Sivuston kehitysidea

Otetaanko palautejärjestelmä käyttöön? (Lue alla olevasta keskustelusta lisää)

• Kyllä

Ääniä: 44 67,7%
  • Ei

Ääniä: 21 32,3%

• Ääniä yhteensä
    65
H

Hemmo

Vieras
Vs: Sivuston kehitysidea

SON sanoi:
Näistä +tai - merkinnöistä olisi hyvä jäädä "jälki" siihen kirjoitukseen jolla se merkintä on annettu. Lukijan olisi paljon helpompi hahmottaa kirjoituksen sisällön ja merkinnän yhteys.

Minusta riittää tuo pelkkä yleis-karma.
Jos positiivista on selvästi enemmän, voi olettaa pysyneensä asialinjalla.
Raju miinussaldo osoitaa taas sen, että kenties on syytä katsoa peiliin ja parantaa kirjoittamisen tasoa.

Ei kai tätä kannata kannata kohdentaa yksittäiseen aiheeseen?
Voihan sen palautteen(+sekä -) kirjoittaa suoraan keskustelun tiimellyksessä komenttina aiheesta.
Eikös tämä ole foorumin olettamus, jotta keskustelua syntyy.

Tai olishan se helpompaa! Joku aloittaisi omasta mielestään hyvän aiheen.
Ja muut antaisivat vain pelkkiä plussi ja miinuksia.... ;D

PS.
Voe perkule kuitennii, kohta sitt vissii äänestetään kohdennetaanko vai riittääkö yleis-karma... ;D

Maalainen

Vakionaama

Hemmo sanoi:
Voe perkule kuitennii, kohta sitt vissii äänestetään kohdennetaanko vai riittääkö yleis-karma... ;D

Ja kohta ei enää kukaan kirjoittele mitään ku aika menee plussia ja miinuksia näppäilessä ;D

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

Onko niin, että yksi henkilö pystyy rajattomasti kliksuttelemaan miinuksia toiselle ??? Omat miinukset vaan pompsahtivat yön aikana 2:sta 8:aan kun satuin olemaan asioista hiukan eri mieltä Ovolon kanssa ::)

J

jule-

Vieras

Varmaan pystyy jos haluaa , mutta vain 1 ääni per tunti.

jussi

Vakionaama

Ultimaattori sanoi:
Onko niin, että yksi henkilö pystyy rajattomasti kliksuttelemaan miinuksia toiselle ??? Omat miinukset vaan pompsahtivat yön aikana 2:sta 8:aan kun satuin olemaan asioista hiukan eri mieltä Ovolon kanssa ::)

Ei tullut mieleen, että joku muukin voisi olla eri mieltä? (selvyyden vuoksi, en tiedä mitä viestiä tarkoitat. Olen kyllä
painellut jonkun plussan ja miinuksen, mutta en kirjoittajan, vaan viestin "asiallisuuden" mukaan)

Muuten näyttäisi siltä, että selvimmät "ylilyönnit" vähenivät kiitettävästi.

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

jussi sanoi:
Ultimaattori sanoi:

Ei tullut mieleen, että joku muukin voisi olla eri mieltä? (selvyyden vuoksi, en tiedä mitä viestiä tarkoitat. Olen kyllä
painellut jonkun plussan ja miinuksen, mutta en kirjoittajan, vaan viestin "asiallisuuden" mukaan)

Muuten näyttäisi siltä, että selvimmät "ylilyönnit" vähenivät kiitettävästi.

Tottakai erimieltä saa olla ja pitääkin olla jos siltä tuntuu. Nyt vain vaikuttaa siltä että miinuksen antamista käytetään keppinä toista kirjoittajaa kohtaan. Eli kritiikki kohdistuu kirjoittajaan, ei kirjoitukseen. Useimmat ymmärtänevät mitä tarkoitan :)

O

ovolo

Vieras

Ultimaattori sanoi:

Tuo on melko suraa vihjailua, että minä olisin miinuspisteiden takana.

Muuten, minulla sama juttu, joka kerran kun kirjoitan Ultimatemarketista vaikkapa vain todistettavaa faktaa, miinuksia satelee...

