pari aloittelijan kysymystä

M

Mcalli

Vieras
pystyykö näillä ilpeillä poistaan kosteutta sisätiloista talvella? olen suunnitellu ehkä laittavani panasonicin nordic cs-e9ekeb mallin.
siinä on vissiin joku kosteudenpoisto ohjelma joka ei kovin paljoa jäähdytä. onko tietoa/kokemusta.
ja lämmittääkö ilppi lattiatasonki, ovat näin normaaleilla vesikierto pattereilla lattiat niin pirun kylmät.

tet

Hyperaktiivi
Vs: pari aloittelijan kysymystä

Mcalli sanoi:
pystyykö näillä ilpeillä poistaan kosteutta sisätiloista talvella? olen suunnitellu ehkä laittavani panasonicin nordic cs-e9ekeb mallin.
siinä on vissiin joku kosteudenpoisto ohjelma joka ei kovin paljoa jäähdytä. onko tietoa/kokemusta.
ja lämmittääkö ilppi lattiatasonki, ovat näin normaaleilla vesikierto pattereilla lattiat niin pirun kylmät.

Kosteudenpoisto-ohjelma on "kylmäteknillisesti" täysin sama kuin jäähdytys, sekin jäähdyttää aikaa myöten kämppää. Eroa on vain kennolämpötilan säätötavassa ja puhallinnopeudessa. En nyt ulkoa muista mitä ohjekirjassa sanottiin noista toimintarajoista, jotta toimisiko tuo talvella. Itse en kyllä käyttäisi, talvella tarvii lämmintä. :D

Sinänsä lämmitysmoodikin toki poistaa kosteutta jonkin verran, kuten muutkin lämmitystavat. Suhteellinen kosteus laskee tietysti jo pelkästään sillä että lämpötilaa nostetaan, vaikka abs.kosteus pysyisi samana.

Tuosta lattiatason lämmittämisestä en osaa vielä sanoa, kun on niin tuore laite. Mutta periaatteessa ILP kyllä tasaa tehokkaasti lämpötilaeroja lattiatason ja katonrajan välillä. Patteritkin toki hieman säteilevät lämpöä alaspäin, mutta suurin osa johtuu ilmavirtauksien mukana ylöspäin.

Back
Ylös Bottom