SAP-KRV-93EHN Lämmmityslämpötila toleranssit

J

juhani73

Vieras
Hei kaikki otsikonmukaisen pumpun omistajat.kertokas kyseisen laiteen uudelle omistajalle millaiset nuo lämpötila tolerannsit laiteessa on.Itsellä pummpu säädetty Auto tilassa sisäilmanlämpötila laitettu kaukosäätimestä 22c asteeseen.Ihmettelen vaan sitä että kaukosäätimessä lämpötilä pitää nousta 25c asteeseen ennenkuin rupeaa viilentämään huone ilmaa onko tuo ihan normmaalia vai ei.Missä asenossa tuota kannattaisi pitää
onko tuo auto asento paras vai?.

VesA

In Memoriam
Vs: SAP-KRV-93EHN Lämmmityslämpötila toleranssit

juhani73 sanoi:
Hei kaikki otsikonmukaisen pumpun omistajat.kertokas kyseisen laiteen uudelle omistajalle millaiset nuo lämpötila tolerannsit laiteessa on.Itsellä pummpu säädetty Auto tilassa sisäilmanlämpötila laitettu kaukosäätimestä 22c asteeseen.Ihmettelen vaan sitä että kaukosäätimessä lämpötilä pitää nousta 25c asteeseen ennenkuin rupeaa viilentämään huone ilmaa onko tuo ihan normmaalia vai ei.Missä asenossa tuota kannattaisi pitää
onko tuo auto asento paras vai?.

Sanyon automaattiasennon logiikka on selitetty manuaalissa, mutta kyllä nämä hiukan erikoisesti pelaavat.
Kyllä tuo minun yläkerran pumppuni näyttäisi viilentävän pyynnön mukaan, olen säätänyt sitä koko ajan lämpöisemmälle ;-) Se on nyt automaatillla, mutta näyttää pysyvän viilennyksellä (vihreä valo)

Talvella, kun vehje saa puhkua kunnolla lämpötila pysyy muutaman kymmennyksen haarukassa, mutta kevyemmällä kuormalla vehje touhuaa jotenkin omiaan.

Ehkä siellä on joku lisälogiikka, joka herättää vehkeen silloin tällöin termostaatista riippumatta, koska omani puhautteli lämmitysasennossa lämmintä muutamia sekunteja silloin tällöin vaikka huone oli 2-3 astetta asetuslämpöä lämpöisempi.

Samaa tuntuu tapahtuvan viilennysasennossa, ihan kuin vehke testailisi antureitaan tms jos laite on ollut liian kauan toimettomana.

T

teukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Eiköhän ole jo usein todettu täällä, että sitä automaattimuotoa, joka vaihelee lämmityksen ja viilennyksen välillä, ei kannata varsinkaan aloittelijan käyttää ollenkaan - se on tarkoitettu etelän maihin, joissa on kuumat päivät ja kylmät yöt. Lisäksi pitää huomata, että ilpeissä on yleensä kaksi automaatti-moodia. Toinen on vain puhallukselle ja sitä voi käyttää huoletta. :cool:

M

Mävaan

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Joo kannattaa pitää joko lämmityksellä tai jäähdytyksellä. Itse olen huomannut että lt:n oloarvo poikkeaa noin yhden asteen asetellusta arvosta. Eli tällä hetkellä itsellä on jäähdytysmode ja haku 23 astetta, oloarvo näyttäisi olevan 22 astetta. Lämmityskäytössä menee toisin päin eli haku esim 21 ja oloarvo 22 astetta.

S

slaaksoh

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

niin ja onko lämpötilamittaus kaukosäätimestä vai sisäyksiköstä ?

Back
Ylös Bottom