Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

M

marko

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

paljon on ehtinyt tapahtua näillä sivuilla, itse pitänyt aiheesta "lomaa".kumminkin olin ahlsell:nn yhteydessä ja tuntuvat myöntävän ongelman. parannusta sekin, vaan tuntuu olevan kaikki toivo tällä hetkellä tuossa venttiilihässäkässä. saattaa vähän autella lattialämmitystaloja muuten en tuohon oikein usko. tehot ja ohjaus (ohjelma) pysyy kuitenkin samanlaisina.
itsellä laitteen keskikulutus marraskuusta lähtien ei ole ollut korkea, ei kyllä ollut öljynkulutuskaan. säästöä tuskin syntyy. mukavuuksista vähän tingitty, ennen huonelämpöä pidettiin väh.24c nykyään opittu olemaan alle 23c lämpötilassa. Laite on toiminnallaan todistanut kuinka edullista/kallista on tupa lämmittää suoralla sähköllä. Ellei puntit tutise reklamaatioiden osalta niin liiketoiminnallisesti varmasti. näin pikku taantumalla kuluttajat toivottavasti seuraavat tätäkin foorumia. itse ainakin laitteesta kiinnostuneille kertonut suoraan millainen laite on. paska. olen harkinnut jopa omakustanteisesti tehdä laitteesta ja sen vioista ja ominaisuuksista julkisia juttuja /mainoksia. vastapainoksi niille kehuille joita se monissa jutuissa ja mainoksissa saa.

K

Kojak

Vieras

Tekiisköös tuo öljyalan lämmöllä lehti oman artikkelin lehteensä, jos sais vähän vihiä. Ellei sitten ole jo tietoa asiasta.

Adamooppeli

Vakionaama

Harba sanoi:
wattis sanoi:
Harba sanoi:
Tarkoitin kuitenkin, että varaajan rakenteella ei ole merkitystä siihen, ettei pumppu jaksa nostaa varaajan lämpöä tarpeeksi korkealle niin että pumppu sammuisi, ainakaan meidän tapauksessa. Ulkoyksiköstä loppuu vain teho kesken.

Näinhän se on. Ongelma on kuitenkin siinä, että lämpöpumpun COP:n pitäisi olla jotain muuta kuin ~1, loppuipa siitä teho tai ei.

Hyvä esimerkki on ILP. Jos ILP:n COP olisi 1 silloin kun se ei yksin jaksaisi pitää koko taloa lämpimänä niin menisiköhän niitä paljoa kaupaksi?

Veikkaan, että Sanyon COP on aika lähellä ilmoitettuja arvoja, kun sulatuksia ei huomioida. Sulatukset pilaavat ulkoyksikön COPin alle ilmoitettujen arvojen. Kokonais COPille (sisä- ja ulkoyksikkö) ei mahda mitään, jos ulkoyksikön teho on vain liian pieni. 9kW mallin teho on oikeasti 6kW ja 4.5kW mallin 3kW.

Arvioisin, että nolla kelissä ulkoyksikkö ottaa tehoa noin 4kW ja tekee lämpöä 9kW. Cop olisi siis yli kahden. Tähän kun lisätään sulatukset, tippuu ulkoyksikön antama lämpöteho n. 6-7kW ja COP siinä mukana n. 1.6-1.7. Eilisten arvojen perusteella COP oli meillä 1.6 (sisältää kiertovesipumput ja sisäyksikön). Tuo on minusta lähellä maksimia, mihin tuo laite pääsee kun se ei käy 24h vuorokaudessa ja joutuu kuitenkin sulattamaan kennoa.

