visannala
Rintamamiestalollinen
Osaako joku sanoa, pystyyköhän Sharp AY-XP9JR sisäyksikköä käyttämään pelkkänä tuulettimena ilman siihen kytkettyä ulkoyksikköä? Eli kun tosta vanhasta pumpusta hajosi kompressori, niin pitäisin mielelläni pelkän sisäyksikön kierrättämässä puuhellan sekä korvaavan ilpon lämpöä keittiöstä eteisen puolelle. Nyt yksiköt ovat vielä kytketty toisiinsa, mutta on tarkoitus laittaa uusi ilpo lämmittämään kämppää.
Sharpissa toimii se ionisointi puhallus "takkatoimintona" ja sen saa päälle ilman että ulkoyksikkö lähtee käyntiin, eli se toimii nyt vaikka ulkoyksikön kompura on rikki. Sähkön syöttö menee ulkoyksikölle, josta tulee johto sisäyksikköön. Onnistuuko pelkän sisäyksikön kytkeminen pelkällä johdolla ja pistotulpalla pistorasiaan, mitä sanotte?
Kun yksiköt on irroitettu, niin ajattelin, että poistaisi sisäyksiköstä kennoston kokonaan, jotta ilmanvirtaus koneen läpi olisi parempi ja laittaisi sen puhaltamaan ristiin tulevan toimivan ilpon kanssa, jolloin voisi tarpeen mukaan puhaltaa lämpöä eteisen puolelle. Ilmalämpöpumppu on siis keittiössä ja puhaltaa olohuoneen suuntaan.
--
Ville S.
Sharpissa toimii se ionisointi puhallus "takkatoimintona" ja sen saa päälle ilman että ulkoyksikkö lähtee käyntiin, eli se toimii nyt vaikka ulkoyksikön kompura on rikki. Sähkön syöttö menee ulkoyksikölle, josta tulee johto sisäyksikköön. Onnistuuko pelkän sisäyksikön kytkeminen pelkällä johdolla ja pistotulpalla pistorasiaan, mitä sanotte?
Kun yksiköt on irroitettu, niin ajattelin, että poistaisi sisäyksiköstä kennoston kokonaan, jotta ilmanvirtaus koneen läpi olisi parempi ja laittaisi sen puhaltamaan ristiin tulevan toimivan ilpon kanssa, jolloin voisi tarpeen mukaan puhaltaa lämpöä eteisen puolelle. Ilmalämpöpumppu on siis keittiössä ja puhaltaa olohuoneen suuntaan.
--
Ville S.