Sähkön tarjoushinta NYT! - Keskustelut ja tarjoukset

Espejot

Hyperaktiivi
Onko teillä ollut pohjalla Helenin sähköä vai vaihdoiteko muualta? Mun Helenin soppari loppuu heinäkuussa...
 

vwg4

Aktiivinen jäsen
Olikos että helenillä voi ketjuttaa sopimuksia jopa vuoden eteenpäin. Uutta tuossa oli tuo 6000kwh raja :(
 

Salamander

Tulokas
Kuulutko kysyiseen joukkoon?

"Tarjoushinta on voimassa vain osoitteissa, joihin kampanjakirje on lähetetty ja kohteen vuosikäyttö on alle 6000 kWh vuodessa. Muutoin sopimuksen hinta on Suomisähkö-sopimuksen normaalihinta 5,90 c/kWh."
Posti lienee hukannut minun kampanjakirjeen ja Helenillä tiedetään käyttöpaikkani kulutus hyvin koska olen ollut 2017-2018 heidän asiakkaansa. Vahvistivat kuitenkin em. hinnat. Missään virallisissa papereissahan ei tuollaisia ehtoja mainita, vain tuolla nettisivulla.

Tuli yleisellä tasolla mieleen että kuinkahan päteviä tällaiset syrjivät ehdot edes ovat että osa kuluttajista rajataan tarjouksen ulkopuolelle. Ei tule heti mieleen esimerkkejä. Kuulostaisiko hyvältä että jos ostat vuodessa alle 6000 olutta meiltä niin saat halvemmalla :) Yleensä paljon ostavat saavat alennusta ja kuka tahansa voi ostaa paljon. Ehkä tästä syystä Helen hyväksyy hakemukset muiltakin.
 
Mitäpä veikkaatte, tuleeko hinnat vielä laskemaan tuosta Helenin tarjouksesta syksyyn mennessä? Meillä on sopimus katkolla elokuun alussa. Nykyinen hinta 3,98c / 0€ kk.
 

Lappanen

Vakionaama
Lumme Energialta kerrostalokämppääni uusin sopimuksen. Vanha määräaikainen oli jokunen kuukausi sitten huomaamattani päättynyt ja vaihtunut toistaiseksi voimassaolevaan, pisti vaan laskuerittelyssä silmään 8 snt/kWh + 4 €/kk hinta.

Tilalle tuli siis tämä:
Vuosi Lumme 24kk
5.56 snt/kWh + 0 €/kk


https://www.lumme-energia.fi/sahkotarjous

Suhteellisesti aika paljon tulee säästöä kun sai tuon kuukausimaksun pois. Sähköä kuluu noin 5000 kWh vuodessa joka uudella sopimushinnalla tekisi noin 280 €/v. Jos olisi 4 €/kk kuukausimaksu, niin vuositasolla tulisi vielä 48 € lisää hintaa eli reilu 17% olisi kalliimpi kuukausimaksulla.
 
Viimeksi muokattu:

Wespa

Aktiivinen jäsen
Hah, mulle eivät soitelleet, vahvistus vain oli tipahtanut eilisaamuna spostiin. En valita, harmi tosin että tuo on vain vuodeksi eteenpäin.
 

huugo

Aktiivinen jäsen
Kyselivät että mistä olin linkin saanut. Kerroin että internetistä. Varmasti Helenin aspa tavaa tätä forumia - Terkkuja!

Itse päätin että odottele millainen soppari tai sen ehdot tulevat ja päähän sitten. Esisopparihan oli kunnossa kun Sportissa tuli - ainut rajoitus 63A. Pallo heillä toimia... jos ehdot olennaisesti niistä ehdoista muuttuu niin sitten luulisi että minulla oikeus irtisanomiseen. Sain ehdot ja hyväksyn ne.
 

ollikuhta

Vakionaama
Sähköpostiin tullu sähkönvartijoilta:

"
Mörkösähkö
Sopimusaika: 4 kk
Sähkön hinta: 4,19 c/kWh
Perusmaksu: 0 € / kk

Laskutus: 6 kertaa vuodessa
Maksuehto: 30 vrk ennen sähkön toimitusta

Fi-Nergy Huoleton
Sopimusaika: Toistaiseksi voimassa
Sähkön hinta: 4,59 c/kWh
Perusmaksu: 0 € / kk

Laskutus: 6 kertaa vuodessa
Maksuehto: 30 vrk ennen sähkön toimitusta
Tee sopimus tästä!


