Sharp AY-ZP40PR ja DC Over Current Error

lani

Tulokas
Muutama vuosi sitten asennettu laite. Käytetty kesäisin viilentämään, mutta nyt viime talvena käytin myös lämmitykseen. Tuntui että lämpöisemmillä keleillä toimi hyvin mutta pakkasen kiristyessä lähemmäs kymmentä astetta alkoi heittämään vikatilaan. Ulkoyksikkö "kiihdyttelee" niin että taloon sisälle kuuluu ja tekee tätä muistaakseni muutaman yrityksen kunnes sitten menee vikatilaan ja vilkuttelee kaksi oranssia, kaksi vihreää+oranssia ja yhden oranssin ledin sisäyksikössä. Kauko-ohjaimella kun boottaa niin taas yrittää uudelleen mutta vian ilmetessä se ilmenee myös seuraavalla käynnistysyrityksellä helposti uudelleen.

Katson huoltomanuaalia täältä http://kesko-onninen-pim-resources-...-1.amazonaws.com/pimdocuments/IMG_1798102.pdf

Vikakoodi viittaa ongelmaan "DC Over Current Error" ja sen selvityskaavio on seuraava:
1684346577566.png

Käsittääkseni kompressori pyörii tilanteessa.. ja joku "itsestään paraneva" tai sääriippuvainen juttu tämä on. Kosteus, kosketushäiriö, kylmäaineen tasot, jonkun asian jäätyminen tms.. Ulkoyksikkö on kuitenkin ollut sula ja siisti tilanteissa päältäpäin katsoen.

Ideoita?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Nuo anturien vastusarvot kannattaisi ainakin tarkistaa vikatilanteessa
"Check indoor exchanger termistor and discharge thermistor."

Sisäyksikköstä TH2 Heat exchanger thermistor
Ulkoyksiköstä TH1 Compressor thermistor

Pakkasilla sitten Hemmo-testiä kehiin, eli pyynti ja puhallus täysille ja mitattaan hetken kulutta puhalluslämpötila.

Onko sisäyksikön kenno koskaan pesty?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom