Sulatusjakson äänet sisäyksikössä

M

maksa

Vieras
Pitääkös muiden pumput ääntä sulatusjakson alkaessa? Mulla Sanyon sisäyksikkö pitää n. 10-20sek. omituista ulinaa ja sihinää aina sulatuksen käynnistyessä. Sama ääni tuli itseasiassa silloinkin, kun aikaisemmin syksyllä kokeilin käsipelillä vaihtaa lämmitysmoodin jäähdytykselle. (senhän se sulatuskin tekee???)

Ääni on sen verran kuuluva, että siihen olen herrännytkin yöllä pari kertaa.
Varsinkin Sanyon omistajilta kuulisi mielellään kokemuksia, että tietää onko omassa jotain vikaa.

O

oskari

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Kyllä mullakin toshiba kun alkaa sulattaan niin päästää sellaisen äänen kuin lekalla lyötäs ulkoyksikköön.Entiedä onko normaalia.

A

apophis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Pitäähän ne jäät jollain iskeä pois :D

Pana ei mahdottomia metelöi, vähän kuuluu sihinää sisäyksiköstä.

kolibri

Aktiivinen jäsen
Sama täällä, ensimmäisen kerran kun kuulin niin luulin että nyt meni Toshiba rikki. Kunnon jysähdys ja reilu sihahdus päälle, vähän niin kuin k-auton jarrut tms..

M

Mitsu

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Meillä Mitsu pitää sulatusjakson alussa sellaista pientä sihinää jos seurailee ja kuuntelee, muttei sitä huomaa yleensä, kun touhuilee normaalisti.

T

tuokki

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Fujitsu AWY14LA

Vähän sama tilanne, kun Mitsun kanssa. Piti mennä ulkoyksikön luokse katselaan ja kuuntelemaan, että sulattaako masiina koskaan. En sisälle mitään merkittävää muutosta ääntelyssä ole havainnut. Sulatus on tapahtunut näinä päivinä (kosteaa ja lämpötila +5-5 välillä) n. 2-3 tunnin välein. Itse sulatus kestää n. 5min. Vettä tulee laittaa alta suorastaa "lorisemalla" 3-4 min.

AWY14LA

plundstrom

Aktiivinen jäsen
Minun Pana (E1:cool: päästää ensin lyhyen sihahduksen kun sulatusjakso alkaa. Tämä on ihan normaalia. Sen sijaan ihmettelen varsinaisen sulatuksen aikana kuuluvaa ääntä joka muistuttaa kiehuvaa perunakattilaa. Selvästi kuuluu kun neste kiehuu ja kuplii. Tätä porinaa kestää noin kymmenen minuuttia. Nesteen kiehunta ja höyryksi muuttumien tietysti kuuluu prosessiin, eihän muuten koko homma toimisi. Ihmetyttää vain tuon äänen voimakkuus, kuuluu reilusti monen metrin päähän vaikka telkkari on päällä. Liekö normaalia? Kuuluko muilla kiehumisen ääni :?:

N

nuntius

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Haier ilmalämpöpumpun sisäyksikkö ei pidä sulatusjakson alkaessa eikä sen aikana mitään erityistä ääntä, ulkoyksikkö vain murisee tällöin hyvin vaimeasti. Pohjan reijät ovat pysyneet sulana ilman sulatuskaapeliakin ja sulamisvedet ovat osanneet mennä ulos vielä tähän asti.
Voisi olla aineksia vuoden 2005 pumpuksi, muista ei minulla ole kokemusta.

M

maksa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
plundstrom sanoi:
Minun Pana (E1:cool: päästää ensin lyhyen sihahduksen kun sulatusjakso alkaa. Tämä on ihan normaalia. Sen sijaan ihmettelen varsinaisen sulatuksen aikana kuuluvaa ääntä joka muistuttaa kiehuvaa perunakattilaa. Selvästi kuuluu kun neste kiehuu ja kuplii. Tätä porinaa kestää noin kymmenen minuuttia. Nesteen kiehunta ja höyryksi muuttumien tietysti kuuluu prosessiin, eihän muuten koko homma toimisi. Ihmetyttää vain tuon äänen voimakkuus, kuuluu reilusti monen metrin päähän vaikka telkkari on päällä. Liekö normaalia? Kuuluko muilla kiehumisen ääni :?:

Tuontyyppistä "porinaa" Sanyokin pitää.

Back
Ylös Bottom