Tilanne muuttuu kun pakkanen kiristyy. Meidän talon energiantarve -10 asteessa on arviolta n. 9.5kW. Jos Sanyon ulkoyksikkö antaa keskimäärin lämpötehoa 6.5kW, joudutaan vastuksillä lämmittämään 3.5kW. Ulkoyksikkö ottaa tehoa arviolta noin 4.5kW ja ulkoyksikön COPiksi tulee 1.44. Tähän kun lisätään sisäyksikön sähkönkulutus, kokonais COP on 1.25. Pakkasen kiristyminen ei enää paljoa huononna COPpia, koska sulatusten määrä vähenee pakkasen kiristyessä. Tämä on meillä linjassa sähkönkulutuksen ja aikaisemman öljynkulutuksen kanssa.

MAINOSMATERIAALIN MUKAAN: Jos laite antaisi oikeasti 9kW tehoa, tilanne muuttuisi. Sähkövastuksia tarvittaisiin enää 0.5kW. COP olisi 1.9. "Edistyksellisen lämmönsiirtoaineen CO2 ansioista laitteen lämmöntuotto pysyy vakiona (9kW) ulkolämpötiloissa +7C- -18C.". Sulatuksista ei mainita mitään mainosmateriaalissa. ???

Tämä mainostamistyyli(SULATUKSISTA EI MAININTAA SANALLAKAAN) on ILMALÄMPÖPUMPPUJEN JA ILMA-VESILÄMPÖPUMPPUJEN kohdalla TÖRKEÄÄ TIETOISTA tavallisen kuluttajan huijaamista.

Toivottavasti SANYO jutussa otetaan ENNAKKOTAPAUKSENA KANTAA TÄHÄN MARKKINOINTI TAPAAN.

Miltä auton ostajalta tuntuisi jos myyjä hehkuttaa auton kuluttavan vain 6L/100km, mutta asiakkaan ajettua autoa osoittautuukin että vie käytännössä 9L/100km. Asiakkaan kysyessä asiaa myylältä, vastaus on (tämä kulutus pitää paikkansa kun EI OTETA HUOMIOON AUTON RAKENTEESTA JOHTUVIA KITKATEKIJÖITÄ....mm renkaan vierintävastus, tuulenvastus...yms.)

ilma ja- vesipumppujen mainontaan pitäisi liittää pakollinen käytännön COP kun kaikki on huomioit eli käytönnön tilanne => SULATUKSET AINA MUKANA.

VesA

In Memoriam

Adamooppeli sanoi:
ilma ja- vesipumppujen mainontaan pitäisi liittää pakollinen käytännön COP kun kaikki on huomioit eli käytönnön tilanne => SULATUKSET AINA MUKANA.

Sanyo C02 -tapauksessa käytännön COP on helpohko, koska laite on erityisesti suunniteltu maksimoimaan oma jäätymisensä eikä se juurikaan riipu pyydetystä kuormasta.

Muiden vehkeiden jäätyminen riippuu vahvasti mitoituksesta. Jos 'tavallinen' invertteri-(v)ILP jäätyy todella pahasti, se on jotenkin rikki tai sitten on ostettu liian pieni laite.

Näin siksi, että vehkeet jäätyvät pahasti vain nollan tienoilla. Silloin pumpun pitäisi vielä olla vahvasti osatehoilla, ja jäätyä maltillisesti.

SON

Vakionaama

Lainaus Solarshopin kommentista
Tätä olemme pari kuukautta testannut ja näyttää toimivan.
* 3-tie termari.pdf (637.83 kilotavua - ladattu 273 kertaa.)

Olisi mielenkiintoista saada tietää, toimiiko se hyvin tai huonosti pelkästään venttiilinä vai toimiiko se hyvin tai huonosti yhdessä lämpöpumpun kanssa , parantaen lämpöpumpun ominaisuuksia. Se että ilmoittaa vain toimivan on tässä asiayhteydessä ilman konkreettisia suoritusarvoja pelkkä "vitsi".

Espejot

Hyperaktiivi

SON sanoi:

Olisi mielenkiintoista saada tietää, toimiiko se hyvin tai huonosti pelkästään venttiilinä vai toimiiko se hyvin tai huonosti yhdessä lämpöpumpun kanssa , parantaen lämpöpumpun ominaisuuksia. Se että ilmoittaa vain toimivan on tässä asiayhteydessä ilman konkreettisia suoritusarvoja pelkkä "vitsi".