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=6298.msg79623#msg79623

J

jule-

Vieras

No ei niitä miinuksia pidä ottaa vakavasti. Niitä kertyy itse kullekkin väkisin. ;)

H

Hemmo

Vieras

jule- sanoi:
No ei niitä miinuksia pidä ottaa vakavasti. Niitä kertyy itse kullekkin väkisin. ;)

Niin, "jos se ei tapa niin se vahvistaa, sano Arska kun tappelussa puukosta sai".

SON

Vakionaama

Tämä vain + - vaihtoehto on tilastotieteen näkökulmasta torso jos halutaan saada todellinen mielipide esille. Nyt vain yhdistetään mielipiteen tulokseksi se miellyttääkö kirjoitus lukijaa vai ei ja minkalaisen vastaavan mielikuvan lukija on luonut sen kirjoittajasta.

Jos halutaan esimerkiksi tietää mikä on + tai - jakauma kirjoittajalle ja kirjoitetulle teksille, tulisi nykyisien tunnuksien tilalle antaa ainakin kolme uutta synonyymitunnusta. Esimerkiksi Ville, Kalle ja Pikkukalle olisi SON mutta tätä sidonnaisuutta ei saisi kukaan muu tietää kuin SON itse ja SON: n "profiiliin kertyisi" totaalipisteet. Niiden perusteella SON voisi sitten päätellä "siivottako suunsa" vai jatkaa nykyistä menoa. :)

Nykyinen malli antaa aivan liikaa siimaa "hiekkalaatiikkoleikkiin" mutta ei minulla mitään sellaista vastaansanomista nykyiseenkään ole että "pitäisi nousta takajaloilleen " ;D

P

pahhi

Vieras

Luulin, että yhdelle kirjoittajalle voi antaa joko yhden plussan tai yhden miinuksen. Tämä vähentäsi sitä, että tunnin välein käytäisiin nipsuttelemassa miinuspisteitä.

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

Ihmetyttää kuinka Hemmolle on tullut noin paljon miinuksia ??? Miehen kirjoituksethan ovat mitä viihdyttävintä luettavaa ja samalla täyttä asiaa. Kenties joku makselee kalavelkoja?

H

Hemmo

Vieras

Heh :D Eipä kannata ihmetellä.
Kyllä se Hemmo on ne miinuksetkin saanut ihan "ansioista" ;D

Se kun tää minu kirjotustyyli, epäsuora kieroilu, on ikkään ku isäni syytä.
Mitäs oli savolaine.
Ja äiteen oli sukunimeltään Hämäläine.
Ja mie tulin tavoiltain järkenää molempii.

No ei se mittää, onha tääl pohjalaisiikii ;D

Se kun tuo kanssaihmisten mielyttämine on enempi monimutkane asia, ns. politikkojen hommia.
Suurin osa aina ennen vaalia on asiasta kun asiasta kansan kanssa samaamieltä.
Jos siitä lähtöö ja yrittää ylen kovasti noita "plussa"-merkkejä kerätä, nii eihä sitä voi olla asioista mittään mieltä.
Mutta ooppas ja sanopas vaikka jotta "Chunlan on viilentimien aatelia", nii jopas rupiaa miinuksia ropisemmaan.

Ja ossaahan se olla niinkii jotta savossa syntyny,
karjalaan karannu
ja sekavasti sönkkäävä murresekoilija ei ole kaikkien mielee. :D

Noh, nythän on Pitkäperjantai
Käjet ristii ja rauha maassa.

Repikää siitä, nii riijellään kohta lissee...
Rattoisaa Pääsiäistä!
Hemmo :D

P

peruspumppu

Vieras

ei kai tää miinuspisteily tarkoita ettei saa enään totta puhua vaan täytyy alkaa
myötäileen myös mitsumiehiä.
ei tässä kauheesti ole järkeä aina historiassa on toduuden puhujat kivitetty ensimmäisenä.
Minulle on sama saanko miinuksia vai plussia,mutta onhan mielyttävää olla miinus puolen parhaita. ;D

jusa

Jäsen

peruspumppu sanoi:
ei kai tää miinuspisteily tarkoita ettei saa enään totta puhua vaan täytyy alkaa
myötäileen myös mitsumiehiä.
ei tässä kauheesti ole järkeä aina historiassa on toduuden puhujat kivitetty ensimmäisenä.
Minulle on sama saanko miinuksia vai plussia,mutta onhan mielyttävää olla miinus puolen parhaita. ;D

