Sanyo 93 EHN kokemuksia

M

Mävaan

Vieras
Vs: Sanyo 93 EHN kokemuksia

Palatakseni otsikon aiheeseen niin olen huomannut itse sellaisen seikan että nyt kun olen pienentänyt/sulkenut lattialämmityspiirejä (vain laattalattioissa lämmöt) on laitteen toiminta parantunut huikeasti. Kennostot ovat sulat ja pohjalevyllekkään ei ole jäätä sen suuremmin muodostunut, myös vesireiät ovat auki. Eli voisiko yhteenvetona sanoa että kun laite työskentelee kunnolla niin myös sulatus ym. pelaavat hyvin. Alussahan ongelmana oli paksu huurre/jääkerrostuma kennostossa sekä pohjalevyssä. Tänä talvena olen yhden kerran joutunut kostean ilman ja lumipyryn takia suorittamaan huurteenpoiston jäähdytystoiminnan avulla. Kunnon kuumavesisulatukseen ei ole tarvinnut ryhtyä.

I

isotooppi

Vieras

Tällä viikolla ompi sanyo vetäny itsensä melko paksuun huurteeseen. Kävin jo katsomassa ettei propelli yllä mihinkään.. Kovemmalla pakkasella 5-15 astetta ei jäätä pahemmin kertynyt. Nyt kun muutamana päivänä on ollut nollan kahtapuolen ja välillä pyryttänyt on laite muuttunut "huurre" merkkiseksi. Aamulla kun kotoa lähdin oli just sulatus käynnissä . Arvelin jos se siittä mutta äsken kotia tullessa vilkaisin niin ei ole tarpeeksi sulattanut. Reiät pohjalevyssä alkaa olla tukossa..

S

Sanyo 93EHNA

Vieras

Mulla vähän päinvastaisia kokemuksia, helmikuussa kun oli noita kovia pakkasia ja pumppu huili pitkiäkin jaksoja ja kun sitten iltapäivällä aurinko jo kivasti lämmitti pumppua hurauttaen sen käyntiin ja taas auringon laskiessa lämpötilan painuessa alle -20C ja pumppu taas huilimaan aiheutti sen, että reunimmainen pohjalevyn reikä paukahti jäähän. No onneksi muut olivat ja pysyivät auki. Sitten kun tuli nää lauhemmat kelit, niin kas kummaa kaikki reiät taas auki, joten mielestäni hyvin ovat suunnitelleet pelin, toiminut minulla kuin junan vessa, kai tolla sijoituspaikalla on suuri merkitys jään muodostumiseen, mulla on ulkoyksikkö aika lailla katettuna pitkän räystäslipan alla.
Lämpötilapyynti on 28 :p, ja puhallus on täysillä suunnattuna kaksi napsua viistosti lattiaan eli ei aivan kohtisuoraan, koska alkaa muutoin ilma kiertää hulluna sisäyksikön ympärillä. Hyvin lämmittää koko talon aina tuohon 0-keliin asti. Pikku pakkasilla pitää takkoja vähän lämmittää ja öljy tulee mukaan tuossa -15 C jälkeen kun ei viitsi aamulla alkaa tulia tekeen. Säästöistä, sähköä menee keskimäärin n. 350 - 450 kWh/kk enemmän kuin ennen ja öljyä n. 100 l = 1000 kWh vähemmän vastaavan oloisilla keleillä. Säästöä tulee jonnin verran takaisinmaksu venynee kuitenkin tuonne 7 vuoden huitteille ilman korkoja.
Jos en puita polttelisi niin, takaisinmaksuaika olisi luokkaa 3 vuotta.

M

Mävaan

Vieras

Pakko kysyä kun silmään sattui tuollainen lause:

"Lämpötilapyynti on 28 , ja puhallus on täysillä suunnattuna kaksi napsua viistosti lattiaan eli ei aivan kohtisuoraan, koska alkaa muutoin ilma kiertää hulluna sisäyksikön ympärillä. Hyvin lämmittää koko talon aina tuohon 0-keliin asti"

Paljonko sulla on sisälämpötila? Meillä asetus 21-22 astetta, puhallus automaatilla ja säätö kaken perässä. Jos laittaa esim. 24 hauksi niin hikeä alkaa kyllä pukkaamaan. ::)

M

mitsu68

Vieras

kyllä hemmo oot oikeassa,tää talvi nyt on ollut pumpuille helppo talvi, mutta tulee niitä talvia vielä jolloin vastuksia aletaan kaipaamaan.

S

Sanyo 93EHNA

Vieras

28 astetta on ja ohjaus kakesta, sisäyksikkö on nääs khh:ssa jossa kuivattaa pyykin ja ko. huoneen lämpö kalibeeratulla mittarilla on tuolloin 25 ja tää khh on kellarikerroksessa, kun pitää khh oven auki nousee lämpö myös varsinaisiin asuintiloihin joissa lämpö on luokkaa 22 - 23. Pienemmällä asetuksella ei lämpöä riitä muualle. Ulkoyksikkö ottaa näillä asetuksilla täydet höpinät vasta tuossa -10 asteen jälkeen, joten COP:n pitäs olla ihan järkevällä tasolla. Ja aina kun viluttaa niin ei muuta kuin munasillaan khh:seen viikkaileen pyykkejä ;D

Back
Ylös Bottom