Pohjaa kotikopille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dippa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Dippa

Vieras
Lasketaanpa vähän:

Ulkona -20 astetta, höyrystymislämpö lienee siinä -26 asteen paikkeilla
joidenkin tehotykin puhaltelee vielä +50 asteista ilmaa, lauhtumislämpö vaikkapa 55 astetta. Tulistusteho jää matkalle.

Teoreettinen koppi on siis 326/(326-245)=4

Jos kotikoppi antaa paljon yli 4 arvoja voi joku mittaus olla hiukan vinossa ;D

Vs: Pohjaa kotikopille.

Ei tässä tuo oikea cop ole tärkeää, vaan se että mittaaja on mahdollisimman tyytyväinen :) Näin olen itse päätellyt tuloksista.

zadah sanoi:
Ei tässä tuo oikea cop ole tärkeää, vaan se että mittaaja on mahdollisimman tyytyväinen :) Näin olen itse päätellyt tuloksista.

Aivan. KotiCOP:lla on enemän virkaa kuin VTT tai esitteiden. Ei se absoluuttinen arvo ole niin tärkeä vaan se miten lukuja pystyy hyödyntämään omassa talodessa. Loppupeleissä kaikki näkyy kuitenkin kWh-mittarissa. Ja tyytyväisyys kasvaa kun kWh luvut pienenee.

Espejot sanoi:
zadah sanoi:

Aivan. KotiCOP:lla on enemän virkaa kuin VTT tai esitteiden. Ei se absoluuttinen arvo ole niin tärkeä vaan se miten lukuja pystyy hyödyntämään omassa talodessa. Loppupeleissä kaikki näkyy kuitenkin kWh-mittarissa. Ja tyytyväisyys kasvaa kun kWh luvut pienenee.

Mittaaminen on hankalaa.. mutta lähempänä todellisuutta nämä lopulta ovat kuin väkisin täysillä ajellut tulokset. Pitäisi vaan jaksaa haalia noita pitkinpoikin olevia numeroita.

Takaisin
Ylös Bottom