Suodattimien puhdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonymous
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
A

Anonymous

Vieras
Kuinka usein puhdistatte sisäyksikön suodattimet?
Ohjekirja (Mitsubishi) suosittelee kahden viikon väliä,
mutta ainakaan meillä ei kahden viikon käytön jälkeen
ole ainakaan silmin havaittavaa pölyä.

Anonymous sanoi:
Kuinka usein puhdistatte sisäyksikön suodattimet?
Ohjekirja (Mitsubishi) suosittelee kahden viikon väliä,
mutta ainakaan meillä ei kahden viikon käytön jälkeen
ole ainakaan silmin havaittavaa pölyä.

Parin kuukauden käytön aikana kerran, eikä silloinkaan siinä mitään ollut. Me ollaan niin puhtaita ihmisiä, ettei huoneilmassakaan ole pölyä... :D

Itse puhdistan niin kuin käyttöohjeissa suositellaan eli kahden viikon välein. Kyllä niissä aina vähän pölyä on ollut. Olen yrittänyt pitää säännöllistä puhdistusväliä ettei unohdu esim. kuukausiksi...

Kyllä se olisi hyvä jos yksikössä syttyisi valo, että puhdistappas nyt suodattimet. Milläs mallilla se tämä toiminto olikaan? :roll:

eepponen sanoi:
Itse puhdistan niin kuin käyttöohjeissa suositellaan eli kahden viikon välein. Kyllä niissä aina vähän pölyä on ollut. Olen yrittänyt pitää säännöllistä puhdistusväliä ettei unohdu esim. kuukausiksi...

Kyllä se olisi hyvä jos yksikössä syttyisi valo, että puhdistappas nyt suodattimet. Milläs mallilla se tämä toiminto olikaan? :roll:

Toshibassa myös

onpas teillä puhtaat kodit.meillä ainakin on jo kahden viikon ajalla kertynyt silminnähden pölyä.onko se vielä haitaksi on sitten toinen juttu

Vs: Suodattimien puhdistus

eepponen sanoi:
Niinhän siinä kävi, että unohtui kuukaudeksi puhdistamatta ja oli siellä tavallista enemmän pölyä. Tämä pölyjen puhdistaminen on kyllä semmoinen riesa, josta voisin maksaakin lisää(pumppua ostaessa), että sitä ei olisi. Pitääpä muistaa, kun joskus seuraavaa pumppua hankin...

Suodattimet puhdistetaan joka (talon)imurointikerralla, eli kerran viikossa. Tulee suodatinpuhdistus tavaksi, eikä pääse unohtumaan.

Pumppis sanoi:
Suodattimet puhdistetaan joka (talon)imurointikerralla, eli kerran viikossa. Tulee suodatinpuhdistus tavaksi, eikä pääse unohtumaan.

n. 6-8 kuukauden välein tyhjennän pölysäiliön :D Kaksi kertaa on nyt tehty. Laite ilmoittaa kun pitää tyhjentää.
......
Laite puhdistää suodattimet automaattisesti 150 tai 250 tunnin välein riippuen kumpi aika on valittu. Harvoin tuota vaan itse pääsee todistaan kun se työntää suodattimet ulos (harhaa ne). Tapahtuu yöllä tai muuten vain ei ole paikkalla.

Lainaus:"Laite puhdistää suodattimet automaattisesti 150 tai 250 tunnin välein riippuen kumpi on valittu. Harvoin tuota vaan itse pääsee todistaan kun se työntää suodattimet ulos (harhaa ne). Tapahtuu yöllä tai muuten vain ei ole paikkalla. "

Tuokki: Oikeenko se pihalle työntää ne sinu suodattimet ja sielä harjailoo. Onko ne painavatkii? Kottikärrilläkö työntää?? ;D
Mie ainakii huomoisin jos joku uluko-ovella alvariisa ramppois? ::) Ja varsinnii yöllä... :D

Hemmo sanoi:
Tuokki: Oikeenko se pihalle työntää ne sinu suodattimet ja sielä harjailoo. Onko ne painavatkii? Kottikärrilläkö työntää?? ;D
Mie ainakii huomoisin jos joku uluko-ovella alvariisa ramppois? ::) Ja varsinnii yöllä... :D

No kirjakielellä suodattimet työnnetään ulos. Ohessa on pari kuvaa joista selviää idea. Samalla kun ne menee ulos/sisään ne menevät säliliön läpi, jossa on harhat. Pölyt jäävät tähän säiliöön. Koska kyseessä on seinä/kattomalli laite on paksumpi, kun useimmat muut pumput (=tilaa pölysäiliölle). Keksintö ei ole mikään uusi vaan vuodelta 2003.

4.jpg

5.jpg

Lähde: http://www.fujitsu-general.com/global/news/2003/sql/index.html

Kerran kuussa on tullut imuroitua. Vaikuttaa sopivalta väliltä ainakin meidän talossa.

Onkos kukaan putsannut sitä Panan toista suodatinta? Puolen vuoden välein on suositus ja nyt alkas tulla aika täyteen. Mitäs sille piti tehdä puhdistuksen yhteydessä?

Oon putsannut sen ultraäänisuodattimenkin noin 2 viikon välein. Ei siinä kyllä ikinä ole mitään näkyvää pölyä ollut. Kevyesti imuroimalla oon sen aina puhdistanut.

Mikäs muuten on sen pahvisen 'hunajakenno'suodattimen toimintaperiaate? Melkein kaikilla merkeillähän on suht samanlainen, jota myös ultraäänisuodattimeksi sanotaan. Viikonloppuna puhdistin sen, manuskassa lukee 6kk puhdistusväliksi. Ei siellä kyllä juuri mitään ollut... Vähän hienojakoista pölyä.

Mulla näkyy lukevan tuossa Mitsubishin GE:n käyttöohjeessa, että ns. Catechin-suodattimet on syytä vaihtaa 4 kuukauden välein.
Nyt tuo mylly on puhkunut reilut 4 kuukautta tuossa seinällä ja olen putsannut suodattimet yhden kerran imuroimalla. Ei olleet kovin pölyiset.

Mistäs noita Mitsun suodattimia voisi hankkia järkihintaan?
Netistä löytämäni hinnat tarkoittaa vuodessa 120 euron lovea lompakkoon (noin 40 eur/setti),
ja se on - sanalla sanoen - rasvainen hinta mokomasta muovirankaan liimatusta harsosta.

Tehtyjen havaintojen perusteella kyllä vaikuttaa, että tuo 4 kuukauden vaihtovälisuositus on selkeästi ylimitoitettu.
Onko kukaan ylipäätäänvaihtanut noita mikälie vihreä-tee-harsosuotimia uusiin milloinkaan?

Takaisin
Ylös Bottom