Suurin ilmaisteho -20 asteessa ilpit ja vilpit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dippa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Dippa

Vieras
Milläköhän pumpulla saadaan suurin 'ilmaisteho' -20 asteessa? Olisiko Panan He12 sarjalainen?

4,5 kW sanyo vilppi taitaa antaa 1,5 kW 'ilmaistehoa'?

Vs: Suurin ilmaisteho -20 asteessa ilpit ja vilpit

Dippa sanoi:
Milläköhän pumpulla saadaan suurin 'ilmaisteho' -20 asteessa? Olisiko Panan He12 sarjalainen?

4,5 kW sanyo vilppi taitaa antaa 1,5 kW 'ilmaistehoa'?

Sana ilmaisteho tuppaa aiheuttamaan turhaa keskustelua asian vierestä.. itse tuolla jossain vanhoissa VILP-vertailuissani kai yritin lopulta puhua pumpun ulkoa siirtämästä tehosta ja pumpun sähöverkosta siirtämästä tehosta :o

Ilmaisteho olisi mielestäni melko mukava suure käytettäväksi pumppujen arviointiin. Siihen voisi helposti liittää kuoletusajan. Tämä arviointitapa ei ehkä sovi yliampuville kauppiaille ja valmistajille - se olisi liian selkeä ja katteettomilta kehuilta lähtisi pohja. :)

Itse puhuisin ulkoilmasta saatavasta / siirrettävästä energiamäärästä tai energimäärästä aikayksikkö kohden (tehosta).

Ilmaistehoja on laskeskeltu tuolla excel tiedostoissa
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=2617.msg33304#msg33304

Onko tässä universumissa mikään ilmaista? Ilmaista lämpöä maasta, -vedestä, -ilmasta, -porakaivosta jne on mainosmiesten keksimä mainoslause. Miten määritellään ilmainen......... ? ;D

Ehkäpä nämä kansanedusjat voisivat kertoa ilmaisista ja määritellä jotenkin käsitteen... ;D

Minulle riittäisi lämpöpumpuista tiedoksi ottoteho ja ilmainen teho lämpötilan fuktiona ja hankintahinta.

Onkos kukaan mitannut Sanyon 9kW laitteen anto/ottotehoja kovemmissa pakkasissa?

Varmaan Dippa tarkoittaa myös jatkuvaa ilmaistehoa, ei hetkellistä? Lisäksi "menoveden" lämpötila vaikuttaa asiaan, mitä kuumempaa vettä lämmitetään niin sen vähemmän otetaan ilmasta energiaa.

Takaisin
Ylös Bottom