SETI OY

Kaitsu

Aktiivinen jäsen
Mietin tässä että kuka omistaa "Henkilö- ja yritysarviointi SETI Oy". On heillä meinään tavallisen hyvä business näitten sähköurakointi henkilöarviointien kanssa.

Jos kerran kylmäpuolella voidaan kylmäasennusoikeudet myöntää suoraan Tukesilta kun tutkinnot ja muut hommat kunnossa, niin mihin sähköpuolella tarvitaan SETI:ä?????? Eikö Tukes voisi hoitaa suoraan nämä luvat myös sähköpuolella kun Sähköturvallisuustutkinto on suoritettu ja koulutus/työkokemus ok.
 
D

Dippa

Vieras
Vs: SETI OY

Oma pätevyystodistus maksoi muistaakseni ennemmin kymppejä kuin satasia. Ei siis kovin hyvä business varmaankaan.
 

pAy

Vakionaama
Vs: SETI OY

Dippa sanoi:
Oma pätevyystodistus maksoi muistaakseni ennemmin kymppejä kuin satasia. Ei siis kovin hyvä business varmaankaan.
Oma kelpoisuustodistus maksoi 300-400€, eli työtodistuksen lähettäminen setiin ja sieltä tuli kelpoisuustodistus... halpa paperi...
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: SETI OY

Suomessa toimii suuriakin yrityksiä eikä heillä ole minkäänlaisia tukes lupia, esim. Painokoneiden maahantuontiliikkeitä jotka toimittavat koneet avaimet käteen tyyliin, omat miehet hoitaa sähköt ym.tyot,,,, ei mitään lupia, eikä kukaan edes osaa epäillä.
 

VesA

In Memoriam
Vs: SETI OY

holotna sanoi:
Suomessa toimii suuriakin yrityksiä eikä heillä ole minkäänlaisia tukes lupia, esim. Painokoneiden maahantuontiliikkeitä jotka toimittavat koneet avaimet käteen tyyliin, omat miehet hoitaa sähköt ym.tyot,,,, ei mitään lupia, eikä kukaan edes osaa epäillä.

Tukes on vain tiettyjen lakisääteisten vaatimusten täyttymisestä huolehtimaan perustettu konttori jolla on oma pieni tonttinsa yritysten toiminnan parantamisessa.. ei muuta. On aika paljonkin sellaista rakentelua joiden kanssa tukesilla ei ole mitään tekemistä- ei kuulu tonttiin.
 
D

dessan

Vieras
Vs: SETI OY

holotna sanoi:
Suomessa toimii suuriakin yrityksiä eikä heillä ole minkäänlaisia tukes lupia, esim. Painokoneiden maahantuontiliikkeitä jotka toimittavat koneet avaimet käteen tyyliin, omat miehet hoitaa sähköt ym.tyot,,,, ei mitään lupia, eikä kukaan edes osaa epäillä.

Ja mitään ongelmaa asioiden olotila ei näytä aiheuttavan, joten ainoa oikea johtopäätös on: määräykset ovat älyttömän tiukat nykyään.

Tyypillistä slaavi (Venäjä) meininkiä tuollainen ylitiukka byrokratia ja määräysviidakko.

Voisi tämä maa taas ottaa askeleen kohti länsimaista sivistystä ja eurooppalaistua tuon pykälänillityksen kanssa.

Jotenkin karseaa, että tämä kaikki pykälänpalvonta on suomalaisiinkin niin syvälle iskostettua, että kun joku toteaa että "hei sehän asensi ton eikä sillä oo ees LUPIA, ooh iik!", niin kukaan ei koskaan osaa esittää kysymystä "What's the problem" vaan kaikki vain jeesustelee ja kauhistelee jonkin proopuskan puuttumista. Se ei tunnu ketään kiinnostavan, että proopuskan puuttumisesta huolimatta systeemi näyttää olevan oikein asennettu ja toimia ruksuttaa vuosikymmenet...

Vain Suomessa ja Venäjällä on tämmöistä meininkiä.
 

Kaitsu

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: SETI OY

No nyt sitten tuli SETI:ltä lupa S2 sekä LASKU 328,60€ arvioinnista säköpätevyys 2.

Että tämmönen byrokraattinen maa seuraavaksi odotan mielenkiinnolla paljonko TUKES lasku on, kun luvat rekisteröidään yritykselle.

Preppauskurssi, kirjat, sähköturvallisuustutkinto maksu, SETI, Tukes.....Sitten täällä foorumilla vielä ihmetellään miksi asennus on niin p...leen kallista :'(
 
D

dessan

Vieras
Vs: SETI OY

pAy sanoi:
Oma kelpoisuustodistus maksoi 300-400€, eli työtodistuksen lähettäminen setiin ja sieltä tuli kelpoisuustodistus... halpa paperi...

Halpa?

Vai yrititkö harrastaa ns. ironiaa?

Minusta on kyllä katteet kohdillaan, jos yhdestä printatusta A4:sta saa laskuttaa 300-400 euroa. Kelpais kyllä itselle bisnekseksi.
 
Back
Ylös Bottom