Sanyo 124 taas juntturassa

T

Tavallinen Jamppa

Vieras
Taas on pumppu juntturassa! Talvella ihmettelin, kun sulatusvesiä ei ilmaantunut astiaan ollenkaan ja nyt kesän alussa henki hävisi tykkänään. Operation-merkkivalo vilkkuu. Olen kokeillut ivo-buuttia ja ajanut vikakoodin, joka näyttää koodia S01 (room temperature sensor failure). Kaukosäätimeen olen vaihtanut uudet paristot, ei vaikutusta. Olen kokeillut High power-asetusta pyynnit tapissa, ei lähde. Sama jäähdytyksellä, vikavalo alkaa vilkkumaan. Puhallus on tehon lehmän henkäys. Talvella kuuntelin ulkoyksikön ääntä, joka oli erilainen kuin ennen. Ääni muistutti kurinaa.

Pumppu asennettu tammikuussa 2008, ja täytetty uudestaan saman vuoden joulukuussa. 2012 hönkä loppui ja sitten paikattiin putkistosta reikä ja tehtiin taas uusi kylmäainetäyttö, kun entiset olivat karanneet taivaan tuuliin. Taidan riipaista murheenkryynin seinältä ja vaihtaa merkkiä. Tämä pumppu ei koskaan maksa itseään takaisin.

Aiempi sairaskertomus tuossa: http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=16491.msg205243#msg205243

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sanyo 124 taas juntturassa

Kannattaa nyt ensin tarkistaa/mitata onko se sisäyksikössä oleva lämpötilasensori kunnossa. Sivulla 30 sensorin sijainti => helposti irrotettavissa ja tarkistettavissa ilman isompaa purkua. Sensorin käyrä sivulla 12, tyyppi: DTN-TKS223Y TH1 6 kohm pitäisi olla vastusta +20C lämpötilassa
http://www.kylmatekniikka.fi/uploads/files/KRV94-124EHDX.pdf

Oletko kokeillut Emergency Operationia? Ohjeet sivulla 39.

roots

Hyperaktiivi

Tavallinen Jamppa sanoi:
Taas on pumppu juntturassa! Talvella ihmettelin, kun sulatusvesiä ei ilmaantunut astiaan ollenkaan ja nyt kesän alussa henki hävisi tykkänään. Operation-merkkivalo vilkkuu. Olen kokeillut ivo-buuttia ja ajanut vikakoodin, joka näyttää koodia S01 (room temperature sensor failure). Kaukosäätimeen olen vaihtanut uudet paristot, ei vaikutusta. Olen kokeillut High power-asetusta pyynnit tapissa, ei lähde. Sama jäähdytyksellä, vikavalo alkaa vilkkumaan. Puhallus on tehon lehmän henkäys. Talvella kuuntelin ulkoyksikön ääntä, joka oli erilainen kuin ennen. Ääni muistutti kurinaa.

Pumppu asennettu tammikuussa 2008, ja täytetty uudestaan saman vuoden joulukuussa. 2012 hönkä loppui ja sitten paikattiin putkistosta reikä ja tehtiin taas uusi kylmäainetäyttö, kun entiset olivat karanneet taivaan tuuliin. Taidan riipaista murheenkryynin seinältä ja vaihtaa merkkiä. Tämä pumppu ei koskaan maksa itseään takaisin.

Aiempi sairaskertomus tuossa: http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=16491.msg205243#msg205243
Niin missäs tuo 'sairastapaus' on puhjennut...meinaan vaan että voisin himoita sitä naamalevyä jos se sattuu olemaan harmaa, jos sen ryynin pois meinaat viskata?
Kun menin ja särin tuon oman joskus ja jouluna...toimii se levy OK mutta toisen pään muovi 'korva' poikki.

Oma on kyllä toiminut sinänsä loppu-vuodesta 2007 asti, joskin käyttöaste on ihan minimaalinen...nytkään ei ole yhtään tarvinnut viilennellä ;D
Taitaa tuo mun vehje toimia ihan maailman tappiin, ennustin kyllä aikoinaan jos 10v tuossa jaksaa niin katotaan sitte 'mitä sitte tehrään'.

pökö

Kaivo jäässä

roots sanoi:
Taitaa tuo mun vehje toimia ihan maailman tappiin, ennustin kyllä aikoinaan jos 10v tuossa jaksaa niin katotaan sitte 'mitä sitte tehrään'.
kestää kai se kun maalämmität ja ilp huilii ;D
Mulla tulee Fujitsulle pian aktiivikäyttöä kymppi täyteen, ihme juttu, en tätä aikoinaan odottanut.
Toivoin kyllä ;)

T

Tavallinen Jamppa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Mitta tuli täyteen! Pumppu oli taas aivan tyhjä. 7,5 vuotta kestin pumpun ongelmia, mikä lie maanantaikappale? Tämä pumppu ei koskaan maksanut itseään takaisin. Vaihdoin pumpun Mitsubishiin. Onneksi kotivakuutuksesta sai vähän takaisin.

Back
Ylös Bottom