Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

A

arto78

Vieras
Hei!

Sain todella hyvän tarjouksen kyseisestä pumpusta asennettuna parhaillaan käynnissä olevien pytinkimessujen yhteydessä. Ostopäätös pitää tietenkin tehdä sunnuntai-iltaan mennessä ;D

Jostain sharp - bosch - ivt yrityskombinaatiosta oli puhetta.

Eli onko kellään jotain tarkempaa faktaa kyseisestä pumpusta? tarvitsisin pikaista apua...


tässä on valmistajan mainosesite:
http://www.kylmatekniikka.fi/uploads/files/sharp_nordic_inverter_1_.pdf
 
L

Lämpö

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Aika vanha malli tuo Sharpilta :) Oliko lyömätön tarjous?
 
A

arto78

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

siis kuinka vanhasta mallista on kyse? ainakin ulkoisilta puitteilta esitteessä näyttää uudelta, mutta en minä näistä oikein mitään tiedä..

sekoitatko sen tähän vanhempaan malliin:
http://www.ivtlampopumput.fi/pdf/SharpFinsk.pdf
 
I

ILP15

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

arto78 sanoi:
siis kuinka vanhasta mallista on kyse? ainakin ulkoisilta puitteilta esitteessä näyttää uudelta, mutta en minä näistä oikein mitään tiedä..

sekoitatko sen tähän vanhempaan malliin:
http://www.ivtlampopumput.fi/pdf/SharpFinsk.pdf

Pari vuotta vanhoja malleja.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

arto78 sanoi:
siis kuinka vanhasta mallista on kyse? ainakin ulkoisilta puitteilta esitteessä näyttää uudelta, mutta en minä näistä oikein mitään tiedä..

Sharp Nordic Inverter ei oikein sano laitteen oikeasta mallimerkinnästä mitään.

Ehkäpä oikea mallimerkintä löytyy Sharpin esitteestä
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=479.0
 
A

arto78

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

janti sanoi:
arto78 sanoi:
siis kuinka vanhasta mallista on kyse? ainakin ulkoisilta puitteilta esitteessä näyttää uudelta, mutta en minä näistä oikein mitään tiedä..

Sharp Nordic Inverter ei oikein sano laitteen oikeasta mallimerkinnästä mitään.

Ehkäpä oikea mallimerkintä löytyy Sharpin esitteestä
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=479.0

tarkat mallimerkinnät:

ulkoyksikkö
ae-x26fr-n
sisäyksikkö
ay-xp26fr-n

olisko tämä:

http://www.boschvarme.se/upload/handbocker/Anv%C3%A4ndarbok%20Sharp%20Nordic%20Inverter.pdf
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Minkä hintainen tuo tuote oli?
FR-N viittaa IVT:hen , koska IVT:llä on ollut yksinoikeustuohon N-kirjaimeen. Nykyisen "murroksen" aikana voi merkinnät vapautua ehkäpä hieman... ::)
 
A

arto78

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

1600€ asennettuna, messujen ajan.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

arto78 sanoi:
ulkoyksikkö
ae-x26fr-n
sisäyksikkö
ay-xp26fr-n

olisko tämä:
http://www.boschvarme.se/upload/handbocker/Anv%C3%A4ndarbok%20Sharp%20Nordic%20Inverter.pdf

Kyllä se tuo on tässä vastaava ruotsin kielinen esite samasta paikasta.
http://www.boschvarme.se/upload/produktblad/Sharp%20Nordic%20Inverter%20(Luft_Luft).pdf

Ruotsissa tätä saa Onnisen kautta, ehkä näin on nyt myös Suomessa
http://www.onninen.com/sweden/produkter/onnline/Documents/SHARP+ECO+Inverter+Sljblad.pdf

Tätä mallia ei tietääkseni testattu Ruotsissa. Tässäpä jotain aiempaa juttua http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3944.0
 
J

jule-

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

arto78 sanoi:
1600€ asennettuna, messujen ajan.
No se merkki on tuon hinnan perusteella Sharp. Sharpin hinnat taitavat pyöriä siinä 1700-1900€ asennettuna.
Eli hintansa puolesta vaikuttaisi olevan kunnossa.
Omasta kokemuksesta en lähtisi ostamaan pumppua extempporee , jonkun tiukan aikataulutetun tarjouksen perusteella.
Suosittelisin katsomaan ja tarkastelemaan vähän muitakin ehdokkaita. Jos pumpun pystyy myymään messuilla tuohon hintaan ,
niin kyllä sen voi myydä siihen hintaan messujen jälkeen , jos niikseen tulee. :)
 
A

arto78

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Vaikuttaa kuitenkin speksien ja asentajan suositusten perusteella ihan kelpo pumpulta tuohon hintaan. Panasoniceja saa tuohon hintaan, uskoisin kuitenkin tämän ehkä olevan astetta parempi.
Onko ehdotuksia sitten muista pumpuista tuohon hintaan asennettuna? Johonkin haarukkaan se hinta on rajattava. :)
 
H

hp

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

no vaikka mitsun ge 35. saa alta tonnin,on hiljaisempi ja löytyy enemmän tehoa.
 
