Power world R290 asetuksia

ves_ku

Jäsen
Tein kokeeksi taulukon jossa on kaikki R290 koneen tehdas asetukset listattuna niin kuin ne näkyy Nedis Smartlife Eli Tuya appissa. Ajatus olisi jos tuohon google sheet taulukkoon saataisiin kerättyä parametri settejä eri käyttäjiltä. Olisiko kiinnostusta jakaa omia virityksiään kootusti. Talukossa olisi helppo vertailla mitä muut ovat kokeilleet. Luullakseni saan tuohon taulukkoon laitettua nimikerkille oman sarakkeen ja siihen käyttöoikeuden johon arvoja voi syöttää.

Toimiikohan käyttöoikeuslinkki?

Automaattikäännöksenkin pyöräytin. Ei tullut kovin tarkoin oikoluetua joten suomeksi hyvin suuntaa antava.

Olisiko joku innokas kokeilemaan toimiiko?

ves_ku

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Laitoin oikeudet ja ilmeisesti se aukeni. Nyt pitäisi vielä saada rajattua muokkausoikeus koskekamaan vain omaa saraketta. Luulisi onnistuvan jotenkin.

ves_ku

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Hyvä jos aukesi. Pitää hiukan jalostaa ajatusta tässä. Samaan taulukkoon voisi kerätä hiukan kommenttia kokemuksien mukaan mihin mikäkin vaikuttaa. Jossain oli ainakin jo kerättynä lämpötilat missä mikäkin paisunnan aloituslukema pätee.

ves_ku

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Laitoin nyt vielä niin, että kaikkien pitäisi päästä linkistä näkemään taulukko ilman muita oikeuksia.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Luulen että tuossa on lämpötilat oikein. Muistelen että noi heitti pykälällä siinä alkuperäisessä?

Liitteet

• 1739648864404.png
    1739648864404.png
    22,6 KB · Katsottu: 61

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tuolla on nyt arvoja sellaisillakin lämpötila-alueilla mitä en ole päässyt vielä kokeilemaan ja varmaan jotain väärinkin kun en nyt pääse tarkistamaan pumpun käydessä. Pitääkö tuo tallentaa jotenkin vai tallentuuko livenä sulle? Voisi tota näkyvyyttä vähän rajoittaa ettei kukaan riko konettaan toisen arvojen takia. Mulla esimerkiksi virtaus 1000 L/h tuolla 10% pumppu asetuksella. Jollakin jäätyy jo sulatuksessa tuolla 10% asetuksella tai jotain...

ves_ku

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Laitetaan jossain vaiheessa piiloon. Olkoon nyt markkinointina hetken näkyvillä.

Tallentaa ei tarvitse. Oletkin sinne aika hyvin jo tietoja laitellut muokkaamisen näkee livenä ja pääsen myös selaamaan muokkaushistoriaa joten sen mukaan.
Pitää vielä korjailla omatkin asetukset. Osa tehdasasetuksista on nyt mun oma arvo kun en enää kaikkia muistanut. Pitää palautella oma tehdasasetukselle niin laitan alkuperäiset.

ves_ku

Jäsen
Korjaa siihen sarakkeeseen 060 koneen arvot. Lisään jossain vaihessa viereen 050 mallin asetukset omasta taulukosta.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Okei. Voiko fonttia suurentaa että tällainen käpykin näkee paremmin?:p Täytyy käydä ajan kanssa noi tehdasasetukset läpi.

xismo

Aktiivinen jäsen
Olisin katsellut tuota mutta vaatii google tunnuksen jotta pääsee katsomaan. Eikö noita pääse anonyymisti katsomaan ? Minä karsastan kaikenlaista seurantaa enkä käytä google tunnusta missään muualla kuin puhelimessa. Ainakin onedrive linkit void saa anonyymisti auki .
( eikä mulla ole minkäänlaista some näkyvyyttää, ihan tarkoituksella).

