Pysäytin 93 EHN entä käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reco8
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
R

reco8

Vieras
Pysäytin pumpun ,kun ei tullut enää riittävästi lämpöä,lämpötila on ollut koko ajan -20 asteen paikkeilla. Missä lämpötilassa kannattaisi käynnistää uudelleen ettei tule mitään ongelmia,kompuran öljyt on varmaan aika tönköt jo viikon seisoessaan !

Vs: Pysäytin 93 EHN entä käynnistys

Eikös se sammuttanut itseään -20, minulla ainakin pysäytti ulkoyksikön sisäyksikkö kierrätti minimillä sisäilmaa. Ja starttasi sitten kun ilma vähän lauhtui.

Joksa sanoi:
Eikös se sammuttanut itseään -20, minulla ainakin pysäytti ulkoyksikön sisäyksikkö kierrätti minimillä sisäilmaa. Ja starttasi sitten kun ilma vähän lauhtui.
Sammutin sen vuoksi ,kun ulkoyksikkö huusi täysillä ja silti täytyi pattereita laittaa isommalle ajattelin ,että turhaa kuluttaa sähköä ,kun ei tuota kuitenkaan tarpeeksi lämpöä!

reco8 sanoi:
Joksa sanoi:
Sammutin sen vuoksi ,kun ulkoyksikkö huusi täysillä ja silti täytyi pattereita laittaa isommalle ajattelin ,että turhaa kuluttaa sähköä ,kun ei tuota kuitenkaan tarpeeksi lämpöä!

No.. paremmalla hyötysuhteella olisi tehnyt jonkun osan lämmöstä kuitennii.

Mitenkäs muuten laskisitte kompuran käyttötunnit nvertterikoneelle, jossa on sähköä vuoden ympäri ? Kulutetut kWh/kompuran nimellisteho antaisi jonkinlaisia ekvivalenttitunteja ?

Mulla on käynyt nyt parina päivänä niin, että kun lämpötila on ollut lähellä -20 astetta, niin ulkoyksikkö on sammunut, käynnistynyt jonkin ajan päästä uudelleen huutamaan täysillä, sammunut, käynnistynyt... Ei kuulostanut kovin hyvältä eikä lämpöäkään tullut, joten sammutin kokonaan odottamaan ilman lämpenemistä. Liekö muilla käynyt noin? Oma arvaukseni on, että koska ulkoyksikkö on katoksen alla lähellä ulko-ovea, siinä oli paikallisesti lämpimämpää ja käydessään se veti kylmempää ilmaa -> sammutus -> lämpeneminen -> käynnistys jne.

Käynnistin pumpun uudelleen kun oli n. -15 astetta, ja hyvin lähti käyntiin. Jos ilma kylmeni selvästi alle -20 asteen, niin silloin ulkoyksikkö sammui kyllä kerralla ja pysyi sammuneena.

Takaisin
Ylös Bottom