sulatus välit?

K

kuumakalle

Vieras
olen huomannut että oma pumppuni sulattelee kovin usein .... :-[
onko muilla kokomusta tosta sulatus välistä noin 0 / -5 pakkasilla ja ilmankosteus noin 60-70%








12 fr-n....modifioitu malli ;)
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Vs: sulatus välit?

Ei ole hirveästi tullut nyt seurailtua , kun loggeri on kiinni toisessa pumpussa. ;)
Joka tapauksessa erittäin harvakseltaan sulattelee , n. 2-3 kertaa vuorokaudessa.
Vettä kertyy aivan nimeksi , arviolta 1,5 , kun talon toisella sivulla MHI lorottelee sellaset lähemmäs 10 litraa vuorokaudessa.
Voin toki vaihtaa loggerin kiinni IVT:hen...
:)

Mitäs modifikaatiota koneeseen on tehty? Vähän kiinnostaa. :cool:
 
D

Dippa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: sulatus välit?

riippuu tehontarpeesta, kaikki 40 minuutista ylöspäin varmaan ok ainakin jos sulaa kunnolla..
 
K

kuumakalle

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: sulatus välit?

seuraile tota sulatusta mutta tuntuu että sulattelee harvase tunti ::)

se modi on että toi lämpötila-anturi on siirretty kojeesta pois noin ,5m
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: sulatus välit?

Laittelin loggerin tarkkailemaan noita välejä.
Mitä numeroita kone muuten näyttää jos painat siittä aux painikkeesta 5 sekunttia (piippaukseen asti)?
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: sulatus välit?

Viime yö ja tämä päivä oli lämpeempi (~+3°C) , eikä laite loggerin käyrän mukaan mennyt kertaakaan sulatukselle.
 
K

kuumakalle

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: sulatus välit?

olkona noin -0 ja pumppu lämmitys jakso oli noin 1h 20min :-\

tota jaksotusta tunttu olevan oliko paksata vai + keliä ???
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: sulatus välit?

kuumakalle sanoi:
olkona noin -0 ja pumppu lämmitys jakso oli noin 1h 20min :-\

tota jaksotusta tunttu olevan oliko paksata vai + keliä ???
Oletko tarkistanut tuleeko resetoinnin jälkeen vielä 13-0 vikakoodi?
 
D

Dippa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Vs: sulatus välit?

Jos ulkoyksikkö kuurautuu tasaisesti umpeen ja sulaa niin silloin yksinekrtaisesti tehontarve on niin suuri, että ulkoyksikkö käy esim. 4 astetta ulkoilmaa kylmempänä. Näillä keleillä kuurautuu nopeasti umpeen.
 
K

kuumakalle

Vieras
Vs: sulatus välit?

heti sulatuksen jälkeen pumppu ottaa 750-1000w ja kun on saavuttanut tavoitelämmön niin tommoinen 550w ? tuntuu aika kovalta tehon otolta kun ulkona ei ole kuin +2
 
J

jule-

Vieras
Vs: sulatus välit?

kuumakalle sanoi:
heti sulatuksen jälkeen pumppu ottaa 750-1000w ja kun on saavuttanut tavoitelämmön niin tommoinen 550w ? tuntuu aika kovalta tehon otolta kun ulkona ei ole kuin +2
Meillä tuo eka pumppu sekoili joskus ja otti tollaset 1500W ihan "lämpimällä" kelillä ihan 20C pyynnillä. IVO-buutti autto asiaan tuolloin , jonka jälkeen kulutukset tippuivat alas normaalille tasolle.
Mutta kun ole jo IVO-buutin tehnyt ja kone jatkaa epänormaalia toimintaa , vaikuttaisi joku olevan vialla. :-\

Kokeileppa tehdä koneelle "Hemmotesti" , eli laita koneeseen maximi pyynti kaukosäätimestä (ei Powerfull moodia) , puhallusnopeudeksi nyt 1-taso.
Kirjoita maximi puhalluslämpö sitten tänne.
Yritä ottaa hieman aikaa kuinka kauan lämpöjen kesti nousta huippuunsa , siitä kun laite lähti lämmittään kovemmin. Kirjaa myös ulkolämpötila ja mahdollisesti jokut max watit.
Digitaalinen lämpömittarin anturi kannattaa laittaa siihen laitteen aivan suulle , pikkusen jopa hieman sisälle. Itse olen suosinut vasenta laitaa.
 

