Panasonic J-sarjan monoblock tehoista

kaihakki

Vakionaama
Tutkailin noita taulukoita. 3 - ja 5-kw laitteet aika lähellä toisiaan. Samoin 7- ja 9-kw koneet.
Esimerkiksi +2 asteessa 7- ja 9-kw laitteet antavat melkein saman tehon. -7 asteessa ero on n. 0,5 kw luokkaa.
Tämä oli peruste, miksi tilasin 7 kw laitteen (1-vaihekone), joka tulla tupsahti tällä viikolla autotalliin.
Asennus sitten keväämmällä.
Ottotehon mittaukseen olisi tällainen laite. 30 sekunnin välein näyttää kw / kwh lukuja. Tällaiset sekä vastukselle että kompressorille.
Vesiputkistoon siirrän nykyisen Pollucomin. Saa sitten jatkaa cop-seurantaa.
Perustukset taitaa olla parasta tehdä kunnolla. Laskeskelin että n. 12 kpl 25 kg säkkiä kuivabetonia. Sulatusvedet 100 mm PVC putkella vieressä olevaan sadevesikaivoon. Ja alle 100 mm styroxi. Pitäisi pysyä paikallaan. Laatan päälle ehkä joku sopivat kiviharkot.

Liitteet

• 1647097003578.png
    1647097003578.png
    41,9 KB · Katsottu: 179
Viimeksi muokattu:

Nihan

Aktiivinen jäsen
Tässä service manuaalista taulukoita. Itse katselin että valinta olisi 5 tai 9kW, tuo 7kW ei tuo pakkasilla kuin 500W lisätehon @ 35C.

Screen Shot 2022-03-12 at 19.06.45.png

EEJ

Jäsen
Kappas, lukasin ensin että oon ite kirjottanu tämän jutun, nimittäin samassa junassa, liki samat suunnitelmat ja sama kone. 7kw otin siksi että oli black fridayn aikana mukavassa tarjouksessa. Puskuriksi tulee ES MWT 75.4

En oo varma mitkä kaikki noista koneista on samoja, mutta ainakin 7kw ja 9kw on mekaanisesti samoja, pienemmässä rajoitettu tehoja.

Jään mielenkiinnolla seuraamaan taivalta!

kaihakki

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Tässä service manuaalista taulukoita. Itse katselin että valinta olisi 5 tai 9kW, tuo 7kW ei tuo pakkasilla kuin 500W lisätehon @ 35C.

katso liitettä 77508
Itse katselen noita -7 asteen lukuja. Esim. 45 asteen menoveden lämmöllä 7 kw kone tuottaa 6,3 kw ja 9 kw kone tuottaa 7,3 kw ja 5 kw kone 4,8 kw. -15 ja kylmemmät ei ole kovin tärkeitä Vantaalla. Vakuuttavia lukuja. Katsotaan sitten ensi talvena, missä mennään.
Tärkeä pointti on laitteen ottama virta, 7 kw koneen kompura ottaa maks n. 16 A, joka on ok. Meillä 3 x 35 A riittää hyvin. Toiseen vaiheeseen laitetaan Panan vastus 3 kw, joka ottaa n. 13 A.
Lähden siitä, että jos tämä Pana pystyy tuottamaan kaiken lämmön vielä n. -10 asteen pakkasissa, niin on loistojuttu.

MetaX

Aktiivinen jäsen
Hyvä valinta. Oma H-sarjalainen 7kW pana on kyllä toiminut hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Pakkasvääntö on kyllä hämmästyttävä vielä 40C veden lämmöllä. SCOP on huonompi ku jollain ns. ”Premium” pumpuilla mutta hintakin paljon halvempi. Plussaa Heishamonista joka mahdollistaa helpon etäkäytön ja valvonnan.

• Tykkää
Reactions: EEJ

misa64

Aktiivinen jäsen
Ihan mielenkiinnosta ja tulevaisuutta aatellen ....sekä tietty naapuria ,minkälainen äänimaailma eli mökä :) lähtee panan ulkoyksiköstä??

Ton1A

Vakionaama
Tuo on varsin hiljainen. Ihan toista maata kuin naapurin Mitsu joka kuullostaa ihan moottoritien huminalta. Mulla on Panasonic WH‐MXC09H3E8 monoblock, siinä on käsittääkseni vain yksi puhaltimien pyörimisnopeus, ovat hyvin hiljaiset.

Pretor

Aktiivinen jäsen
Ihan mielenkiinnosta ja tulevaisuutta aatellen ....sekä tietty naapuria ,minkälainen äänimaailma eli mökä :) lähtee panan ulkoyksiköstä??
Quiet Mode 3 päällä pitää melkein korvat laittaa koneeseen kiinni, jotta huomaa sen olevan edes päällä (9kW T-CAP).
On oikeasti hiljainen laite. Meillä kaiken lisäksi melkein makuuhuoneen ikkunan alla.

lmfmis

Vakionaama
Ihan mielenkiinnosta: +25 ilma/35 vesi coppeja? Esim se 9kW monoblokille. Samaa luokkaa kuin split?

edit: juu. Uima-allaslämmitys..

Viimeksi muokattu:

Summer

Jäsen
Kysyn tässä välissä yhden tyhmän kysymyksen fellow monoblockaajilta: mulla WH-MDC07J3E5 200l aquavecillä ja patteriverkossa oma kiertovesipumppu. Torppa lämpeää näillä säillä ilpillä mukavasti, mutta milloin Pana kannattaisi lyödä käyntiin? Lähinnä, kun täällä etelässäkin alkaa yöt käymään alle nollassa, niin ettei vaan vesi jäädy väärässä paikassa.

Mikki

Hyperaktiivi
Kysyn tässä välissä yhden tyhmän kysymyksen fellow monoblockaajilta: mulla WH-MDC07J3E5 200l aquavecillä ja patteriverkossa oma kiertovesipumppu. Torppa lämpeää näillä säillä ilpillä mukavasti, mutta milloin Pana kannattaisi lyödä käyntiin? Lähinnä, kun täällä etelässäkin alkaa yöt käymään alle nollassa, niin ettei vaan vesi jäädy väärässä paikassa.
Ihan hyvä kysymys ja enpä muista tästä keskustellun. Kyllä monoblockia on syytä käyttää jos on edes riskiä pakkasista.

Muutenkin kyllä VILP COP on oikein hyvä näillä keleillä, että sen puoleen ei liene väliä kummalla lämmittää: toinen vain ei tykkää jäätymisestä.

Back
Ylös Bottom