"
En jaksanut tutkia onko tämä taas sama puijaus-firma uudella nimellä. Jos noihin lähdette niin lukekaa ehdot tarkkaan...
 

roots

Hyperaktiivi
Juu voi olla että linkkiä on muutettu, vanha hylätty ja uutta ohjausta tilalle...jatkuvaa muutosta.
 

Lappanen

Vakionaama
Lumme Energialta kerrostalokämppääni uusin sopimuksen. Vanha määräaikainen oli jokunen kuukausi sitten huomaamattani päättynyt ja vaihtunut toistaiseksi voimassaolevaan, pisti vaan laskuerittelyssä silmään 8 snt/kWh + 4 €/kk hinta.

Tilalle tuli siis tämä:
Vuosi Lumme 24kk
5.56 snt/kWh + 0 €/kk


https://www.lumme-energia.fi/sahkotarjous

Suhteellisesti aika paljon tulee säästöä kun sai tuon kuukausimaksun pois. Sähköä kuluu noin 5000 kWh vuodessa joka uudella sopimushinnalla tekisi noin 280 €/v. Jos olisi 4 €/kk kuukausimaksu, niin vuositasolla tulisi vielä 48 € lisää hintaa eli reilu 17% olisi kalliimpi kuukausimaksulla.

Uudisrakennuksellanikin oli mennyt määräaikainen yliajalle ja hinta oli pompsahtanut 6,46 kWh + 3,99€/kk.

Tilalle otin myös tuon yllä olevan Lummen kun nopealla etsimisellä oli edullisin, johtuen pitkälti kuukausimaksuttomuudesta.

Säästöä 7000 kWh vuosikulutusarviolla vanha vs uusi= 500€ - 390€ = 110€.

Saa näköjään olla tarkkana että milloin määräaikaiset vanhenee. Muistaakseni joskus vuosia sitten noista vielä tuli muistutuksia postiin, että kohta vanhenee ja tässä olisi uutta tarjousta. Nyt vaan hinta pomppaa ja yhtiö toivoo ettei käyttäjä sitä huomaa heti :p
 

tj86430

Vakionaama
Minulle tuli juuri Loisteelta tekstari, että määräaikainen päättyy 31.8. ja ihmettelin kovasti että mitä kummaa, kun mielestäni olin tehnyt toukokuussa 2018 kahden vuoden sopparin. Ilmeni sitten, etten ollutkaan, vaan joku erikoistarjous jonka soppari siis päättyy parin kuukauden päästä. Täytyypä etsiä joku toistaiseksi voimassa oleva tai spot, ennusteissa hinnat halpenevat ensi keväänä (Olkiluoto?), joten just nyt en aio määräaikaista (ainakaan kaksivuotista) solmia.
 

huugo

Aktiivinen jäsen
Tuommoinen tarjolla kilpailuttaja.fi

Uusi sähkösopimus
Sähkötuote: CO2-vapaa kiinteähintainen yleissähkö
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 31.12.2020 saakka
Ympäristömerkintä:-
Perusmaksu: 0,00 eur/kk (sis. alv 24%)
Energian hinta, Yleissähkö: 5,28 snt/kWh (sis. alv 24%)
 

vwg4

Aktiivinen jäsen
Miten nopeasti tuosta Helenin tarjouksesta on tullut virallinen sopimus? Oman tekemisestä nyt pari viikkoa ja mitään ei ole kuulunut...
Tulihan tuosta autoreply meili heti tilaus kun tehtynä.

Näköjään ~3vko. ja kahden eri käyttöpaikan sopparin teossa meni eri aika, kauemmin kun siirto eri sähkönmyyjältä.
 