Kannattaa lukea rivien väliä - mitä vähemmän kerrotaan niin sitä vähemmän uskalletaan sanoa...

Espeliini

Aktiivinen jäsen

SON sanoi:

kyllä se näyttää toimivan sillä tavalla että yläosaan saadaan kuumaa paremmin kuin ennen, pumpun sähkönkulutukseen se taas ei näytä juurikaan vaikuttavan... tietysti jos käyttää lämmintä vettä reilusti niin auttahan se hieman, mutta... ei tämä mielestäni paranna tuon pumpun ominaisuuksia. Viat on nimenomaan liiallisissa sulatuksissa ja siinä että pönttöä on nytkin pidettävä tarpeeksi kuumana (= pumpulta tulevaa vettä on pidettävä tarpeeksi kuumana jotta tuo viritelmä toimii), jolloin se hyötysuhde laskee väkisellä (pumpulle myös menee "liian kuumaa")

Jos niin ei tee, otetaan tuosta konstruktiosta "liikaa" tehoja = sulatukset kasvavat ja coppi romahtaa

Tuolle käyttövedelle pitäisi olla oma erillinen varaaja, jossa se tulistettaisiin, esim. 45 --> 55-60, tms. asteeseen (vrt. esim. Fujitsun ratkaisu). Tällöin pystyis pitämään ulkoyksikön kuormaan maltillisempana ja sulatuksia olisi vähemmän ja coppi parempi. Tätäkin itseasiassa joku täällä jo aikoinaan pähkäili jossain säikeessä...

T

Tyrkkölän Mies

Vieras

Espeliini sanoi:
Tuolle käyttövedelle pitäisi olla oma erillinen varaaja, jossa se tulistettaisiin, esim. 45 --> 55-60, tms. asteeseen (vrt. esim. Fujitsun ratkaisu). Tällöin pystyis pitämään ulkoyksikön kuormaan maltillisempana ja sulatuksia olisi vähemmän ja coppi parempi. Tätäkin itseasiassa joku täällä jo aikoinaan pähkäili jossain säikeessä...

Moi, noita ketjuja taisi olla muitakin mutta tässä yksi. http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=5380.msg65819#msg65819

En ole vielä aktiivisesti miettinyt millainen ohjaus tuohon "Zadahin tankin" ja Sanyon varaajan väliin kannattaisi tulla tai että onko tuo kytkentä noin lähelekään oikea tahi lopullinen, mutta siitä olen satavarma, että tuohon yläosan jatkeeksi kannattaa laittaa boileri tuohon tapaan kuin se on kuvassa... ...ja pudottaa sen yläosan pyyntiä siinä samalla (naturligtvis).

W

wattis

Vieras

Samaa mieltä, boileri tekee hyvää COP:lle. Tuossa vaan VILP:n esilämmitys jää aika pieneksi kun vaan tuo mitätön kierukka on VILP lämmityksen piirissä. Kesällä olisi hyvä että saisi koko boilerin kuumaksi VILP:llä. SIis jos jättäis tuon zadahin tankin kokonaan pois ja tekisi pelkän käyttöveden tulistuksen vastuksilla

oswald

Aktiivinen jäsen

oswald sanoi:
SON sanoi:
Mikäs kapula on nyt rattaiden välissä kun CO2 Sanyo juttu pysähtyi kuin seinään, juttua ei ole tullut vuorokauteen. Pirhonen eikä Solarsoppikaan ole pukahtanut halaistua sanaa.