Amigo

Aktiivinen jäsen
No se tuli tuossa itsekin huomattua että nimihän siellä näkyy sitten kaikille kun kuukkelitunnuksilla mennään. Ei sillä nyt niin väliä jos se pysyy vaikka PW pumppaajien kesken. Mutta kun nimimerkillä täällä ollaan niin ei nyt ihan julkiseksi haluaisi.

ves_ku

Jäsen
Taitaa olla ainoa vaihtoehto tehdä google tili "taiteilijanimellä" jos ei halua nimeä näkyviin. Se ei sinänsä ole ongelma. Samalla puhelinnumerolla voi rekisteröidä useamman tilin ja sen paremmin nimen oikeellisuutta ei tarkistella. Muutenkin on ihan hyvä olla joku postilaatikko jonka voi laittaa vaikkapa ei niin tärkeisiin rekisteröitymisiin.

Olisikohan oman google tilin tiedoissa mahdollista piilottaa itsensä. En ole selvitellyt.

Edit: Kokeilin laittaa löydettävyys asetuksista omalle tilille nimikirjaimet, mutta ei sillä ollut vaikutusta.

Edit2: Menee näemmä niin, että jos ei ole kirjautunut google tilille niin näkee vain nimikirjaimet. Jos kirjautuu vaikka ei olisi oikeuksia niin näkee nimen. Olkoon siis piilossa niiltä joilla ei ole oikeuksia. Jos haluaa katsella vaikka sitten tekaistullakin tilillä niin varmennetaan käyttäjät niin, että foorumilla ykstyisviestiä millä postilla oikeutta pyytää. Jos ei halua jakaa omia asetuksiaan niin jätetään muokkausoikeus pois niin ei vahingossa katoa mitään. Kommentointi oikeus katseluoikeuksilla oleville pitäisi olla.

Viimeksi muokattu:

ves_ku

Jäsen
Lisäsin muokkaus oikeuden. Oikeus on näemmä annettava koko taulukolle. Ei saa rajattua koskemaan omia asetuksia.

ves_ku

Jäsen
Mitä tuossa vertailin niin hyvin samoilla asetuksilla on tehtaalta lähtenyt 050 ja 060 koneet. Ei kuulosta kovin optimoidulta.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tein pienen testin miten Auto/ Table vaikuttaa paisuntaventtiilin toimintaan. Ylenpänä kuvassa cop käppyrä (ei näytä oikein) ja alhaalla paisuntaventtiilin avautuma.

Liitteet

• Table.JPG
    Table.JPG
    16,5 KB · Katsottu: 80
  • Auto.JPG
    Auto.JPG
    14,8 KB · Katsottu: 80

ves_ku

Jäsen
Tablella näyttää nopeammin päässeen arvoihinsa. On hiukan mysteeri kuinka se automaatilla ajaa. Järkeen kävisi, että table asetuksella mentäisiin parametreihin annetuilla arvoilla. Kummatkin ainakin toimii ilman vaurioita.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Voisiko joku 060 pumpun omistaja katsoa sovelluksesta mitä se näyttää pumpun versionumeroksi? Sovellus on päivittynyt viimeksi 8.3 eli sekään ei selitä miksi sovelluksen näkymä muuttui 12.3 ja on nyt siis huonompi kuin ennen. Smart Life sovellusversio on 6.3.1.

Jos Smart Life versio on sama kuin muilla niin en oikein keksi miksi täällä 3 android laitetta näyttää erilaiselta kuin ennen ja muilla ei muutosta.

Liitteet

• 1741820674436.png
    1741820674436.png
    212,1 KB · Katsottu: 64
  • 1741820713152.png
    1741820713152.png
    95,3 KB · Katsottu: 67
  • 1741820749762.png
    1741820749762.png
    64,7 KB · Katsottu: 66

Amigo

Aktiivinen jäsen
Juu, tuon näköinen oli ennen. Ei tuo näkymä paljon muuttunut. Water outlet todella isolla ja muut niin pienellä etten edes näe. Mutta tuo State näkymä muuttui ihan luetteloksi.