Ryystäjä

Aktiivinen jäsen
Itse tein 25.11.2018 sopimuksen Helenin kanssa, 3,99 snt/kWh. Vuoden soppari ja soppari alkaa heinäkuun lopussa. Tuolloin 25.11 tuli "vahvistus ennakkotilauksesta" meili. Itse sopimuksen vahvistus meili tuli vasta 2.5.2019. Tosin mulla se vasta on alkamassa joten sen puolesta ei ole ollut kiirettä.
 

Sukke

Aktiivinen jäsen
Heleniltä päättymässä olevaan (3,99snt/kwh) sopimukseen 24kk tarjous "huippuhintaan" 3,84€/kk + 7,97snt/kwh...

Ettei vaan ole automaattisesti jatkuvan toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen hinta ja tarjous 3 €/kk ja 5,29 c/kWh?

E. Onko muuten parempaa hintaa ollut nyt tarjolla? Syksyllä päättyy itsellä nykyinen Helenin tarjoussähkö.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Itse nappasin oman elo-syyskuun vaihteessa päättyvän 3.99 + 0 tarjouksen jatkoksi tuossa kesäkuun loppupuolella Helenin 4.98 + 0 tarjouksen, mutta tuotakaan ei taida enää tällä hetkellä olla voimassa :hmm:
 

KarHe

Aktiivinen jäsen
Jep. Mulle tuli kans sama sposti eilen heleniltä. Hyvät hinnat, only for you My Friend. ;) En taida ottaa tota "tarjousta" koska sähkönhinta.fi äkkiseltään katsottuna sais heleniltä 24kk sopimuksen 5,42c/kWh 0e/kk
 

oskus

Jäsen
Mulle on tullut Heleniltä jo kaks jatkotarjousta sähköpostiin, otsikolla sähkösopimuksesi on loppumassa. Ainoa vaan että tein uuden sopimuksen jo ajat sitten ja noiden viestien välillä mulle tuli vahvistuskin. Ei heillä oikein järjestelmät keskustele.

Sen kyllä ymmärrän, että ulkoistettu myyntipalvelu soitti minulle jatkotarjouksen tiimoilta, niillä ei ole mitään näkyvyyttä minnekään.
 
Jep. Mulle tuli kans sama sposti eilen heleniltä. Hyvät hinnat, only for you My Friend. ;) En taida ottaa tota "tarjousta" koska sähkönhinta.fi äkkiseltään katsottuna sais heleniltä 24kk sopimuksen 5,42c/kWh 0e/kk
Kilpailuttaja.fi kautta helenin 30.6.2021 asti määräaikainen soppari 5,37c/kwh 0e/kk. Eipä taida juuri tuota halvempaa enää tähän hätään löytyä..
 

KarHe

Aktiivinen jäsen
Kenelläkään ei tietenkään oo kristalli palloa, mut jos joku on seuraillut pidemmän aikaa markkinoita, niin mikä sun mielestä on tämän hetken ennuste sähkön hinnalle? Kattelin vaan tätä ketjua ja alkuvaiheessa oli melkein samaa luokkaa, välillä kävi vähän alempana ja sit taas nousi ja nyt vaikuttais, et on aika vakaata ollut jo hetken aikaa. Meinasin vaan, et kannattaisko han lyödä lukkoon joku tollanen 24kk soppari jos sen kuitenkin saa noin 5,3c/kwh Vai onkohan syksyyn mennessä hinnat muuttunut johonkin suuntaan.
 

juu-zo

Aktiivinen jäsen
Oma helenin edellinen soppari loppuu marraskuun lopussa. Mahtaako tässä syksyn mittaan vielä hinnat laskea vai pitäisikö tarttua seuraavaksi vuodeksi tuohon 4,98c/kWh tarjoukseen? Mahtavatko tällä kertaa todella rajoittaa tuon hinnan vain joillekin kirjeen saaneille? Se edellinen soppari tuli tosiaan ainakin onnistuneesti tänne maalle yli 10000kWh kulutukselle.
 
Back
Ylös Bottom