Toisaalta, tuon edellisen viestin liiteen sanoma seurauksineen on kyllä paljonpuhuva.
Ei ole mitään uutta tiedossa, kun on putkimuutos testissä ja kokeilin uusi ohjeita asetuksille 35/35-> ei toimi 9kw laitteessa jos halutaan lämmittää kv myös pumpulla ???
Nyt on MINB 42 ja dif 4 jolloin yläpää on kivasti 56 käyntijakson jälkeen.
Kulutus ollut pumpulla n.30kwh/vrk ja muusähkö n.35kwh/vrk.

PS. Huousut ei tutise tuon reklaamin takia, koska meillä ainakaan ei asennuksessa ole ongelman ydin, vaan jossaain ihan muualla. ;)

Täällä 9kw:n kone taitaa pelittää sen minkä voi olettaa, kun ottoteho on n.4,5kw ja antaa sen 9kw. Kulutus ollut sen 25-30kwh/vrk. Latauspumppu ollut 3 nopeudella mutta muutin tänään 2:lle kun minusta sillä nostaa korkeammaksi tankin yläpään lämmöt käyntisyklin aikana ja kulutus on sama. Silloin käyttövesi ei varmaan tarvii vastuksia ollenkaan.
Voi olla että 4,5kw:n laite ei muutu miksikään tuolla putkihommalla kun teho on se joka puuttuu systeemistä. ???

Espeliini

Aktiivinen jäsen

oswald sanoi:
Täällä 9kw:n kone taitaa pelittää sen minkä voi olettaa, kun ottoteho on n.4,5kw ja antaa sen 9kw. Kulutus ollut sen 25-30kwh/vrk. Latauspumppu ollut 3 nopeudella mutta muutin tänään 2:lle kun minusta sillä nostaa korkeammaksi tankin yläpään lämmöt käyntisyklin aikana ja kulutus on sama. Silloin käyttövesi ei varmaan tarvii vastuksia ollenkaan.
Voi olla että 4,5kw:n laite ei muutu miksikään tuolla putkihommalla kun teho on se joka puuttuu systeemistä. ???

Tehoja piisaa, ainakin sähkönkulutuksen perusteella... kulutus ollut 40-50 kWh/vrk, ihan sama mitä asetuksia, onko sisäanturia vai ei... ei se tuosta kummene, 0 - +3 40 kWh/vrk ja sitten ku menee pakkaselle niin ~50 kWh/vrk

eli ei kummennut ainakaan mulla...

O

OAlanen

Vieras

Oswald, kuinka paljon kuristat sieltä ulkoyksikötä tulevaa vettä tuon 3-tie termarin jälkeen?

Ei kyllä tämä 3-tie termari ole itseäni vakuuttanut ensimmäisen päivän jälkeen yhtään! Ensimmäinen neljä päivää mentiin tuo kuristin täysin kiinni. Kulutus pienimmillää 44 kwH ja isoimmillaan 96 KwH päivässä koko talolle. Kuristin täysin auki (kohta 4,7 tjsp), kulutus 68 KwH. Kuristin asentoon 2,7 kulutus 64 KwH ja kohdassa 2,0 kulutus 59 KwH.

Mitä olen itse seurannut statistiikkaa koneen näytöltä (mitään tietokone kytkentöjä ei ole) niin kompura on käynyt noin 20 h päivässä ja pysähtynyt noin 6-9 kertaa päivässä. Siis niinä päivinä kun on pysähtynyt, ei todellakaan jokaisena. Olisi varmaan ollut hyvä kirjoittaa näitäkin ylös.

Itse näen ongelman olevan sisäyksikössä. Ainakin itselläni. Varaaja LT ei ole saavuta koskaan pyyntiään, jos on alle +3 ulkona, vaikka ulkoyksiköltä tuleva lämminvesi ohjattaisiin miten tahansa. Korkeat oli odotukset tuon uuden putkiston suhteen, mutta ei hemmetti.

oswald

Aktiivinen jäsen

OAlanen sanoi:
Oswald, kuinka paljon kuristat sieltä ulkoyksikötä tulevaa vettä tuon 3-tie termarin jälkeen?

