Suodatin + Mikä on proinverter R ?

K

karipee

Vieras
Asensin Ultin pro inverter 13 R pumpun. tilasin pumpun ilman tätä R merkintää, mikähän se mahtaa olla.Mikä on tämä mukana tuleva vihreä suodatin jossa lukee RoHS ja mihin se tulee. Olen tähän asti helkkarin tyytyväinen koko pakettiin, myynti, toimitus, ja itse kone. Koko paketti tuli maksamaan alle 1000 eur (itsetyhjiöity malli), kun ajattelee että vastaavat ns. kunnon merkit oli alkaen 1600 eur asennettuna. Asennusfirma kävi katsomassa paikat ja neuvoi sijoituksesta ja asennuksesta, ja itse hoidin loput. Viimeistely ei tietenkään yllä huippumerkkien tasolle, mutta mikäli pumppu maksaa 1000 eur vähemmän saa siinä olla hieman tylympi kaukosäädin sekä muutama naarmu sisäyksikössä ,vai mitä olette mieltä

M

mitsu68

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Suodatin + Mikä on proinverter R ?

minulle tulee mieleen pumppupettää,mutta toivotaan ettei tuo malli :-\

tet

Hyperaktiivi

karipee sanoi:
Asensin Ultin pro inverter 13 R pumpun. tilasin pumpun ilman tätä R merkintää, mikähän se mahtaa olla.

R = valmiiksi tyhjiöity malli

karipee sanoi:
Mikä on tämä mukana tuleva vihreä suodatin jossa lukee RoHS ja mihin se tulee.

:D Jaa'a, mene ja tiedä. Se varmaankin suodattaa laitteessa olevan lyijyn, elohopean, cadmiumin ja kuudenarvoisen kromin "päästöt" pois huoneilmasta! ;) ;D ;D

K

karipee

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Jaa'a, mene ja tiedä. Se varmaankin suodattaa laitteessa olevan lyijyn, elohopean, cadmiumin ja kuudenarvoisen kromin "päästöt" pois huoneilmasta!

Jotain tälläistä myös veikkaisin, perustuen mitä ko. hakusanalla netistä löytyy...

Aikon

Jäsen

RoHS on ainakin elektroniikkateollisuudessa lyijyttömyys direktiivi eli eiköhän tuo laitteesi elektroniikka ole lyijytöntä tuotantoa direktiivin mukaisesti.

Utelias

Aktiivinen jäsen

Aikon sanoi:
RoHS on ainakin elektroniikkateollisuudessa lyijyttömyys direktiivi eli eiköhän tuo laitteesi elektroniikka ole lyijytöntä tuotantoa direktiivin mukaisesti.

Nimenomaan, eli laitteessa ei ole käytetty (merkittäviä määriä) määrättyjä haitallisia aineita, kuten lyijyä ja elohopeaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/RoHS

VesA

In Memoriam

Utelias sanoi:
Aikon sanoi:

Nimenomaan, eli laitteessa ei ole käytetty (merkittäviä määriä) määrättyjä haitallisia aineita, kuten lyijyä ja elohopeaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/RoHS

On aika mielenkiintoista, että kaupasta saa ROHS-loisteputkia!

S

Sampo

Vieras

karipee sanoi:
Mikä on tämä mukana tuleva vihreä suodatin jossa lukee RoHS ja mihin se tulee.

No se RoHs tulikin jo selvitettyä.
Irroita sisäyksiköstä molemmat karkeailmasuodatinverkot.Huomaat että niissä on paikat ja "kiinnitys sakarat" näille vihreille lisäfilttereille.Filtterit sijoittuvat sitten höyrystimen ja varsinaisen pölysuodattimen väliseen tilaan..Koneen mukana siis pitäisi tulla kaksi,ja hieman erilaista vihreätä suodatinta.
Suodattimet asennetaan niin päin että valkea tukikudos jää asentajaan päin,eli yksikön puhaltama huoneilma tulee vihreältä puolelta sisään.

Muuten voi olla hyvin vaikeaa saada lisätietoa näiden lisäfilttereiden ominaisuuksista ja kestoiästä,tai ylipäätään niiden tarpeellisuudesta/toimivuudesta.
Moni varmaan pitää niitä siksi huuhaana.Luultavasti ne onkin vain "köyhän miehen" ionisaattorit ;)

Käytännössä homma menee luultavasti niin että ne aikaa myöten tukkeentuu pölystä ja sitten ne päätyvät roskiin,tai ne jätetään kokonaan asentamatta.Itse laitoin ne paikoilleen vasta nyt talveksi,asenteella taikakalut eli ihan huuhaa-pohjalta.

Back
Ylös Bottom