Muhkean miinus-saldon olet kerännyt puolessatoista viikossa. Onnittelut.:D

Yleinen linja näyttää olevan, että karmapisteitä kylvetään varsin avokätisesti, niinpä paljon kirjoittelevilla saldot on kesällä jo tuhansissa ja seurauksena karmapisteiden inflaatio.
Itse kannatan maltillisempaa pisteiden jakamista, erityisen hyvästä kirjoituksesta/mielipiteestä tulee + ja mauttomuuksista -.
En ole antanut vielä yhtään karmapistettä tuon 2.4 jälkeen kirjoitetuille viesteille ja mielestäni vanhoille viesteille ei jälkikäteen ole järkevää alkaa ruksimaan plussia ja miinuksia. Uusilla jäsenillä tietysti tilanne on toinen kun heille kaikki viestit on uusia.

Både

Kylmämestari

On ehkä kaukaa haettua ruveta vertaamaan itseään suuriin filosofisteihin tai toisinajattelijoihin jos kertoo käyttökokemuksia omasta ilpistään. ;D ;D

V

Vaahteramäki

Vieras
Vs: Mikä olisi hyvä malli?

Aippi
Kylmäkalle

Palaute: +9/-21
[kehu] [haukku]
Poissa

Nää on jänniä nämä pisteytykset. Mietityttää vain, mistä lie Aippille tullut nuo pakkaslukemat. Joku ulkopuolinen lukija saattaa ymmärtää niin, että hänen ohjeita ja neuvoja ei kannata noteerata. Kuka siis voi mielestään heittää ensimmäisen kiven  :eek:

Siirsin Vaahteramäen kommentin tähän ketjuun, koska tähän tuo paremmin kuuluu. /janti

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen

Nämä pisteet jaetaan varmasti pitkälti sen mukaan miten jokin viesti itseä miellyttää. Jos jaksaa kirjoittaa asiallisesti ja mahdollisimman vähän provosoiden pysyy miinussaldo todennäköisesti pienenä. Ei kannata ajatella, että pistesaldot kertoisivat jotain jonkun ammattitaidosta. Sellaiseen arviointiin ei tällainen keskustelupalsta ole oikea paikka.

Esim. Aipillakin olisi ammattitaidon puolesta varmasti mahdollisuus olla foorumin pistepörssin (+) kärkinimiä, jos hän auliisti jakaisi tietoja ja kokemuksia, eikä ottaisi osaa merkkien välisiin kiistoihin. Mutta en usko Aipinkaan paljoa välittävän sijoituksesta tämän foorumin 'pistepörssissä' ;D

SON

Vakionaama

Loistava ilmaisu, miltei aforismi

Lainaus Både:lta
On ehkä kaukaa haettua ruveta vertaamaan itseään suuriin filosofisteihin tai toisinajattelijoihin jos kertoo käyttökokemuksia omasta ilpistään. Virnistää
Virnistää

Annan + pisteen tästä

Aforismista tuli mieleen eräs kuulemani
" Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä mutta sosialismissa asia on päinvastoin"
::)

dadogmeat

Jäsen

Oikeastaan tämä anna piste -systeemi olisi toimiva, jos vastauksille itselleen saisi antaa plussaa ja vain plussaa, jos siinä puhutaan asiaa/ vastataan hyvin kysymykseen.

Yksi kanssa harkittava kehityksen paikka voisi olla "tag" -systeemi, jolla voisi kuka tahansa laittaa tagin viestiketjuun tai vastaukseen ja näin löytäisi ympäri isoa massaa hukkuvat informaation palaset toisen laisen sorttauksen perusteella. Ja eikä löytymistä haittaisi vaikka tagin sekä vastauksen "relevanttiuden" perusteella niitä pystyisi sorttaamaan. En tiedä taipuuko SMF tähän...

5500

Aktiivinen jäsen

dadogmeat sanoi:
Oikeastaan tämä anna piste -systeemi olisi toimiva, jos vastauksille itselleen saisi antaa plussaa ja vain plussaa, jos siinä puhutaan asiaa/ vastataan hyvin kysymykseen.