Maalainen

Vakionaama
Vs: sulatus välit?

kuumakalle sanoi:
heti sulatuksen jälkeen pumppu ottaa 750-1000w ja kun on saavuttanut tavoitelämmön niin tommoinen 550w ? tuntuu aika kovalta tehon otolta kun ulkona ei ole kuin +2

No cop arvolla 3 ois semmonen reilu 1500w lämmitystehoa. Voi olla normaaliakin jos harva ja isohko talo.
 
K

kuumakalle

Vieras
Vs: sulatus välit?

lähtö lämpö oli 25.2,ulkona oli lämpöa+ 0.1 ja kosteus 92%

6 minuttia meni ja lämpö oli 41.7 ja max 1400w,,,,
7 minuttia 43.6 1100w ottoteho alkoi tippua
 
J

jule-

Vieras
Vs: sulatus välit?

kuumakalle sanoi:
lähtö lämpö oli 25.2,ulkona oli lämpöa+ 0.1 ja kosteus 92%
6 minuttia meni ja lämpö oli 41.7 ja max 1400w,,,,
7 minuttia 43.6 1100w ottoteho alkoi tippua

Ajallisesti ollaan ihan normaali lukemissa ~7 minuuttia huippuun 0°C:ssa. Ottotehokin ihan OK.
Mutta itse olen saanut viime vuonna tekemässäni testissä max puhalluslämmöksi 58°C. http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=2807.msg32989#msg32989
Eli suunnilleen 15°C enemmän. :-\
Yhä vahvemmin vaikuttaa vikaa olevan. Epäilen että sulla on kylmäaine vuoto. ::)
15 asetta on niin paljon , että sitä ei voi laittaa minkään microilmaston tai kalibroimattomien mittareiden piikkiin.
Suosittelisin seuraavaksi ottamaan yhteyttä myyjään tilanteen korjaamiseksi kuntoon.
Laitteisto & putket olisi sitten ihan hyvä käydä läpi vuodonilmaisimella , jotta vuotokohta oikeasti löytyy , jos sellainen nyt on.
Pelkkää hihasta heitettyä muttereiden kiristelyä ja kylmäaineen lisäystä älä hyväksy. Vuoto nimittäin uusiutuu takuuajan jälkeen , jos vuotokohtaa ei oikeasti löydetä.
 
R

rahikja

Vieras
Vs: sulatus välit?

jule- sanoi:
kuumakalle sanoi:
heti sulatuksen jälkeen pumppu ottaa 750-1000w ja kun on saavuttanut tavoitelämmön niin tommoinen 550w ? tuntuu aika kovalta tehon otolta kun ulkona ei ole kuin +2
Meillä tuo eka pumppu sekoili joskus ja otti tollaset 1500W ihan "lämpimällä" kelillä ihan 20C pyynnillä. IVO-buutti autto asiaan tuolloin , jonka jälkeen kulutukset tippuivat alas normaalille tasolle.
Mutta kun ole jo IVO-buutin tehnyt ja kone jatkaa epänormaalia toimintaa , vaikuttaisi joku olevan vialla. :-\

Kokeileppa tehdä koneelle "Hemmotesti" , eli laita koneeseen maximi pyynti kaukosäätimestä (ei Powerfull moodia) , puhallusnopeudeksi nyt 1-taso.
Kirjoita maximi puhalluslämpö sitten tänne.
Yritä ottaa hieman aikaa kuinka kauan lämpöjen kesti nousta huippuunsa , siitä kun laite lähti lämmittään kovemmin. Kirjaa myös ulkolämpötila ja mahdollisesti jokut max watit.
Digitaalinen lämpömittarin anturi kannattaa laittaa siihen laitteen aivan suulle , pikkusen jopa hieman sisälle. Itse olen suosinut vasenta laitaa.

koitin ton testin omalla mitsu fd25:llä
Pyynti +31
Puhallus I
ulkona -8
meni 4minuuttia kun saavutti max.puhalluslämpötilan +55
 
Back
Ylös Bottom