Edit: Multa ei ole kysynyt mitään missään laitteessa. Play kauppa ehdottelee jotain Smart Life yms. etuisuuksia. Ne huomasin vasta muutoksen jälkeen. Mutta jos ehdottaa päivitystä niin mun suositus on iso EI

Liitteet

• 1741825321657.png
    1741825321657.png
    210,9 KB · Katsottu: 56
  • 1741825356246.png
    1741825356246.png
    285,8 KB · Katsottu: 51

sanpsa

Jäsen
Voisiko joku 060 pumpun omistaja katsoa sovelluksesta mitä se näyttää pumpun versionumeroksi? Sovellus on päivittynyt viimeksi 8.3 eli sekään ei selitä miksi sovelluksen näkymä muuttui 12.3 ja on nyt siis huonompi kuin ennen. Smart Life sovellusversio on 6.3.1.

Jos Smart Life versio on sama kuin muilla niin en oikein keksi miksi täällä 3 android laitetta näyttää erilaiselta kuin ennen ja muilla ei muutosta.
V. 2.6.3 ja v.2.0.0 täällä. Sama versio Tuyasta eikä mitään muutoksia.

Tuo on kyllä outoa, ymmärtääkseni teikäläisen pumppu oli kuitenkin v.2 softalla alunperin?

Amigo

Aktiivinen jäsen
Eikös sen v.2 softan pitänyt olla se missä näkyy COP arvio? En ole tuota koskaan aikaisemmin ymmärtänyt edes katsoa. Mulla on se cop kyllä aina näkynyt ja näkyy vieläkin. Ainoa ero mitä olen huomannut on tuo appi. :hmm:

Amigo

Aktiivinen jäsen
Kokeilin nyt tuoltakin.

"As a Developer platform, Tuya helps manufacturers and developers achieve product smartification, but we are not the direct manufacturer or seller of the product. Please contact the manufacturer or seller directly and they will provide you with better support. Thank you for your understanding."

In addition, we provide you with the guide of the APP for your reference:User Guide

xismo

Aktiivinen jäsen
Mulla on "Main module v2.6.3" ja "MCU module: v1.0.0". Pitäisikö tuosta saada jostain COP selville ? Vaikka modbus:illa suoraan ostain rekisteristä, kunhan vain näkisi sen niin voisi optimoida paremmin kulutusta.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Mitä sun näyttöpaneeli ilmoittaa versioksi? Vähän sekavalta vaikuttaa hommat. Mulla se COP näkyy siellä State välilehden alaosassa. Mulla ainakin pumpun virtausmittarin lukemat heittelee niin vääristelee coppia aika paljon. Mutta kyllä se suuntaa antavana menee.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Mulla on "Main module v2.6.3" ja "MCU module: v1.0.0". Pitäisikö tuosta saada jostain COP selville ? Vaikka modbus:illa suoraan ostain rekisteristä, kunhan vain näkisi sen niin voisi optimoida paremmin kulutusta.
Näyttöpaneli antaa versioksi Main Version V1.0 ja remote Version V1.0 eli aika alkupäästä :-(

En ymmärrä mitään noista Modbus hommista enkä sitä mitä sillä saa näkymään. Kyllähän Modbussiakin porukka käyttää. Osaisivat kertoa paremmin. Mulla on kyllä siihenkin joku DIN kiskoon tuleva aparaatti mutta en ole saanut aikaiseksi kun tarvitsen siihen apuja. Tuya Local ajaa nyt toistaiseksi asiansa. Kamstruppiinkin on joku usb sovitteinen pampula olemassa. Sillä jos saisi tuoton näkymään HA niin ei tarvitsisi kerran päivässä käydä pannuhuoneessa mittaria lukemassa...

Sulla on kyllä numeroista päätellen näyttö aivan alkupäästä. Mulla on erikoisesti kun pumpun softa on vanhempi mutta näytön vähän uudempi kuin sulla.

Tehtaalta ei ole tullut mitään vastausta Smart Life sovelluksen muuttumiseen. Kokeilin myös Tuya Smart mutta se on ihan identtinen.

