SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

J

Jan75

Vieras
Tuollaista Sharpin lämpöpumppua olen harkinnut ostaa.

Ei oikein tahdo löytyä tietoa millaisesta pumpusta on kysymys.

Onninen myy laitetta hintaan 649€+alv mallimerkillä Sharp Nordic Inverter.

Onko kyseesä jokin vanhentunut malli kun en löydä tietoa pumpusta?
Pitääkö paikkaansa että olisi äänekäs tuo sisäyksikkö.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Tässä jotain aiempaa juttua laitteesta
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=6258.0

Käyttöohje UK
http://78.46.76.18/users/files/24f/59/911_AY_XP26FR_NXP36FR_N.pdf

Asennusohje (SE)
http://www.boschvarme.se/upload/handbocker/Sharp%20Nordic%20Inverter%20Installat%C3%B6rshandledning.pdf
 
L

Lämpö

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Malli on tosivanhaa tuotantoa ja huomattavasti äänekkäämpi kuin uudet mallit.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Tämä on sama laite kuin IVT Nordic Inverter 9FR-N. Kaikki esitetiedot täsmäävät. ;)
http://doc.ivt.se/download.asp?pt=files_fi&fn=Pr.blad.Nord.Inv.09_FR-N_FI.pdf

Tässä Sharpissa/Boschissa on kuitenkin lisänä tuo +10 C ylläpitolämmitys eli hiukan on sitä päivitetty.
Perus laitehan on vuodelta 2005-2006.
 
J

Jan75

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Kiitos nopeista vastauksista.

Näyttää todellakin olevan sama pumppu tuon IVT Nordic Inverter 9FR-N kanssa.

Nuo kyseisten pumppujen sisäyksiköiden äänitasot 33-45dB taitaa olla nykyisiin pumppuihin verrattuna suuria?

Muilta ominaisuuksilta kyseessä laadukas pumppu?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Jan75 sanoi:
Muilta ominaisuuksilta kyseessä laadukas pumppu?

IVT:n testitulokset samoin kuin VTT:n testitulokset AY-XP9FR /CE-X9FR kertovat mihin laite pystyy.
"Pieniin" tiloihin hyvä laite, mittaustulokset hyvin samankaltaiset Mitsun FA25 mallin kanssa. Kovemmilla pakkasilla antotehot tippuvat aika jyrkästi.
 
P

Pumppu Ukko

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Tietääkseni FR9 ja FR26 (nordic inverter) on erilaite. FR26 on vanhempi ja sopii 80m2-max.100m2 tiloihin.
Kaikki ne pitää meteliä, mitsukin kun joutuu kunnolla lämmittämään :)

Esite:
http://kylma.onninen.fi/asiakkaat/onninen/kylma.onninen.fi/content_images/ammattilaiset/tuote_esitteet/sharp_esite_080605.pdf
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Pumppu Ukko sanoi:
Tietääkseni FR9 ja FR26 (nordic inverter) on erilaite.

Tarkoitatko nyt Sharpin laitteita AY-XP9FR vs. AY-XP26FR? Mitä eroja näissä laitteissa on?

http://www.mitsubishielectricaircon.fi/pdf/esite_sharp_ay-xp9fr.pdf
http://www.mitsubishielectricaircon.fi/pdf/VTT/VTT-S-12177-06e.pdf
 
P

Pumppu Ukko

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

FR9: Maahantuoja Scanoffice

FR26: Onninen, joka ei välttämättä tuo koneitaan itse maahan, mitsut tulee ainakin kataikolta.

Mielestäni noissa on eri kompurat, ja ulkonäkö on erilainen... Suuria eroja ei kyllä ole.

Sharpit ei nyt suuresti eroa aina edellisestä mallista. kompura,softa tai ulkonäköä on muutettu.

Eli mutua on, hirteen en näistä lausunnoista mene.
 
P

Peksujeff

Vieras
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Sharp mallistossa ei löydy N-loppuista tyyppiä, myyjien väittelystä huolimatta.
Hanki hyvä mies ilmalämpöpumppu jossa on;
Todistettavasti hyvä hyötysuhde (ei COP vaan vuosihyötysuhde)
Pitkä 5 vuoden takuu ilman vedätyksiä
Joutsenmerkittyä ja testattua laatua
Seurustele vielä sofistikoidun jälleenmyyjän kanssa.
Et tule pettymään
 
L

Lämpö

Vieras
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Mites tuo Tyyppikilven N-merkki sitten parantaa laitetta? Olisko jotain faktaa heittää,että IVT olisi oikeasti jotenkin parempi kuin Sharp ???

Jos tuo N-merkki maksaa useita satoja euroja niin on siinä sitten varmaan jotain aikapaljon parempaa ;)

http://joutsenmerkki.fi/merkinhyodyntaminen/
Joutsenmerkki pidentää laitteen ikää....mitenköhän tuo tapahtuu?
 
V

vth-kylmä

Vieras
Vs: SHARP AY-XP26FR-N/AY-X26FR-N

Peksujeff sanoi:
Sharp mallistossa ei löydy N-loppuista tyyppiä, myyjien väittelystä huolimatta.
Hanki hyvä mies ilmalämpöpumppu jossa on;
Todistettavasti hyvä hyötysuhde (ei COP vaan vuosihyötysuhde)
Pitkä 5 vuoden takuu ilman vedätyksiä
Joutsenmerkittyä ja testattua laatua
Seurustele vielä sofistikoidun jälleenmyyjän kanssa.
Et tule pettymään
Aika kovaa mainontaa myyjältä?
Samalta lainattu (Ne on tänne tehtyjä, tekevät pakkasella todistetusti vielä lämpöä, kohtuullisella hyötysuhteella.
Ilppi tulee - mielestäni - olla sellainen että sen voi ostaa ja unohtaa) Huom ivt ssä on jälkeenpäin asennettu pohjan sulatusvastus ei tehtaalla .Miten ne voi olla tänne tehtyjä ilman vastusta?Vedätys takuu ?? eikös se ole just ivt jossa ei ole takuuta vaan vakuutus?
Voitko kertoa mitä hyötyä on joutsenmerkistä ?(suomessa asennettu pohjavastus)Onko sofistikoitu myyjä juuri Hirvosen pumppuyhdistyksen "kouluttamia" myyjiä (kokonainen päivän koulutus)
Miksei kaikki myyjät voi toimia täällä omalla nimellänsä kun kuitenkin kaikki huomaa nämä "asiakkaat"
 
Back
Ylös Bottom