Sisäyksiköstä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

pera

Vieras
Voiko/saako sisäyksikköä irroittaa itse? Tällä ajattelin jos joskus remppaa seinää niin voi myös sisäyksikön takaa maalata/tapetoida.

Vs: Sisäyksiköstä...

Voihan sen tapiseerausta tai maalausta varten irrottaa varovasti jonkin verran ulos seinästä, jos kylmäputket antavat periksi. Kylmäputkien irrottamiseen sinun pitää kutsua kallis mies (ellei ole tuttuja Esson baarissa), ja tulee sille pikkuläntille enemmän hintaa kuin koko talon seinien laittamiselle. ;)

Muistaakseni joku ympäristöministeriön nainen toteaa jossakin, että ei saa koskea kylmäpiiriin, jos ei ole Tukesin lupia. Käytä siis ainakin hanskoja. ;D

Minä jättäisin sisäyksikön taustan koskematta. ;)

Ei sinne sun kotiin tule kukaan vahtimaan mitä teet. Senkus tapetoit/maalaat kaikessa rauhassa.

Eipä onnistu ainakaan meillä sisäyksikön ottaminen vähääkään irti seinästä. Putket taittuvat läpiviennin jälkeen heti sen 90 astetta kulkeakseen kourua pitkin ulkoyksikölle. Useita asennuksia nähtyäni olen todennut että lähes kaikissa asennuksissa on sama juttu. Tietysti jos ulkoa avaisi kourut ja taivuttaisi putket suoriksi että mahtuvat reiästä sisään ja sitten vetäisi sisäyksikkö pois seinästä... Kuulostaa aika hazardilta. :P

Tarkoitin nimenomaan sitä, että kylmäputkia ei kannata irrotella tapetoinnin vuoksi. :)

Minulla eivät putket tee niin äkkimutkaa ja olen kerran käyttänyt sisäyksikköä vähän irti - putket antavat sen verran periksi.

Takaisin
Ylös Bottom