Yksi kanssa harkittava kehityksen paikka voisi olla "tag" -systeemi, jolla voisi kuka tahansa laittaa tagin viestiketjuun tai vastaukseen ja näin löytäisi ympäri isoa massaa hukkuvat informaation palaset toisen laisen sorttauksen perusteella. Ja eikä löytymistä haittaisi vaikka tagin sekä vastauksen "relevanttiuden" perusteella niitä pystyisi sorttaamaan. En tiedä taipuuko SMF tähän...

Sait esityksestä minulta +pisteen.

T

teukka

Vieras

Minäkin olisin sitä mieltä, että plussat ja miinukset pitäisi antaa vastauksille (siis viesteille) eikä kirjoittajille. :cool:

T

teukka

Vieras

Onkohan näissä pisteytyksissä joku vilunki, kun on niin hirmuisia määriä miinuspisteitä? ???

P

pumppu pettää

Vieras

no jaa ...näyttää minulla olevan miltei kokonaan miinuksella, tilanne on hälyttävä..täytyy laatia uusi imago+kasvojenkohotus..

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

Mä annan Pettävälle Pumpulle plussan kun muistan monta wanhaa hyvää kirjoitusta...

Ootko Både on perustanut itselle toisenkin nimimerkin jotta voi antaa itselle plussaa???

Kun kerta tämän aloitteen laiton vireille niin kyllä on pakko todeta ettei ollut ihan vielä tämän foorumin lukijakunta kypsä tälle pisteytyssysteemille. Pelkät plussat olisi riittäneet ja sittenkin niin ettei yksi nimimerkki voi antaa plussaa tietylle toiselle nimimerkille kuin puolen vuoden välein. Tällä estettäisiin juurikin uuden nimimerkin käyttäminen itsensä nostamiseksi.

T

teukka

Vieras

Jos jatketaan, niin ehdottaisin, että annetaan vain plussia ja niitäkin tietyin rajoituksin. Pisteet annettaisiin viesteille eikä kirjoittajille. Onkohan tuo mahdollista? :)

jarip

Vakionaama

Tässä saattaa olla vaarana tanjakarpelailmiö, eli kun toinen antaa plussaa ja toinen miinusta samalle kirjoittajalle, niin tilanne onkin tasan. Eikös tämä karpela ole ollut joskus Suomen parhaiten ja huonoiten pukeutuva naishenkilö? Ota nyt siitä selvää, oliko tanjan pukeutuminen ok ja onko pumppusivun kirjoittajan jutut hyviä vai huonoja?

Siinä mielessä pelkkä kehu voisi olla paikallaan. Jos huonolla kirjoittajalla ei ole yhtään kehuja, onhan sekin merkki siitä, ettei sitä arvosteta. Toisaalta hieman provosoiva ja kyseenalaistava kommentti saattaa tuottaa varsin hyviä kommentteja muilta, joten niilläkin on oma roolinsa keskusteluissa.

VesA

In Memoriam

teukka sanoi:
Jos jatketaan, niin ehdottaisin, että annetaan vain plussia ja niitäkin tietyin rajoituksin. Pisteet annettaisiin viesteille eikä kirjoittajille. Onkohan tuo mahdollista? :)

Eiköhän tämä ole tähän mennessä osoittanut, että pisteitä jaetaan ennenkaikkea merkkisotien mitaleina.

Pelkäänpä ettei pelkkien plussien jakaminen sitä muuta. Taistelutoverit vaan alkavat jakaa plussia toisilleen, siinä mielessä tämä toimii nyt jopa paremmin... näkyy tuo miinussaldokin.

H

Hemmo

Vieras

Ultimaattori sanoi:
Heh, Hemmosta tullut meikäläistäkin kettumaisempi mies ;)
Eipä noista ole haittaa, oli miinusta tai plussaa.
Eikös se ollu jo ennustettavissa
Olen ollut tietoinen tästä, ja tuo minun saldoni on sitä mitä sen olen odottanut olevankin.

Kaikille karma näpyttelijöilleni tästä kaunis kiitos....
[size=10pt]Ja voe per..le ku se ottaa pattiin [/size] ;D :-[
Kyllä Hemmoa nyt kyrsii :D :D

Mutta nuo yli sadan miinuksen henkilöt?
Vaikuttaa siltä että täältä löytyy koston halua ja kaunaisuutta.
Ja se näyttää kohdistuvan pelkästään nimimerkkiin

Kuten teukka tuossa jo mainitsee, viestin sisältö on tainnut unohtua.
Onko edes viitsitty kaikkea lukea.
Jos jollekkin näin lyhyessä ajassa ropisee yli sata negatiivista kannustuspistettä, niin jokuhan niitä tehtailee...