Ei kyllä tämä 3-tie termari ole itseäni vakuuttanut ensimmäisen päivän jälkeen yhtään! Ensimmäinen neljä päivää mentiin tuo kuristin täysin kiinni. Kulutus pienimmillää 44 kwH ja isoimmillaan 96 KwH päivässä koko talolle. Kuristin täysin auki (kohta 4,7 tjsp), kulutus 68 KwH. Kuristin asentoon 2,7 kulutus 64 KwH ja kohdassa 2,0 kulutus 59 KwH.

Mitä olen itse seurannut statistiikkaa koneen näytöltä (mitään tietokone kytkentöjä ei ole) niin kompura on käynyt noin 20 h päivässä ja pysähtynyt noin 6-9 kertaa päivässä. Siis niinä päivinä kun on pysähtynyt, ei todellakaan jokaisena. Olisi varmaan ollut hyvä kirjoittaa näitäkin ylös.

Itse näen ongelman olevan sisäyksikössä. Ainakin itselläni. Varaaja LT ei ole saavuta koskaan pyyntiään, jos on alle +3 ulkona, vaikka ulkoyksiköltä tuleva lämminvesi ohjattaisiin miten tahansa. Korkeat oli odotukset tuon uuden putkiston suhteen, mutta ei hemmetti.
hei
Minä olen monasti sanonut että täällä on 9kw:n laitteet ja nämä asetukset ja muutokset toimivat mielestäni vain tässä laitteessa, kun tässä teho riittää aiankin lattialämmitystalossa....
Olen kuristanut alas menevää vettä noin puoleen, mutta minulla on sähköohjattú venttiili joka aukeaa 58 ja sulkeutuu 48 asteessa....

Espeliini

Aktiivinen jäsen

Eli ongelma on 4,5 kW ulkoyksikössä ja softassa (joka on tarkoitettu toimimaan 9 kW kanssa)... enno kuullu kenenkään 4,5 kW omistajan mainostavan yli 2 COPpeja missään vaiheessa.

oswald

Aktiivinen jäsen

Espeliini sanoi:
Eli ongelma on 4,5 kW ulkoyksikössä ja softassa (joka on tarkoitettu toimimaan 9 kW kanssa)... enno kuullu kenenkään 4,5 kW omistajan mainostavan yli 2 COPpeja missään vaiheessa.

Juuri siksi tämän sanoin että ei kannata koittaa kopioida näitä kun on ihan eri laitteet kyseessä ja minulla ei mitään tietoa miten tuo 4,5kw ulkoyksikkö toimii ja mitä se tuottaa milloinkin???

Espeliini

Aktiivinen jäsen

kai se toimii samalla lailla kun toi 9 kW mutta tuotto on vain puolet... näköjään otto on sama ;D

voi olla jotai häikkää noitte virtausnopeutten kans, kun tuo latauspumppu pyörii aika usein 99% tai 58% nopeudella... siksi varmaan jää dT alhaiseksi (eli 9 kW:lle tehty softa)
tai jotain, coppi kuiteski 1.3 +3 keleillä ja siitä se huononee pakkasten myötä... -10 ollaan jo ~ 1

O

OAlanen

Vieras

oswald sanoi:
Espeliini sanoi:

Juuri siksi tämän sanoin että ei kannata koittaa kopioida näitä kun on ihan eri laitteet kyseessä ja minulla ei mitään tietoa miten tuo 4,5kw ulkoyksikkö toimii ja mitä se tuottaa milloinkin???

Tällä hetkellä ulkoyksikölle menee 29 asteista ja palaa 61 asteista. Se toimii siis mielestäni hyvin.

