Pikaliitinkytkentäiset ilpit

Peku 2012

Lämpöpumppu ym energiaharrastelu
Otsikon mukainen galluppi.

Eli vieläkö näitä on foorumilaisilla käytössä. Saitteko pysymään kylmäaineita koneen sisäpuolella ??

Vs: Pikaliitinkytkentäiset ilpit

Minulla on yläkerran uuden Mitsun ILPin lisäksi alakerrassa vanhempi Argo Ulisse split kone pikaliittimineen (ei siis varsinainen ILP). Tuosta Argosta karkasi aina melkoisesti kylmäainetta putkia irroitettaessa ja kiinnitettäessä ja sitten noin kolmen irroitus/kiinnitys kerran jälkeen se toinen naurettavan heppoinen kylmäaineputki katkesi vallan juotoksestaan liittimeen. Tämän jälkeen kylmälaiteasentaja asensi ja panosti kyseisen vehkeen ihan kiinteästi.

Ennen näitä vehkeitä minulla oli myös käytössä Romanian Transilvaniansta ostamani ihan "hullun halpa" Tesla merkkinen aito itse-asennettava ILP jäähdytyskäyttöön pikaliittimin ja tyhjiöpumppukin oli varusteena. Mutta kolmen kesän jäähdytyskäytön jälkeen ulkoyksiköstä kuului kerran kova paukahdus pilven kera ja vehje oli entinen! Sinänsä laite kyllä oli kova sana jäähdytyksessä vaikka ulkoyksikkö metelöikin Zetorin tyyliin mutta halpa hinta (n. 200 euroa) huomioiden niin ei se hankinta kai hullumpi ollut!

Vs: Pikaliitinkytkentäiset ilpit

Vaimon serkun mökillä on jo aikas vanha Ultin pikaliitinmalli. Se oli välillä pari vuotta käyttämättäkin, mutta pelittää edelleen hienosti.

Takaisin
Ylös Bottom