Tuyan tuki vastasi että sovelluksen ulkonäkö ja ominaisuudet on tehtaan tekemiä eikä heidän. He tarjoavat vain palvelun ja alustan sovelukselle ja ohjasivat ottamaan yhteyttä pumpun valmistajaan.

xismo

Aktiivinen jäsen
Modbus on ihan ok liityntä, sieltä saa kaikki luettua mitä on luettavissa. Kaikkea ei välttämättä ole dokumentoitu jolloin niitä tietenkään ei voi lukea. Jos ohjelmointi sujuu niin libmodbus on helppo tapa , itse rs485 usb palikka matkaa alle 2€ aliexpressistä, otin heti muutaman kun aikoinaan tilasin. Näkyy ihan com porttina niin kuin se onkin, jännitetasot on vaan erilaiset kuin rs232:ssa.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tehtaalta tuli vastaus etteivät koskaan muuta sovelluksen ulkoasua. Annoin koodit pumpustani jotta pääsevät itse katsomaan.

Softaversioiden erot kuulemma vähän maantieteellisiä tai ilmastollisia? Saksassa ilmeisesti tullut matalapainehälytyksiä. Kai siinä sitten eri softaversioita voi tulla jos napataan tehtaalta välistä tänne suomeen niin tiedä mikä softaversio siellä sattuu olemaan? Outoa.:hmm:

Amigo

Aktiivinen jäsen
Onko sulla kaikissa ongelmalaiteissa sama kieliasetus itse käyttiksessä? Jos niissä on kielellisiä eroja. Tosin oletan että sovellus on sama vaikka kieli vaihtuukin.
Suomi on Android kielenä ja sovelluksissa on kokeiltu muitakin kuin englantia. Ei vaikutusta. Joku bitti on jossain poikittain mutta en tiedä missä. Ikään kuin Tuya tunnistaisi pumpun väärin tai jotain? Mitään entisestä poikkeavaa en tehnyt ennen muutosta. Sanoivat tosiaan että ulkonäköä eivät muuta kuin maksusta. Ymmärsin että jos jälleenmyyjä haluaa?

Mulla on 2 tablettia ja kännykkä. Kaikki variaatiot on kokeiltu. Kieliä vaihdettu, sovellukset poistettu, kokeiltu Tuya Smarttia, paritettu uudestaan. IVO buuttia. En keksi enään mitään kokeiltavaa.

Yksityisviestillä tuli kyllä ihan hyvä ehdotus. Luoda uusi tili. En nyt kuitenkaan voi tuohon lähteä jos tuo virtual ID muuttuu kun annoin sen sinne tehtaalle. Jos se näkyisi heille samanlaisena kuin minulle.

Arisoft

Hyperaktiivi
kokeiltu Tuya Smarttia

Arvaan että tämä on ainoa laite koko sovelluksessa. Itselläni oli jossain vaiheessa Lidlin akku mukana, mutta otin sen pois kun en tosiaan tarvinnut. Mietin että jos olisi muita laitteita niin voisi verrata onko ne valikoiltaan yhtä sekaisin. Jos olisi niin sitten tietäisi ettei se liity siihen pumppuun vaan johonkin muuhun.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Ainoa laite joo. Selvennykseksi vielä että sovelluksen ulkonäön muutos ei siis vaikuttanut mitenkään pumpun toimintaan. Ainoastaan aiheuttaa ärtymystä muuttumalla huonoksi. Esimerkiksi lämpötilasäätö on nyt liukusäätimellä eikä + ja - painikkeella. Lämpötilan säätöalue 15-70 astetta niin siinä on kyllä sormi herkällä. Pumpun oma näyttö kun jäi sinne pannuhuoneeseen kun johto ei järkevään paikkaan yltänyt ja sovellus oli kuitenkin ihan hyvä.

Itsellä on näytöstä katsottuna Poolworldissa Software version of mainboard 1.0.0
Software version of wired controller 1.1.

Tuya smart softasta en nyt äkkiä keksi mistä katsoa versio mutta tarjoaa MCU module 2.1.2 päivitystä. En ole uskaltanut vielä antaa lupaa.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tarjoaa MCU module 2.1.2 päivitystä.

Ai sulla tarjoaa päivitystä! :oops: Mitähän tuohonkin sitten uskaltaisi....:hmm: Olisipa kiva kun olisi olemassa joku muutoslista eri versioista.

Mulla MCU module v1.0.0 eikä tajoa mitään päivitystä.o_O Olen sen päivityksen sallinut jos sieltä tehtaan päästä jotain koittavat.

Back
Ylös Bottom