Espeliini

Aktiivinen jäsen

OAlanen sanoi:
Tällä hetkellä ulkoyksikölle menee 29 asteista ja palaa 61 asteista. Se toimii siis mielestäni hyvin.

just

äsken meni 40 sisään ja 50 ulos...
asetukset:
max = 56
min a&b = 44
s/t ero = 4

Ahlsellilta aikovat käydä mittaas tuon mun vehkeen, katotaan onks kaikki kotona vai onko toi vaan oikeesti noin paska :p

Harba

Aktiivinen jäsen

Olen tipputtanut talokäyrää pikkuhiljaa alemmas ja saanut kulutuksen tippumaan pikkusen. Sisälämpötila ei ole kuitenkaan merkittävästi laskenut (on noin 20-21). Lämmitykseen on nyt mennyt n. 80kWh/vrk nolla kelissä. Jospa tämä edes näin keväällä, kun aurinko lämmittää päivisin, toimisi kohtuullisesti. Nolla kelissä tämä talo minun kaavojen mukaan polttaisi öljyä n. 19 litraa.

Käyköhän tässä niin, että karun totuuden tuosta laitteesta unohtaa kesäksi ja syksyksi, ja taas talvella alkaa v****tamaan.

SON

Vakionaama

Kylä viluttaa jos ensitalvesta tulee kunnon talvi. Mennyt talvi kun ei ollut mitenkään paha. ;D

Mika_Oulu

Ihminen se on insinöörikin...

Harba sanoi:
Olen tipputtanut talokäyrää pikkuhiljaa alemmas ja saanut kulutuksen tippumaan pikkusen. Sisälämpötila ei ole kuitenkaan merkittävästi laskenut (on noin 20-21). Lämmitykseen on nyt mennyt n. 80kWh/vrk nolla kelissä. Jospa tämä edes näin keväällä, kun aurinko lämmittää päivisin, toimisi kohtuullisesti. Nolla kelissä tämä talo minun kaavojen mukaan polttaisi öljyä n. 19 litraa.

Käyköhän tässä niin, että karun totuuden tuosta laitteesta unohtaa kesäksi ja syksyksi, ja taas talvella alkaa v****tamaan.

Nyt kun tuo aurinko on alkanut paistamaan niin kulutus tippuu silmissä. Nyt muutaman päivän on ollut välillä ihan hyvin pakkastakin mutta silti kulutukset on tosi hyvällä tasolla. En tiedä sitten että lämmittääkö auringon säteet ikkunan läpi sisäilmaa vai tykkääkö kone vaan auringosta! ;) Ulkoyksikkö on meillä täysin varjon puolella, joten ainut mihin se voi vaikuttaa mielestäni on ilman kosteus ja sitä kautta koneen toimintaan.

J

Japp78

Vieras

meillä paistaa aurinko suoraan ulkoyksikön seinälle ja ulkolämpötila anturiin. jotenkin tuntuu toimivan nyt paremmin. sanyo näyttää nyt ulkolämpötilaksi +4 vaikka todellisuudessa on -3. ja sisälämpötilaan ei vaikutusta.

Espeliini

Aktiivinen jäsen

Japp78 sanoi:
meillä paistaa aurinko suoraan ulkoyksikön seinälle ja ulkolämpötila anturiin. jotenkin tuntuu toimivan nyt paremmin. sanyo näyttää nyt ulkolämpötilaksi +4 vaikka todellisuudessa on -3. ja sisälämpötilaan ei vaikutusta.

Verkoston lämpö tippuu hieman ja samalla aurinko lämmittää huoneita paikaten pudonneen lämmön? :D
en tiijä, ahistaa ihan liikaa tämä "valmis pakettiratkaisu"
(ois ollu ees halapa, mutta ej...)

J

Japp78

Vieras

meillä on k-raudassa tänään sanyon esittelijä....pitää lähtee kuunteleen mitä paskaa se ihmisille puhuu :) ja sit vähän kertoo totuuksia ....

Espeliini

Aktiivinen jäsen

mitä vit?
eipä tullu mulle vaikka sieltä ostinkin tuon paskan... pitää vissiin mennä paikalle hieman "promoamaan" laitetta

J

Japp78

Vieras

HAH! esitteisiin oli tullut muutos....pieni kone 20000 kilowattiin asti ja iso 40000:een. ennen oli muistaakseni 30000 ja 60000. ja kuulemma coppi -20 1.5 ja vuosi cop 1.9. LOL!!

