuli. Meillä on ilmankosteus nyt 35% eikä se tuosta juuri laske vaikka iv-kone kävisi täyttä. Joku sanoo ettei roottorikone palauta kosteutta mutta meillä palauttaa ja paljon. Kämpässä on 2 toimivaa mittaria ja molemmat nousee silmissä kun esim saunassa ollaan. Ennen mulla oli kuutiokone ja tilanne oli aivan toinen.
Nyt hikoilee meilläkin kun patterit pidetään viileinä, kuutiokoneella hikeä ei tullut koskaan.remykv sanoi:meillä kosteus normimittarilla tällä hetkellä 34% ja pingviinin mukaan 50%.
eilen rupesi hikoilemaan ikkunoiden alalaidat, mutta tämä johtui varmaankin liian pienestä ilmanvaihdosta.
pökö sanoi:Nyt hikoilee meilläkin kun patterit pidetään viileinä, kuutiokoneella hikeä ei tullut koskaan.
minä en uskalla edes pienentää konetta talveksituna sanoi:Meillä ei iv-koneen käydessä hikoilla. Ei ikkunat eikä mitkään muutkaan...
Mutta toimivinta on kun sammutan oman kuutiokoneen pakkasen painuessa -15 alapuolelle. Jäteilmakanava on pitkä pystykanava suoraan koneelta joka toimii tällä kelillä niin hyvänä poistohormina että jonninmoinen virtaus kanavistossa säilyy. Pientä hikoilua alkoi eilen muodostua ikkunoiden alareunoihin; saunomisen yhteydessä kone käyntiin, parin tunnin aikana hiki oli jo kaikonnut ikkunoista.
Sama meillä, en rukkaa vaan anna olla.Raksaaja sanoi:Ilmanvaihdon nopeusasetus ulkolämpötilasta ja vuoden ajasta riippumatta sama.
Se talvi oli kylmä ja kylmää kesti kauan. Oli mulla armeijan jälkeen eka talvi satamassa ulkotöissä, ei sitä voi unohtaaPeku 2012 sanoi:Muistelin että tätäkin kylmempää oli talvella -86/87 ja sitä jatkui melko pitkään.
Olin vielä kertausharjotuksissa sinä talvena.

Peku 2012 sanoi:Muistelin että tätäkin kylmempää oli talvella -86/87 ja sitä jatkui melko pitkään.
Olin vielä kertausharjotuksissa sinä talvena.
pökö sanoi:Tää kosteushomma on vekkuli. Meillä on ilmankosteus nyt 35% eikä se tuosta juuri laske vaikka iv-kone kävisi täyttä. Joku sanoo ettei roottorikone palauta kosteutta mutta meillä palauttaa ja paljon. Kämpässä on 2 toimivaa mittaria ja molemmat nousee silmissä kun esim saunassa ollaan. Ennen mulla oli kuutiokone ja tilanne oli aivan toinen.
jlu2006 sanoi:olisko kuitenkin 84/85 talvi ollut?
.
Kyllä tuon kokoisen tuvan tuloilmavirta on sen verran suuri, että sen lämmittämiseen alle -30° => yli 5 asteen lämpöön ei Niben kompressoriteho riitä, eli kyllä vastukset jollakin teholla mukana ovat. Käsikäytölläkö tuota Nibeä käytät, jos pystyt valitsemaan, että lämmitetäänkö lattiaa vai käyttövettä?Miikko sanoi:Niben mittari näyttää 32,4 astetta. on ollu kylmä yö, kun keskiarvolämpötilakin on 32,2.
voiko olla noin, että kun pelkästään lämmitetään niin mennään ilman vastuksia vieläkin? sulatukses ja käyttövedellä on kaikki vastukset päällä mitä saa.
takka on toki vedetty punaiseksi eikä meinaa kättä kärsiä..voiko olla noin paljon hyötyä? sisälämpötilakaan ei ole lähtenyt yhtään putoamaan, ainakaan vielä