J

jule-

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

hp sanoi:
no vaikka mitsun ge 35. saa alta tonnin,on hiljaisempi ja löytyy enemmän tehoa.
No ei kai nyt sentään asennettuna alta tonnin? ??? Sharpin hinta oli asennettuna.
 
H

hp

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

samoilla messuilla oli tarjous mitsun ge 35 asennettuna 1450 €. tarjous voimassa koko viikon.
 
A

averhe

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Taitaa olla varastojen loppusiivous tarjouksia, kyllä kunnon normaali Sharpin saa noin tonnin halvemmalla asennettuna kuin vastaavan IVT:n. Muuten IVT on täsmälleen sama kone kuin Sharp ja Sharpin valmistama, ainoa ruotsalaisuus IVT:ssä on se,että kaukosäätimeen on lisätty kymppitoimintanappula, toiminto koneeseen on jo tehtaalla asennettu valmiiksi ;).
 
H

Hans Byxor

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Vahvasti näyttää samalta kuin IVT FR-N. Odotettavissa korvia huumavaa ujellusta sisätiloissa, jos tuon otat.
 

Både

Kylmämestari
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

averhe sanoi:
Taitaa olla varastojen loppusiivous tarjouksia, kyllä kunnon normaali Sharpin saa noin tonnin halvemmalla asennettuna kuin vastaavan IVT:n. Muuten IVT on täsmälleen sama kone kuin Sharp ja Sharpin valmistama, ainoa ruotsalaisuus IVT:ssä on se,että kaukosäätimeen on lisätty kymppitoimintanappula, toiminto koneeseen on jo tehtaalla asennettu valmiiksi ;).

Heh,kyllähän sen varjolla voi donan enempi pyytää.. ;D ;D
 
A

arto78

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

No niin nyt on pumppu kytketty. Hyvän näköinen sisäyksikkö on kyllä. Modernin näköinen. Annan palautetta kunhan käyttöpäiviä on kertynyt.

Onko kellään tietoa, mitä plasmaklusterit ja progressiivinen ilmavirtaus-systeemit vaikuttavat normaalin virrankulutuksen päälle? Kannattaako näitä yleensä käyttää?

Mitenkäs tuo ilmanvirtauksen määrä? kannattaako pitää auto-moodissa vai 1,2,3 nopeudella, näin kulutuksen kannalta.
 

Liitteet

  • 03062009233.jpg
    03062009233.jpg
    135,7 KB · Katsottu: 649
  • 03062009238.jpg
    03062009238.jpg
    113,7 KB · Katsottu: 706
J

jule-

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Joskus seurailin kulutuksia PM300 energiamittarin kanssa. Plasmaklusteri ei vienyt mitään näkyvää. Tosin vaikutuskin on kyseen alaista , mutta ei siittä mitään haittaakaan ole jos pitää päällä. Progressiivinen ilmavirtaus ei syö sähköä , koska läppä ajetaan vain kerran eri asentoon. Swingi on tälle ns. vastakohta , koska tällöin tätä läppää liikutellaan edes takaisin. Kokeile toimintaa niiden toimintaa , niin näet onko niistä hyötyä. Itse en ole käyttänyt kumpaakaan. Ilmavirtaus vei mieletäni auto tilassa eniten , mutta en ole sitä tarkastellut tarkemmin. Puhallus on ollut manuaalilla teholla 1 tai 2.
 
A

arto78

Vieras
Vs: Sharp Nordic Inverter- Messutarjous

Kiitos vastauksesta, Jule.

Kannattaako tuota ajastinta käyttää näin yösähköä silmällä pitäen? Kokeilin laittaa nyt ajastimen niin, että se jysähtää (toivottavasti positiivisesti) käyntiin 22:00,sammuu 07:00. Eli näin leudoilla säillä kun yö kylmenee niin pumppu antaa vähän lämpöä yöllä jos tarvetta ja vähän puhdistaa sitten ilmaa jos ei muuta, ja päivällä "aurinko" lämmittää taloa ::)
 
Back
Ylös Bottom