J

jule-

Vieras

VesA sanoi:
Eiköhän tämä ole tähän mennessä osoittanut, että pisteitä jaetaan ennenkaikkea merkkisotien mitaleina.
Ei täällä kaikki pisteet ole lähtöisin merkkisodista. Itsekkin vielä niukasti plussan puolella. ;) :D

VesA

In Memoriam

Hemmo sanoi:
Jos jollekkin näin lyhyessä ajassa ropisee yli sata negatiivista kannustuspistettä, niin jokuhan niitä tehtailee...

Toinen lukupari jossa näkyisi annetut karmat voisikin olla aika mielenkiintoinen.

E

Expert

Vieras

Hemmo sanoi:
Ultimaattori sanoi:
Heh, Hemmosta tullut meikäläistäkin kettumaisempi mies ;)
Eipä noista ole haittaa, oli miinusta tai plussaa.
Eikös se ollu jo ennustettavissa
Olen ollut tietoinen tästä, ja tuo minun saldoni on sitä mitä sen olen odottanut olevankin.
Kaikille karma näpyttelijöilleni tästä kaunis kiitos....
[size=10pt]Ja voe per..le ku se ottaa pattiin [/size] ;D :-[
Kyllä Hemmoa nyt kyrsii :D :D

Mutta nuo yli sadan miinuksen henkilöt?
Vaikuttaa siltä että täältä löytyy koston halua ja kaunaisuutta.
Ja se näyttää kohdistuvan pelkästään nimimerkkiin[/
u]

Olen samaan mieltä Hemmon kanssa. En ole edes kuukauteen keskustellut foorumissa, mutta silti olen saanut päivittäin säännöllisesti miinuspisteitä aikaisemmin kirjoittamistani mielipiteistäni. Joten eräät merkkikiihkoilijat ovat hakemalla hakeneet nimimerkkini että voivat antaa tuon jokapäiväisen miinuspisteen. Minulle se on aivan sama jos se on helpottanut heidän arkipäiväänsä ja näinollen saaneet oman merkkinsä tuntumaan paremmalta mitä se todellisuudessa onkaan.

jukka

Aktiivinen jäsen

Ja se näyttää kohdistuvan pelkästään nimimerkkiin
Tämähän siitä karmasta oli odotettavissakin.

O

ovolo

Vieras

Nämä karmapisteiden jakelu on minusta aivan turhaa ja typerää. En ole edes seurannut, kenen älynväläys tämä oli. Jokainen täysjärkinen ihminen osaa itse muodostaa käsityksensä kirjoituksista ja kirjoittajista, eikä siinä mielestäni tarvita ohjailua karmapisteiden muodossa.

Ainakin miinuspisteet tulisi ehkä lopettaa? Niitä kun tunnutaan annettavan henkilökohtaisista syistä, eikä kirjoitusten sisällön perusteella. Minullekin miinuspisteitä satelee tasaisesti, vaikka en viikkoon ole tänne kirjoittanut. Toki plussapisteitäkin voidaan kaverusten kesken tai multinikkien avulla jaella, mutta lienee harvinaisempaa?

Toisaalta minulle ihan yhdentekevää, onko tämä pisteytys käytössä tai ei. Ei vaikuta millään tavalla kirjoitteluuni. Kirjoitan joka tapauksessa, kun riittävää aihetta ilmaantuu. Sattuneesta syystä kirjoitukseni ovat pyörineet yhden maahantuojan edesottamuksien ympärillä ja se tuntuu olevan muutamalle se punainen vaate, joka panee laittamaan miinuspisteitä. Mutta joukossamme saattaa olla arempia kavereita, jotka voivat lopettaa foorumiin kirjoittelun kokonaan ansiottoman pistetulvan vuoksi...

Caol Ila

Aktiivinen jäsen

Juu kyllä näin taitaa olla.
Turhaa ja typerää.

Itse en aio enää tänne kirjoittaa kertaakaan, mikäli tämä pisteytys on käytössä.

Kiitos ja näkemiin!

Back
Ylös Bottom