Panasonic Aquarea asiakaspalvelu ja neuvonta

Panasonic näyttää ulkoistaneen kuluttaja-asiakkaan palvelut ja samalla myös asiakkaan melkoisen tehokkaasti.
Suuntanumerosta päätellen Vaasan suunnalla olevaan Panasonicin palvelunumeroon vastaa yllättäen melko virolaisesti (voi olla kyllä ruotsalaisestikin) murtavia nuoria asiakaspalvelijoita. Aivan perusasioidenkin kysyminen aiheutaa viiveestä päätelleen vimmattua Panasonicin ohjeistusten selailua.. eli en ole sieltä apuja saanut.
Panasonicin sivun lupauksista huolimatta sähköpostikyselyitä ei voi jättää vaan pitää vain soittaa tuohon "asiakaspalveluun / neuvontaan".
Ns. Pro -sivustoille pääsee yllättäen luomaan käyttäjätilin myös kuluttajakäyttäjänä, mutta kyselyihin tulee kohteilas vastaus kääntyä laitteen asentaneen yrityksen puoleen, eli maallikon on turha sieltä apuja kysyä.

Oman vasta asennetun Aquarean ongelmen kanssa - joita asennuksen tehnyt yritys ei kolmen viikon jälkeenkään ole saanut poistumaan - on tullut mieleen kääntyä tässä tilanteessa jonkin toisen paikkakunnallamme toimivan Panasonic -asentajan puoleen, mutta veikkaanpa että samoilla Panasonicin kursseilla istuneen kaverin pesään ei aleta kusta vaan vastaus sielläkin on kääntyä vain alkuperäisen asentajan puoleen.

Onko joku onnistunut pääsemään asentajan ohi suoraan keskusteluyhteyteen Panasonicin Suomen organisaation kautta ja jos niin miten se onnistuu?

Kun arvatenkin näitä sivuja seurataan myös Pansun henkilökunnan toimesta, niin mielellään saa vastata vaikka siten nimimerkin suojassa!

arimika

Vakionaama
Sama koemus tältä keväältä Panan asiakaspalvelusta. Mulla asentanut liike lopettanut tai vastaavaa ei enää ytj eikä kylmälupalistoilla. Niin ei kyllä mitään valtuutettua huoltoakaan ole kiinnostanut ainakaan saattaa laitetta toimivaksi

Espejot

Hyperaktiivi
Panan jälkimarkkinointi on kysymysmerkki ihan jo senkin takia että organisaatio VILP:n saralta on kohtuu uusi. Minulle on jäänyt kuva että varsinasta kylmä/LVI osaamista ei tuoda esille joten kuvaamasi puhelinpalvelu sopii hyvin tähän minulle syntyneeseen mielikuvaan. Organisaation ongelma on että tuki on ulkoistettu asentajilla ja kun asentajat eivät aina itsekkään ymmärä mitä asentavat ja siksi haluavat asentaa laitteet aina samalla tavalla. Jos asenustapaan halutaan muutoksia niin astutaan tuntematimalle alueella. Kun panan mauaalit on mitä on niin ollaan kuvailemasi ongelma äärellä johon ei ole helppoa ratkaisua. Mutta jostain pitäisi apua saada. Minä suositelen lukemaan Panasonic ketjua... siellä muistaakseni oli juttua pysähtelystä.

Back
Ylös Bottom