Paras sisäyksikön paikka kerrostalossa?

Mara

Aktiivinen jäsen
Suunnittelen kerostaloon jäähdyttävän pumpun hankkimista, ulkoyksikkö tulisi parvekkeelle ja sisäyksikkö olohuoneeseen. Parvekeoven saranapuolella olisi hyvä paikka ulkoyksikölle, mutta sisäyksikkön paikka on hakusessa. Ikkunan yläpuolella ei ole kuin 30 cm tilaa, joten kondessiveden poisjohtaminen ei onnistu laskevalla putkella, jos sisäyksikkö ei ole parvekeoven saranapuolella.

Liitteet

• 210935045.jpg
    210935045.jpg
    34,6 KB · Katsottu: 43

Tifo

Vakionaama
Tutulle tuli juuri tuollainen asennus. Sisäyksikkö laitettiin verhokappaan kiinni. Kappa oli mallia tukeva.

Mara

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Minkä kokoinen pumppu tuohon pitäisi hommata? Taloon.com/netrauta.fi on halvin kauppa, mutta heiltä ei saa tietoa minkä kokoinen ja mihin asennetaan.

Tifo

Vakionaama
Tutulle tuli juuri tuollainen asennus. Sisäyksikkö laitettiin verhokappaan kiinni. Kappa oli mallia tukeva.
Ulkoyksikkö tuli parvekeoven taakse syvennykseen. Mitsubishi HR 35 oli kone. Siinä on pieni ulkoyksikkö, joka mahtui hyvin oven takana olevaan syvennykseen. Luulisin tuon kokoiseen asuntoon riittävän nuo pienemmätkin koneet.
Onko muuten ylin kerros?

Mara

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
On ylin kerros. Mitsua olen miettinyt, siirrettävästä ei ollut viime kesänä juurikaan hyötyä, siksi rupesin puuhaamaan kiinteää asennusta HR 25 ja 35 hintaero on niin pieni, että tuskin kannattaa säästää, minimikuormalla molempien kulutus on sama.
Suurin ongelma on taloyhtiö, että saisin asennusluvan, puheenjohtaja vastustaa asiaa, olen saanut kaikki tekosyyt torpattua, nyt vetkutellaan hallituksen kokousta, jossa lupa käsiteltäisiin.
Tämä pumppu olisi taloyhtiön ensimmäinen. Ensimmäinen syy oli viemäröinnin kalleus, astia aiheuttaa kosteusvaaran, sitten tuli monta muutakin syytä. Hallituksessa on vain 3 jäsentä ja varajäsen, joka olen minä.

Jurtsi

Aktiivinen jäsen
Ihan Mielenkinnosta, että mitä nämä muut keksityt syyt on? Ja mikä tekee muitten kerrostaloista niin speciaaleja, että niihin kyllä pystyy laittamaan? :sormet:

Back
Ylös Bottom