Siirtoverkkojen pullonkaulatuloista 25% eun yhteisiin siirtoyhteys projekteihin?

Mase

Aktiivinen jäsen
Ruotsin sisäiset pullonkaulat eivät taida olla pelkkää haluttomuutta tehdä vahvistuksia. Olen aikoinaan saanut käsityksen, että kysymyksessä on ongelmat johtoalueiden saamisessa, olenkohan oikeassa? Tanskan yhteyksien vahvistaminen lisäisi pullonkaulojen vaikutusta Ruotsin sisällä. Pörssihinnat Ruotsissa ja Tanskassa eivät mielestäni viittaa siihen, että Tanska-yhteydet olisivat pullonkaula.

Espejot

Hyperaktiivi
Ruotsin sisäiset pullonkaulat eivät taida olla pelkkää haluttomuutta tehdä vahvistuksia. Olen aikoinaan saanut käsityksen, että kysymyksessä on ongelmat johtoalueiden saamisessa, olenkohan oikeassa? Tanskan yhteyksien vahvistaminen lisäisi pullonkaulojen vaikutusta Ruotsin sisällä. Pörssihinnat Ruotsissa ja Tanskassa eivät mielestäni viittaa siihen, että Tanska-yhteydet olisivat pullonkaula.
Tämä sanotaan epäsuorasti koska pullonkaulatuloista vain pieni osa tulee Tanskan ja Ruotsin rajalla.

Ruotsilla on näitä tuloja tällä hetkellä ”tilillä” noin 85 miljardia kruunua eli noin 7,9 miljardia euroa. Niistä 75 prosenttia on tullut maan sisäisestä sähkönsiirrosta, sillä Ruotsi, toisin kuin esimerkiksi Saksa tai Suomi, on jaettu hinta-alueisiin – mikä taas on EU:n toive.

kotte

Hyperaktiivi
Ruotsin sisäiset pullonkaulat eivät taida olla pelkkää haluttomuutta tehdä vahvistuksia. Olen aikoinaan saanut käsityksen, että kysymyksessä on ongelmat johtoalueiden saamisessa, olenkohan oikeassa?
Voisivat vetää tasavirtasiirtojohtoja olemassa oleviin johtokäytäviin tai tasavirtakaapeleita jonnekin tien varteen tai vaikka mereen pohjoisesta etelään. Alan teollisuushan on pitkälti ruotsalaista. Kiinalaiset ovat vetäneet omaan maahansa pitempiä ja järeämpiä yhteyksiä (mahdollisesti enemmän tai vähemmän eurooppalaiseen teknologiaan nojautuen), mitä tarvittaisiin pituuden puolesta maan päästä päähän ja tehoa yllin yllin siihen nähden, millä maan sisäiset pullonkaulat poistuisivat.

Lakiasiatkin ovat ruotsalaisten omia. Kai sielläkin on jokin mahdollisuus pakkolunastaa maata teitä, rautateitä ja voimansiirtolinjoja varten, jos muuta ratkaisua ei valtakunnan erikoisen tärkeitä hankkeita varten ole?

Back
Ylös Bottom