W

wattis

Vieras

En kyllä allekirjoita missään muotoa tuota 20MWh/vuosi lukemaa. Se pitäisi olla MAX 14MWh/vuosi.

Edit: korjasin yksiköt kWh -> MWh, mutta kWh-yksiköt olisivat olleet varmasti turvallisia ;D

Mika_Oulu

Ihminen se on insinöörikin...

Espeliini sanoi:
mitä vit?
eipä tullu mulle vaikka sieltä ostinkin tuon paskan... pitää vissiin mennä paikalle hieman "promoamaan" laitetta

Tarkistin asian ja näyttäis olevan perjantaina lämpösaneerauspäivät.

No olisko tuo tullu mulle sen takia kun ostin laitteen Rautiasta. Eivät tiedä, että omistan jo kyseisen vehkeen! ;)

O

OAlanen

Vieras

Japp78 sanoi:
HAH! esitteisiin oli tullut muutos....pieni kone 20000 kilowattiin asti ja iso 40000:een. ennen oli muistaakseni 30000 ja 60000. ja kuulemma coppi -20 1.5 ja vuosi cop 1.9. LOL!!

Mistä löysit tälläiset esitteet?
Itse surffasin hieman ja en löytänyt mistään? Oliko kyseessä joku lehti? Tuon perusteella jokainen joka on koneen ostanut ennen tätä "päivitystä" on oikeutettu suoraan kaupanpurkuun.

Espeliini

Aktiivinen jäsen

jep jep
ja hyvinhän tää toimii... viimesimmän 16h kulutus 70kWh ja näyttää vastukset naukuvan nytkin... no, onhan siellä -10 astetta toki pakkastakin ;D

J

Japp78

Vieras

OAlanen sanoi:
Japp78 sanoi:

Mistä löysit tälläiset esitteet?
Itse surffasin hieman ja en löytänyt mistään? Oliko kyseessä joku lehti? Tuon perusteella jokainen joka on koneen ostanut ennen tätä "päivitystä" on oikeutettu suoraan kaupanpurkuun.
k-raudassa oli esittelijä eli sieltä

B

Bumber

Vieras

Japp78 sanoi:

Mitäs tapahtuu noiden muutosten jälkeen sille "nopealle" takaisinmaksu ajalle?

Paljons nykyään perus poistoilmalämpöpumppu tarjoaa COP:ksi?

Kuinkahan kieroon NYT pitää katsoa, että Sanyon tehot on rinnastettavissa maalämpöön?
http://www.solarpower.fi/pdf/CO2EcoEsite.pdf

Kyllä sapettaa... JA VIELÄ "ULKOYKSIKÖSSÄ ERITTÄIN MATALA ÄÄNITASO"

T

Tyrkkölän Mies

Vieras

Benzona sanoi:
Ehkä lentokenttätyöntekijälle...saakeli mitä meininkiä!

Mikähän meikäläisen pumppua vaivaa kun on ollut kovasti ulisematta jo pari kuukautta. Onkohan siinä jotain vikaa? Osaako joku sanoa... ...onko se sitten mittarissa nuo desibelit?

Benzona

Aktiivinen jäsen

Kyllä sitä mittailin talvella. Olikohan n. 60desibeliä metrin päästä perusajossa. Siihen tärinät päälle..

O

Omatoimi-Oskari

Vieras

Hiljainen on meidänkin pumppu (4.5 kW). Kolmatta päivää tankin lämpötila 42 seutuvilla, ylä sekä ala, mutta kompura ei vain halua käydä kuin kerran päivässä. Ei ole edes huurteessa. Taitaa Sanyo olla satunnaislämpögeneraattori!

Back
Ylös Bottom